Avancronica F1 Monaco - În căutarea celui de-al şaselea învingător în şase curse
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2012 al Formulei 1 tinde să devină unul dintre cele mai imprevizibile din ultimii ani, după rezultatele contradictorii din prima parte a anului.
Noile specificaţii ale pneurilor Pirelli, degradarea mai rapidă a acestora şi schimbarea regulamentului tehnic pentru evacuări au contribuit semnificativ la micşorarea diferenţelor din echipe şi la un comportament variat al monoposturilor în funcţie de condiţiile pistei şi, mai ales, de temperatură.
Consecinţa acestor factori a fost că nu mai puţin de cinci piloţi şi-au trecut numele pe lista câştigătorilor în primele cinci curse, sezonul 2012 egalând din acest punct de vedere sezonul 1983. În plus, faptul că piloţi de top precum Lewis Hamilton, Mark Webber, Kimi Raikkonen sau Michael Schumacher nu au obţinut încă nicio victorie determină anticiparea unui al şaselea câştigător pentru Marele Premiu al statuluui Monaco.
EXISTA FAVORIŢI ÎN MONACO?
Fanii Formulei 1 care obişnuiesc să parieze pe evenimentele din competiţie vor avea o misiune aproape imposibilă pentru acest weekend: practic, Marele Premiu al statului Monaco nu are niciun favorit cert la victorie, după rezultatele contradictorii din primele cinci runde.
De altfel, situaţia este accentuată de faptul că echipele nu vor aduce îmbunătăţiri semnificative pentru monoposturi, în primul rând datorită caracteristicilor unice ale circuitului stradal de la Monte Carlo care nu se regăsesc pe alte piste. Predicţiile sunt complicate şi de prognoza meteo, potrivit căreia calificările de sâmbătă vor fi afectate de ploi torenţiale (vezi mai jos).
CIRCUITUL DE LA MONACO
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.
În plus, performanţele din calificări au o importanţă mai mare la Monaco decât pe orice alt circuit, din cauza şanselor limitate de depăşire.
La fel ca şi în sezonul precedent, utilizarea sistemului Drag Reduction System (DRS) în tunel a fost interzisă, pentru a evita producerea unor accidente în cazul pierderii controlului volanului. În schimb, pe parcursul cursei, tehnologia va putea fi activată pe linia de start-sosire, însă eficienţa acesteia va fi limitată de lungimea scăzută a acesteia şi de faptul că nu este perfect dreaptă.
MONACO - TUR DE CIRCUIT
DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur | 3.34 km |
Numar tururi | 78 |
Distanta totala | 260.52 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza la sfârşitul acestei săptămâni pneuri supersoft şi soft.
Este pentru prima oară în acest an când piloţii vor folosi cauciucurile supersoft, însă compoziţia acestora a rămas neschimbată comparativ cu anul trecut.Performanţele apropiate ale celor două compoziţii îi determină pe cei de la Pirelli să anticipeze o varietate de strategii menite să asigure spectacolul într-o cursă care în mod tradiţional este lipsită de depăşiri. În plus, nu este exclus ca numărul opririlor la boxe să fie unul mai ridicat decât în mod obişnuit, întrucât pneurile supersoft şi soft sunt cele care se uzează cel mai repede din actuala gama de caucuciucuri oferită de producătorul italian.
INFORMAŢII METEO
Primele date furnizate de meteorologi indică faptul că rezultatele de la Monaco vor fi influenţate semnificativ de vreme. Dacă antrenamentele de joi se vor desfăşura pe un circuit uscat, piloţii vor avea o zi de sâmbătă semnificativ mai dificilă, întrucât meteorologii anticipează ploi torenţiale pe parcursul calificărilor, existând şanse inclusiv pentru o furtună puternică însoţită de descărcări electrice.
În schimb, situaţia pentru duminică este deocamdată incertă. Prognoza indică faptul că Franţa va fi afectată duminică de ploi torenţiale care au potenţialul de a se îndrepta spre Monaco, însă este posibil ca Munţii Alpi să oprească norii, ceea ce ar crea premisele pentru o cursă care să aibă loc doar pe un circuit umed, fără ploi torenţiale.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
McLaren şi Red Bull au dominat Marele Premiu al statului Monaco în ultimii cinci ani, obţinând fiecare câte două victorii.
Sezon | Castigator |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2007 | Fernando Alonso (McLaren) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO
- Dintre piloţii care concurează în prezent în Formula 1, Michael Schumacher şi Fernando Alonso sunt singurii care au obţinut cel puţin două victorii la Monaco. Pilotul echipei Mercedes a triumfat de cinci ori pe vremea când concura pentru Ferrari şi Benetton şi poate egala recordul de şase victorii deţinut de Ayrton Senna;
- McLaren este echipa cu cele mai multe victorii în Principat. Britanicii au câştigat de 15 ori, în timp ce Ferrari are în palmares doar nouă succese;
- Pole position-ul este esenţial la Monaco: În ultimii 8 ani, o singură dată s-a întâmplat ca pilotul care a plecat din pole position să nu câştige cursa. Excepţia o reprezintă Lewis Hamilton, care a fost învins de Felipe Massa în 2008.
PROGRAM
Marele Premiu al statului Monaco se va desfăşura la sfârşitul acestui weekend după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | joi, 24 mai | 11:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | joi, 24 mai | 15:00 | DigiSport 3 |
Antrenamente 3 | sambata, 26 mai | 12:00 | DigiSport 2 |
Calificari | sambata, 26 mai | 15:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 27 mai | 15:00 | DigiSport 1 |
ROBERT VISOIU CONCUREAZĂ ÎN GP3
Tot în acest weekend, Robert Vişoiu va reprezenta România în cadrul competiţiei GP3 Series. Spre deosebire de Formula 1, etapa de GP3 va avea loc pe parcursul zilelor de joi, vineri şi sâmbătă, iar piteşteanul în vârstă de numai 16 ani speră să obţină un rezultat cât mai apropiat de cel obţinut în a doua cursă de la Barcelona, pe care a încheiat-o pe locul doi după ce a plecat din pole position.
Iată programul complet al etapei de GP3 de la Monaco:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente | joi, 24 mai | 19:15 | |
Calificari | vineri, 25 mai | 08:40 | |
Cursa 1 | vineri, 25 mai | 13:30 | DigiSport 1 |
Cursa 2 | sambata, 26 mai | 18:55 |
2008 Lewis Hamilton (McLaren)
Nu stiu cat de mult va fi avantajat cel ce pleaca primul, strategiile de opriri si turul facut dupa intrarea adversarului la boxe pot sa schimbe clasamentele lejer.
In legatura cu turul facut dupa intrarea celui din fata la boxe - zona de detectie DRS este inainte de intrarea pe pit-lane sau dupa?