După drama produsă de Romain Grosjean în startul cursei belgiene, piloţii de top mizează pe un weekend lipsit de incidente în care să-şi poată menţine în viaţa şansele la titlul mondial, în timp ce Fernando Alonso are aparent cea mai simplă misiune din postura de lider autoritar.
FERRARI ŞI ALONSO MIZEAZĂ PE VICTORIE ÎN FATA FANILOR
Chiar dacă se află la adăpostul unui avans de 24 de puncte în clasamentul general, Fernando Alonso speră să repete performanţa din 2010 şi să câştige cursa de la Monza în faţa propriilor suporteri. Spaniolul are de partea sa istoria, întrucât Ferrari a triumfat pe propriul teren de 19 ori, de aproape două ori mai mult decât rivalii tradiţionali de la McLaren.
Nu va fi însă uşor: McLaren vine după două victorii consecutive la Hungaroring şi Spa-Francorchamps şi este considerată cea mai în formă echipă a momentului, în timp ce Red Bull poate oricând să ocupe prima treaptă a podiumului, fapt demonstrat atât de revenirea lui Sebastian Vettel din cursa de la Spa, cât şi de victoria germanului de anul trecut.
Totuşi, şansele campioanei mondiale, ca şi a rivalilor de la Lotus, sunt micşorate de performanţele mai mici ale motoarelor Renault pe liniile drepte, la acest capitol cele mai avantajate fiind McLaren şi Ferrari.
CIRCUITUL DE LA MONZA
Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp.
Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Ferrari şi Mercedes, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Renault să nu fie atât de mare.Până la ora redactării acestei avancronici, FIA nu a anunţat încă regulamentul pentru sistemul DRS, însă este puţin probabil să se repete istoria de anul trecut cu două zone distincte pentru activarea tehnologiei. Cel mai probabil, sistemul DRS va putea fi activat pe lunga linie dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie situat la ieşirea din celebrul viraj Parabolica.
TUR VIRTUAL LA MONZA
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 5.793 km |
Numar tururi | 53 |
Distanta totala | 306.72 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Fiind un circuit foarte solicitant pentru pneuri din cauza liniilor drepte lungi şi, mai ales, a numeroaselor zone de frânare violentă, Pirelli a decis să ofere piloţilor pentru acest Mare Premiu cele mai dure compoziţii de pneuri din gamă: medium şi hard.
Pirelli se aşteaptă ca piloţii să opteze în general pentru strategii cu două opriri la boxe, însă există suficiente motive pentru care mulţi dintre ei ar putea încerca o strategie cu o singură oprire: teoretic, pneurile medium şi hard ar trebui să reziste suficient de mult pentru a justifica un singur stint de 20-25 de tururi, respectiv 30-35 de tururi, iar pitlane-ul de dimensiuni mari face ca o oprire la boxe să dureze în total aproximativ 22 de secunde.
INFORMAŢII METEO
După ploile care au afectat semnificativ ultimele patru Mari Premii, fie numai şi în sesiunile de antrenamente, Formula 1 se îndreaptă în sfârşit spre un sfârşit de săptămână însorit, aşa cum este tradiţional la Monza. Cerul va fi preponderent senin în toate cele trei zile ale competiţiei, iar temperatura aerului va urca după-amiază până la aproximativ 29 de grade Celsius.
ALTE INFORMAŢII UTILE
- După accidentul provocat la Spa-Francorchamps, Romain Grosjean a fost suspendat pentru cursa de la Monza, urmând să revină în competiţie la Marele Premiu al statului Singapore. Locul său la Lotus va fi luat de pilotul de rezervă Jerome D'Ambrosio.- Ma Qing Hua va deveni vineri primul chinez care concurează într-un Mare Premiu de Formula 1. El va pilota pentru HRT în prima sesiune de antrenamente libere în locul lui Narain Karthikeyan. Tot în prima sesiune de antrenamente, Jules Bianchi va pilota pentru Force India în locul lui Paul di Resta, iar Valteri Bottas ar putea urca la volanul monopostului Williams ca înlocuitor pentru Bruno Senna.
REZULTATELE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Cinci echipe au câştigat câte o cursă la Monza în ultimii cinci ani, element care sugerează caracterul imprevizibil şi pentru ediţia din acest an:
Sezon | Castigator |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Rubens Barrichello (Brawn GP) |
2008 | Sebastian Vettel (Toro Rosso) |
2007 | Fernando Alonso (McLaren) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL ITALIEI
- Monza este cel mai rapid circuit din calendarul competiţional: viteza maximă este de 340 km/h, iar viteza medie ajunge la 247 km/h;
- Ferrari a câştigat opt dintre ultimele 16 curse de la Monza; În ultimii 10 ani, şase curse au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
- În ultimii 20 de ani, doar de trei ori s-a întâmplat că pilotul învingător la Monza să câştige titlul mondial la finalul sezonului: 2000 (Schumacher), 2003 (Schumacher) şi 2011 (Vettel).
PROGRAM
Marele Premiu al Italiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 7 septembrie | 11:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 7 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 8 septembrie | 12:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 8 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 9 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
Numar tururi 53
Au voie sa alimenteze?