Victoria de la Suzuka, coroborată cu abandonul lui Alonso din primul viraj, l-au propulsat pe Vettel la numai patru puncte în spatele pilotului Ferrari, aceştia devenind acum principalii favoriţi la titlu.
Cel puţin la prima vedere, Vettel are de partea sa mai multe argumente pentru a câştiga prima poziţie: Red Bull deţine un monopost mai competitiv, care în ultimele curse a fost dotat inclusiv cu un sistem DDRS, în timp ce Ferrari traversează o perioadă dificilă în care a renunţat la utilizarea tunelului de vânt din cauza rezultatelor contradictorii intre datele furnizate de acesta şi cele obţinute pe circuit. În plus, caracteristicile circuitului Yeongham se potrivesc mai bine monopostului Red Bull, un alt element demn de luat în calcul pentru acest weekend.
Pe de altă parte, McLaren are potenţialul de a influenţa semnificativ lupta pentru victorie, în timp ce rivalii de la Lotus vor introduce un nou sistem de evacuare de tip Coandă, după ce au renunţat la sistemul DDRS. Echipa britanică speră într-un rezultat pozitiv prin care să se apropie din nou de Ferrari în lupta pentru locul trei în clasamentul constructorilor.
CIRCUITUL YEONGHAM
Coreea de Sud a debutat în calendarul competiţional în 2010, iar circuitul a fost apreciat de cei mai mulţi piloţi, chiar dacă spectacolul a lipsit în ambele curse de până acum.
Circuitul beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendarul competiţional (1050 metri) şi de o combinaţie de viraje lente şi de mare viteză.Sistemul Drag Reduction System (DRS) va putea fi utilizat pe cea de-a doua linie dreaptă, situată între virajele doi şi trei. Zona de activare a fost extinsă cu 80 de metri comparativ cu anul trecut într-o nouă încercare de a spori numărul depăşirilor, în condiţiile în care cursa de anul trecut a produs doar 29 de depăşiri, cele mai puţine de pe parcursul sezonului 2011.
YEONGHAM - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 5.615 km |
Numar de tururi | 55 |
Distanta totala | 308.63 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza în Coreea de Sud pneuri supersoft şi soft, însă acestea vor fi solicitate mai mult decât pe un circuit lent precum Monaco din cauza unor zone de frânare violentă. În plus, una dintre provocări va fi aderenţa diferită, generată de faptul că circuitul este unul de tip semi-permanent, unele zone fiind utilizate şi în traficul de zi cu zi. Producătorul italian anticipează ca cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe, la fel ca în sezonul precedent.
INFORMAŢII METEO
Potrivit informaţiilor preliminare, piloţii se vor bucura de o vreme bună pe tot parcursul etapei coreene. Astfel, vineri, sâmbătă şi duminică cerul va fi preponderent senin cu numai câţiva nori, iar temeperaturile maxime vor fi de aproximativ 22 de grade pentru primele două zile şi 21 de grade pentru ziua cursei.
REZULTATE ÎN ULTIMII DOI ANI
Fernnado Alonso şi Sebastian Vettel şi-au împărţit victorii în cele două ediţii de până acum ale Marelui Premiu al Coreei de Sud.
Sezon | Castigator |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL COREEI DE SUD
- nouă dintre cele 15 curse din acest sezon au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;- niciun pilot care a obţinut pole position-ul în Coreea de Sud nu a câştigat cursa respectivă;
- McLaren, Ferrari şi Red Bull sunt singurele echipe care au avut reprezentaţi pe podium în cele două curse de până acum.
PROGRAM
Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 12 octombrie | 04:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 12 octombrie | 08:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 13 octombrie | 05:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 13 octombrie | 08:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 14 octombrie | 09:00 | DigiSport 1 |
Comentarii (0)