Avancronică F1 Bahrain - Luptă strânsă pentru victorie în mijlocul protestelor

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 19.04.2012
Formula 1 revine în Bahrain după doi ani într-un mediu plin de ostilitate anti-guvernamentală în care McLaren şi Mercedes s-au desprins ca principale favorite la victorie.

Desfăşurarea Marelui Premiu al statului Bahrain din acest sezon a fost în dubiu până în urmă cu şase zile, când FIA a confirmat că Formula 1 va vizita din nou statul petrolier după ce ediţia de anul trecut a fost anulată.

Piloţii şi echipele încearcă să se concentreze pe obţinerea unor rezultate cât mai bune, însă protestele anti-guvernamentele din această ţară continuă să afecteze bună desfăşurare a lucrurilor.

Miercuri seară, un autobuz cu membrii echipei Force India a fost blocat temporar chiar pe unul dintre drumurile de acces recomandate de poliţie, după ce mai mulţi protestatari au format o blocadă şi au aruncat cu sticle incendiare. În plus, protestatorii ameninţă că vor pune în pericol desfăşurarea Marelui Premiu în zilele de sâmbătă şi duminică.

VA REPETA MERCEDES PERFORMANŢA DIN CHINA?

După victoria obţinută de Nico Rosberg în China, toate privirile sunt îndreptate asupra celor de la Mercedes. Prestaţia germanului, dar şi a coechipierului său Michael Schumacher până la abandonul din turul 13, sugerează că Mercedes a remediat problemele cu pneurile din primele două curse ale sezonului, ceea ce ar înseamnă că nemţii pot profita la maxim de performanţele obţinute în calificări datorită sistemului DDRS inovator.

Pe de altă parte, McLaren ar fi putut ameninţa victoria lui Rosberg în absenţa penalizării lui Lewis Hamilton pe grila de start, astfel că cele două echipe par să se fi desprins în favorite.

Red Bull Racing caută încă soluţia salvatoare pentru a reveni în lupta pentru victorii, în timp ce Scuderia Ferrari anticipează rezultate mai slabe în Bahrain decât în Australia sau China din cauza configuraţiei circuitului, care nu se potriveşte actualului monopost F2012.

CIRCUITUL SAKHIR DIN BAHRAIN

Pentru ediţia din acest an, Formula 1 va utiliza configuraţia "Grand Prix Circuit" care include 15 viraje şi a fost folosită ultima oară în 2009, după ce în urmă cu doi ani experimentul de a folosi versiunea mai lungă, botezată "Endurance Circuit", nu a adus rezultatele scontate.

Una dintre principalele probleme pentru piloţi va fi praful din deşert care se va depune pe circuit, motiv pentru care echipele îşi iau măsuri de precauţie şi utilizează filtre de aer suplimentare.

De asemenea, bordurile sunt foarte aproape de nivelul solului, astfel că piloţii le vor putea ataca relativ uşor pentru a câştiga cât mai mult timp.

Sistemul Drag Reduction System (DRS) va fi utilizat pentru prima oară pe circuitul din Bahrain, iar în timpul cursei va putea fi activat pe linia de start-sosire pentru aproximativ 650 de metri. Punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă între două monoposturi a fost stabilit chiar înainte de intrarea în virajul 14.

BAHRAIN - TUR DE CIRCUIT

DATE CHEIE PENTRU CIRCUIT

Lungime tur 5.412 km
Numar tururi 57
Distanta totala 308.238 km

 

STRATEGII PENTRU OPRIRI LA BOXE

Piloţii vor utiliza pentru prima oară pneuri Pirelli pe circuitul din Bahrain, în contextul în care cursa de anul trecut a fost anulată.

Producătorul italian va furniza cauciucuri de compoziţie soft (galbene) şi medium (albe), aceleaşi furnizate şi în Australia şi China. Se anticipează însă o degradare mai mare a pneurilor, mai ales că temperaturile din Bahrain vor fi semnificativ mai mari decât la Melbourne şi, mai ales, Shanghai.

De asemenea, condiţiile pistei se vor îmbunătăţi semnificativ pe parcursul weekendului, întrucât circuitul nu este utilizat pentru alte competiţii, iar praful şi nisipul ar putea influenţa de asemenea comportamentul pneurilor.

VREMEA - FĂRĂ PLOAIE ÎN DEŞERT

În mod tradiţional, Marele Premiu al statului Bagrain nu este ameninţat de ploi, iar situaţia se va repeta şi în 2012. Vremea va fi predominant frumoasă în toate cele trei zile ale competiţiei, chiar dacă norii îşi vor face simţită prezenţa sâmbătă şi duminică. Temperaturile maxime în toate cele trei zile se vor apropia de 30 de grade Celsius, însă vor fi mai scăzute decât în anii trecuţi.

REZULTATE ÎN ULTIMELE CINCI EDIŢII

Fernando Alonso a câştigat de trei ori cursa din Bahrain, iar coechipierul său Felipe Massa de două ori, însă este puţin probabil ca Ferrari să urce duminică pe prima treaptă a podiumului.

Sezon Castigator
2010 Fernando Alonso (Ferrari)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Felipe Massa (Ferrari)
2007 Felipe Massa (Ferrari)
2006 Fernando Alonso (Renault)

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI BAHRAIN

  • McLaren poate obţine în Bahrain pole position-ul cu numărul 150 din istorie;
  • cursa a fost câştigată întotdeauna de unul dintre piloţii care au plecat din primele patru poziţii ale grilei de start;
  • cursa a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position în numai trei dintre cele şapte ediţii de până acum;
  • şase dintre cele şapte curse au fost câştigate de echipa care la finalul sezonului respectiv avea să câştige titlul constructorilor.

PROGRAM

Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 20 aprilie 10:00 DigiSport 1 
Antrenamente 2 vineri, 20 aprilie  14:00 DigiSport 1 
Antrenamente 3 sambata, 21 aprilie 11:00 DigiSport 3
Calificari sambata, 21 aprilie  14:00 DigiSport 3 
Cursa duminica, 22 aprilie 15:00 DigiSport 1

Comentarii (2)

  • Daniel Popescu
    Da-mi voie sa te corectez:in 2006 Alonso n-a fost la Ferrari.
    8 0
  • Bahrain
    Statistic vorbind alonso este favorit.
    Realitatea insa sugereaza cu totul altceva...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru