Sezonul 2017 al Formulei 1 marchează ample schimbări ale regulamentului tehnic, prin care monoposturile sunt cu până la 5 secunde pe tur mai rapide. Regulamentul aerodinamic a suferit câteva modificări care au fost cumulate cu introducerea unor pneuri mai late.
În mod tradițional, schimbările de regulament cu o astfel de amplitudine generează inclusiv modificări pe grila de start în privința performanțelor monoposturilor. Principala echipă vizată este Mercedes, care a dominat Formula 1 în ultimii 3 ani, după introducerea motoarelor turbo de 1.6 litri.
De altfel, testele din această iarnă de pe circuitul de la Barcelona au evidențiat că Ferrari beneficiază de un monopost fiabil și rapid, mai ales că echipa a stabilit cel mai bun timp. În plus, există speculații că monopostul Scuderiei poate fi chiar și mai rapid, întrucât Sebastian Vettel nu a forțat la maxim. "Cred că cei de la Ferrari blufează și sunt mult mai rapizi decât o arată", a fost și reacția lui Lewis Hamilton după teste.
Pe de altă parte, cei de la Red Bull stau la pândă, însă vor avea nevoie și de un motor competitiv pentru a putea emite pretenții la locurile fruntașe. În schimb, pentru McLaren se anunță un nou sezon dificil, întrucât motorul Honda nu este nici performant, nici fiabil, element care a condus la speculații că echipa britanică negociază semnarea unui parteneriat cu cei de la Mercedes.Australia - Program la TV:
La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 sunt deținute de posturile de televiziune Digi Sport (disponibil în grila RCS-RDS) și Dolce Sport (disponibil în grila Telekom TV).
Important: În noaptea de sâmbătă spre duminică, România trece la oră în vara, când ora 03:00 va deveni ora 04:00.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 24 martie | 03:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 24 martie | 07:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 25 martie | 05:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 25 martie | 08:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 26 martie | 08:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-set-to-avoid-suspension-protest-at-australian-grand-prix-884892/
Plange-l pe Alonso in alta parte. Nu stiu cum Vettel l-a sabotat pe Kimi. Kimi e un pilot foarte bun dar nu mai este constant pe toata durata cursei.
Oricum imi doresc sa fie anul Ferrari!
Inca una tare: http://gptoday.com/full_story/view/598537/Braking_zone_rule_scrapped_by_FIA_for_2017/ - vettel isi vrea trofeul din sezonul trecut inapoi)))))
MALAYSIA - REZULTATE CALIFICĂRI:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m49.674s
2. Felipe Massa Ferrari 1m50.587s + 0.913s
3. Fernando Alonso Ferrari 1m50.727s + 1.053s
4. Lewis Hamilton Mercedes 1m51.699s + 2.025s
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m52.244s + 2.570s
6. Nico Rosberg Mercedes 1m52.519s + 2.845s
7. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m52.970s + 3.296s
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m53.175s + 3.501s
9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m53.439s + 3.765s
10. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m54.136s + 4.462s
Q2 cut-off time: 1m37.342s Gap **
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.636s + 1.446s
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.125s + 1.935s
13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.822s + 2.632s
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.221s + 3.031s
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m44.509s + 8.319s
16. Pastor Maldonado Williams-Renault no time
Q1 cut-off time: 1m37.931s Gap *
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.157s + 1.348s
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.207s + 1.398s
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.434s + 1.625s
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.314s + 2.505s
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.672s + 2.863s
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.932s + 3.123s
@Fan Formula 1: Sincer sa fiu nu-mi aduc aminte cand ai avut tu prima data dreptate... daca poti cumva sa-mi reimpropatezi memoria?
Ati omis sa spuneti urmatoarele:
- polita platita de Ross Brawn catre Mercedes legate de suspensia fata; RedBull vor modifica si ei supensia tot pe criteriul asta.
- alte polita platita de acelasi Ross Brawn si tot catre Mercedes, de data asta probleme cu uleiul-aditivat folosit ca si combustibil pentru god-mode in turul de calificare(inca din 2014 exista asta);
- detalii despre anvelope, va spun eu: vor fi S, SS si US, adica cel mai moi;
- vremea va fi excelenta pentru cursa, in jur de 28 grade;
- impunerea unei presiuni de minim 22psi fata si 19,5 spate la startul cursei si pentru orice set nou montat pe monopost.
Este vreo jumatate de norma libera pe la voi? Inca mai suntem cativa pasionati de F1 pe aici!
Stima
Presimt ca in Q1 o sa obtina un timp la care nimeni nu se astepta.
Pana nu vedem calificarile si cursa fiecare dintre noi isi sustine echipa. Mercedes este inca o forta, datoritata pachetului PU. Red Bull este foarte buna pe pachetul aerodinamic. Ferrari este mai buna ca in ultimii 3-4 ani.
Orice pilot care pleaca primul are prima sansa (aer curat, pista libera si altele), dar sunt piloti gen Hamilton, Vettel, Alonso (in trecut) care indiferent de pe pozitia de la start recupereaza pozitii multe si repede.
Tin cu Ferrari. Nu ma intereseaza care pilot castiga. Da, il admir pe Vettel mai mult ca pe altii. Nu am specificat in comentariul meu ca el sa castige.
Pupa poza cu Alonso si somn usor!
Ai televizor 4K, dar transmisie 4K de unde ?!