Avancronică F1 Australia - Începe spectacolul vitezei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
109 zile, 2.616 ore, 156.960 minute sau 9.417.600 secunde au trecut de când Mark Webber vedea steagul cu pătratele în cursa de la Interlagos de anul trecut.
Vacanţa de iarnă de aproape patru luni este însă foarte aproape să se încheie, iar spectacolul Formulei 1 va reveni în acest sfârşit de săptămână cu unul dintre cele mai apreciate evenimente din calendarul competiţional: Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.
Într-o perioadă a anului în care în Europa primii ghiocei îşi fac timid apariţia printre ultimele straturi de zăpadă, Melbourne primeşte universul Formulei 1 cu temperaturi specifice unui sfârşit de vară şi va oferi în sfârşit primele răspunsuri la întrebări care au măcinat fanii Formulei 1 în ultimele trie luni.
Va continua Sebastian Vettel să domine Formula 1? A găsit McLaren secretul succesului? Prestaţia modestă a Scuderiei Ferrari din teste este de fapt o cacialma? Vor reuşi Mercedes şi Lotus să câştige curse?
Chiar dacă cursele de la Melbourne au produs surprize în mod tradiţional (vezi podiumul celor de la Renault de anul trecut), prima etapă a sezonului va aduce în sfârşit primele clarificări în această direcţie.
RED BULL vs. MCLAREN - VA REZISTA VETTEL ÎN FRUNTE?
După două titluri mondiale consecutive, Vettel este etalonul şi pilotul pe care toţi rivalii vor să-l învingă. După testele din această iarnă, prima impresie este că Red Bull Racing îi va oferi (din nou) un monopost de clasă mondială cu care să-şi poate îndeplini obiectivul de a deveni doar al treilea pilot din istoria Formulei 1 care câştigă trei tilturi consecutive.
Totuşi, oricât de atractivă pare intrarea într-o ligă selectă din care mai fac parte doar legendarii Juan Manuel Fangio şi Michael Schumacher, germanul va avea de înfruntat setea de revanşă a rivalilor de la McLaren, dotaţi cu un monopost competitiv şi cu doi campioni mondiali cu stiluri complet diferite de pilotaj, Jenson Button şi Lewis Hamilton.
Ferrari pare condamnată să lupte doar în partea superioară a plutonului de mijloc alături de Lotus (reprezentată de fostul campion mondial Kimi Raikkonen, revenit în F1 după o absenţă de două sezoane) şi, mai ales, Mercedes AMG, care a devenit principalul subiect de discuţie în paddock după o inovaţie introdusă pentru aripa spate.
Să fie oare acesta ingredientul-minune care îl va propulsa măcar pe podium pe Schumacher? Greu de anticipat în acest moment, însă, ajuns la 43 de ani, septuplul campion mondial merită să urce din nou măcar pe ultima treaptă pentru a ne încânta cu celebrul său salt.
La polul opus al grilei de start, chiar dacă intră în al treilea an de existenţă, HRT şi Marussia vor începe încă o dată sezonul fără să fi efectuat măcar o zi de teste, iar inginerii echipei spaniole lucrează şi în prezent la finalizarea celui de-al doilea monopost.
CIRCUITUL DE LA MELBOURNE
Melbourne este un circuit parţial stradal, parţial permanent, ale cărui caracteristici sunt complet diferite de pistele utilizate în restul sezonului şi în testele de iarnă.
Tocmai de aceea, Melbourne oferă frecvent rezultate surprinzătoare şi dificil de anticipat, fiind un circuit cu asfalt neted şi puţin abraziv, iar acceleraţia şi frânarea sunt cele mai importante elemente pe parcursul unui tur de pistă.În mod tradiţional, depăşirile sunt foarte dificile pe circuitul australian, însă speranţele din acest sezon se îndreaptă spre regulamentul de utilizare al sistemului Drag Reduction System (DRS). Spre deosebire de anul trecut, vor exista două zone în care piloţii vor putea activa tehnologia DRS care facilitează efectuarea depăşirilor, însă va exista un singur punct de detecţie pentru diferenţa de cel mult o secundă între doi piloţi, necesară pentru ca pilotul care atacă să poată activa sistemul DRS.
Prima zonă DRS va fi situată pe linia de start-sosire înainte de intrarea în primul viraj, în timp ce a doua zonă a fost amplasată pe o doua jumătate a liniei drepte care leagă virajele 2 şi 3. Punctul de detecţie este situat la intrarea în virajul 14.
MELBOURNE - TUR DE CIRCUIT ÎN SIMULATORUL RED BULL
DATE CHEIE PENTRU CIRCUIT
Lungime tur | 5.303 km |
Numar tururi | 58 |
Distanta totala | 307.574 km |
STRATEGII PENTRU OPRIRI LA BOXE
Pirelli va aduce la Melbourne pneurile medium (marcate cu alb) şi soft (marcate cu galben), ambele compoziţii fiind modificate faţă de anul trecut pentru a asigura o diferenţă între ele de cel mult o secundă pe turul de circuit. De aceea, producătorul italian aşteaptă o diversificare a alegerilor care să asigure spectacolul pe circuit, însă anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru o strategie deja tradiţionala cu câte două opriri la boxe.
VREMEA - PLOAIE PENTRU VINERI
Vremea nu este tocmai primitoare cu echipele la început de sezon. Ploaia afectează deja circuitul în seara zilei de joi şi este foarte posibil ca prima sesiune de antrenamente libere de vineri să aibă loc pe ploaie sau cel puţin pe un circuit umed.
Totuşi, vremea se va îmbunătăţi şi este foarte posibil ca circuitul să fie uscat la ora sesiunii de după-amiază. Lucrurile se prezintă mult mai bine pentru sâmbătă şi duminică: calificările şi cursa vor avea loc pe un circuit complet uscat, vremea va fi în general frumoasă, iar temperatura maximă va urca până la 22 de grade Celsius.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Oricât de imprevizibil s-a dovedit a fi în trecut Marele Premiu al Australiei, cert este că pilotul care a câştigat cursa de la Melbourne în ultimii cinci ani a sfârşit prin a deveni campion mondial la sfârşitul sezonului.
Singura excepţie de la regulă a fost Jenson Button în sezonul 2010.Sezon | Castigator |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Jenson Button (McLaren) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2007 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL AUSTRALIEI
- Mark Webber aniversează 10 ani de la debutul în Formula 1, petrecut pe circuitul de la Melbourne în 2002. Australianul a terminat atunci pe locul cinci.
- Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Charles Pic (Marussia) vor debuta oficial în Formula 1. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Romain Grosjean (Lotus) au mai concurat în Formula 1, însă va fi pentru prima oară când vor începe sezonul ca piloţi titulari.
- Franţa va fi reprezentată pe grila de start de trei piloţi (Grosjean, Pic şi Vergne) pentru prima oară după 1979. În schimb, Italia nu va avea niciun reprezentat în Formula 1 pentru prima oară după 1970.
- Sauber începe sezonul cu numărul 20 în Formula 1. Echipa a debutat în sezonul 1993.
PROGRAM
În România, Formula 1 va fi transmisă şi în acest sezon de postul de televiziune DigiSport. Marele Premiu al Australiei se va desfăşura conform următorului program (toate orele sunt valabile pentru România):
Eveniment | Ziua | Ora | Program TV |
Antrenamente 1 | vineri, 16 martie | 03:30 | DigiSport |
Antrenamente 2 | vineri, 16 martie | 07:30 | DigiSport |
Antrenamente 3 | sambata, 17 martie | 05:00 | DigiSport |
Calificari | sambata, 17 martie | 08:00 | DigiSport |
Cursa | duminica, 18 martie | 08:00 | DigiSport |
2012 anul revenirii ?
Prima ocazie în care fanii vor putea să admire noul echipament al finlandezului va fi chiar în timpul cursei de la Marele Premiu al Australiei, cursă care va avea loc în acest week-end.
"Casca arată incredibil. Sînt sigur că oamenii vor fi încîntaţi", a declarat un oficial al firmei Rovio Entertainment, în timp ce pilotul finlandez a afirmat că se bucură pentru această colaborare, mai ales că este un mare fan al jocului Angry Birds.
Angry Birds este cel mai downloadată aplicaţie de pe Apple Store, cu peste 25 de milioane de descărcări.