Avancronică F1 2015: Williams - stabilitatea care garantează progresul

de Daniel Popescu
Joi, 19.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Williams este una dintre puţinele echipe care mizează pe stabilitate în sezonul 2015, iar acest unic element i-ar putea asigura accesul în lupta pentru titlul mondial.

Esential 9 podiumuri a obtinut Williams in sezonul 2014
12 ani au trecut de la ultima clasare a celor de la Williams pe unul dintre primele doua locuri ale clasamentului constructorilor
4 este numarul abandonurilor suferite de Williams in sezonul precedent
Renunţarea la motoarele Renault în favoarea unităţilor de propulsie de la Mercedes a contribuit semnificativ la progresele înregistrate de Williams.

Într-un interval de numai 12 luni, Williams s-a transformat dintr-o echipă care a obţinut doar cinci puncte în 2013 într-una care a ocupat locul trei în clasamentul constructorilor în 2014 cu 320 de puncte.

Pe lângă noile motoare, recrutarea reputatului inginer Pat Symonds, a experimentatului Felipe Massa de la Ferrari sau a inginerului Rob Smedley de la aceeaşi echipă, precum şi păstrarea talentatului Valtteri Bottas au asigurat un progres semnificativ. În acest context, nu este o surpriză că Williams este probabil echipa care se bucură de cea mai bună stabilitate înainte de startul sezonului 2015: acelaşi motor, aceeaşi linie de piloţi şi, în bună măsură, acelaşi departament tehnic.

Obiective: cât mai multe podiumuri

Williams nu a câştigat nicio cursă în sezonul 2014, însă Bottas şi Massa au obţinut împreună nouă podiumuri. Progresul natural ar echivala cu obţinerea unor victorii în sezonul 2015, însă oficialii echipei preferă să rămână precauţi şi anunţă un obiectiv aparent modest: cât mai multe podiumuri.

O astfel de performanţă nu numai că nu exclude obţinerea unor victorii, dar echivalează şi cu o consecvenţă suficient de mare pentru a putea lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor. Chiar dacă este greu de crezut că Williams ar putea zdruncina şansele celor de la Mercedes pentru titlu, potenţialele conflicte interne dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg ar favoriza brusc un astfel de scenariu.

"După un prim an foarte bun cu motoare Mercedes, vrem să dezvoltăm relaţia pe măsură ce vrem mai multe podiumuri în 2015.

Echipa a avut un sezon fantastic anul trecut şi intenţionăm să replicăm această dezvoltare pe parcursul iernii pentru a începe 2015 într-o poziţie puternică", spune Frank Williams, coproprietarul Williams.

Williams mizeaza pe cat mai multe podiumuri in 2015

Monopostul FW37: reţeta de anul trecut

Monopostul păstrează caracteristicile de bază ale celui de anul trecut, cu accent pe rezistenţa scăzută la înaintare.


Williams păstrează şi în acest sezon culoarea predominant albă a monopostului cu inserţii de roşu şi albastru, culorile sponsorului principal Martini. Monopostul a ieşit în evidenţă în special printr-un nas foarte scurt, element care a necesitat o mai mare provocare la testele de siguranţă, dar şi prin schimbări aerodinamice.

Totuşi, monopostul păstrează caracteristicile de bază ale celui de anul trecut, cu accent pe rezistenţa scăzută la înaintare, prin care echipa vrea să maximizeze rezultatele în cursă, în ciuda slăbiciunilor arătate frecvent în calificări pe un singur tur rapid de circuit.

"Am făcut paşi care sperăm să ne împingă în faţă, dar nu ştim ce au făcut rivalii. Sper să începem de unde am terminat anul trecut şi sunt mândru în special de rata noastră de dezvoltare de anul trecut. Am adăugat multă performanţă comparativ cu rivalii şi acum aplicăm aceeaşi filosofie", explică Symonds.

Noul monopost promite sa fie cel putin la fel de rapid ca cel de anul trecut

Linia de piloţi: Talentul lui Bottas şi abilităţile lui Massa

Valtteri Bottas a demonstrat că este capabil să lupte în frunte dacă are la dispoziţie un monopost competitiv.


Alături de Mercedes, Williams este singura echipă de top care păstrează aceeaşi linie de piloţi pentru sezonul 2015. În ciuda lipsei de experienţă, Valtteri Bottas a demonstrat că este capabil să lupte în frunte dacă are la dispoziţie un monopost competitiv, în special prin cele şase podiumuri obţinute.
Avantajele sale sunt calmul de la volan, viteza şi gestionarea optimă a pneurilor.

Prima calitate a fost de câteva ori pusă la îndoială în urma unor dueluri cu noul său coechipier Felipe Massa, care s-a adaptat mai greu la noul regulament tehnic: cel mult locul şapte în primele şapte curse. Brazilianul a înregistrat însă progrese vizibile în a doua parte a anului, cu două podiumuri în ultimele două curse, iar în acest ritm va putea lupta de la egal la egal cu Bottas pentru supremaţie. În absenţa unor conflicte de natura internă, acest lucru va ajuta Williams să-şi îmbunătăţească performanţele şi, în cele din urmă, poziţia solidă din clasamentul constructorilor.

Ştiaţi că...

▶ prin locul trei ocupat la constructori, Williams a avut în 2014 cel mai bun sezon după 2003?
▶ Williams a avut cel puţin un pilot în puncte în fiecare cursă a sezonului precedent?
▶ cele mai des întâlnite poziţii ocupate în curse de Williams în 2014 au fost 3 şi 7? Piloţii echipei au terminat de şase ori pe astfel de locuri.

Predicţie Automarket

Williams va obţine câteva victorii şi va termina cu regularitate pe podium, dar nu va putea lupta cu Mercedes pentru titlurile mondiale. 

Avancronică F1 2015

▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
▶ Toro Rosso - atac la plutonul de mijloc 
▶ McLaren - o nouă eră alături de Alonso şi Honda 
Ferrari - renaştere sub bagheta lui Vettel

Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.

Comentarii (3)

  • Io cred ca si-au pus vreo 2 - 3 picaturi de martini alb si-o maslina in rezervor anul trecut, inainte de fiecare cursa! :)
    5 0
  • @danielpopescu85 - Felicitari pentru seria de articole si pentru munca depusa aici pe site.

    Daca imi permiti, as doar o mica observatie referitor la modul de prezentare a datelor pe graficul din articol. Datorita specificului datelor prezentate (cu cat valorile sunt mai mici cu atat rezultatul este mai bun) alegerea tiparului nu este cea mai reprezentativa, deoarece ai niste linii grafice lungi (mari) care prezinta rezultate mai putin bune.

    Ca o comparatie, si pe podiumul de premiere treapta aferenta locului 1 este cea mai inalta, restul urmând dupa. Sper ca m-am facut inteles si poate iti este de ajutor.
    O zi buna.
    1 0
  • @ccmax: Multumesc pentru observatie, este una corecta si la obiect. Voi incerca sa gasesc o modalitate mai buna de reprezentare a acestui tip de informatii in cadrul aplicatiei cu care realizam aceste grafice.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru