Chiar dacă a fost singura echipă care a reuşit să câştige curse în afară de Mercedes, Red Bull nu s-a putut mulţumi cu locul doi la constructori, mai ales prin prisma faptului că monopostul RB10 a fost unul competitiv din punct de vedere aerodinamic. Echipa îşi pune astfel speranţele în îmbunatăţirile promise de Renault pentru 2015, însă va trebui să facă faţă plecării lui Sebasrtian Vettel la Ferrari şi retragerii parţiale a directorului tehnic Adrian Newey, considerat creierul succesului din ultimii ani.
Obiective: câteva victorii
Red Bull Racing se află într-o situaţie cel puţin frustrantă: este capabilă să dezvolte un monopost competitiv din punct de vedere aerodinamic, însă pierde timp preţios pe circuit din cauza motorului Renault. Prin urmare, echipa nu se aşteaptă la o revoluţie în termeni de performanţe comparativ cu anul trecut, astfel că obiectivul realist pentru sezonul 2015 a fost deja stabilit de Adrian Newey: câteva victorii. Această performanţă ar fi însă doar asemănătoare cu cea de anul trecut (3 victorii), astfel că Red Bull nu se aşteaptă la progrese semnificative."Trebuie să fim realişti. Mercedes are o unitate de propulsie foarte puternică şi estimăm avantajul lor la circa 60 de cai putere la sfârşitul sezonului trecut. Renault munceşte din greu pentru a elimina acest deficit, dar este nevoie de timp. Din cauza noii tehnologii, ritmul de dezvoltare este mai lent decât cel al şasiului. În acest an încercam să mergem mai departe şi să reducem deficitul suferit anul trecut. Dacă putem reuşi să câştigăm câteva curse, ca anul trecut, ar fi fantastic", spune Newey.
Monopostul RB11 - deficitar la motor
Red Bull Racing a ţinut capul de afiş al lansărilor de monoposturi prin gama de culori de tip camuflaj pe care a ales-o, element care are potenţialul de a ascunde o parte dintr-o noutăţile tehnice pregătite de echipă.
Inginerii au dezvoltat monopostul până în ultimul moment şi urmează să introducă noutăţi la partea frontală până la debutul noului sezon. Cel mai probabil, nasul relativ lung va fi scurtat într-un mod asemănător cu cel adoptat de rivalii de la Williams. Monopostul este în bună măsură creaţia inginerului şef Rob Marshall, în contextul în care Newey şi-a redus volumul de muncă la jumătate pentru a se concentra şi pe alte proiecte, în timp ce directorul de aerodinamică Peter Prodromou a revenit la McLaren.Pentru echipă, principala bătaie de cap o presupune însă motorul Renault. Datele din testele de la Jerez sugerează un deficit de 50 de cai putere comparativ cu Mercedes şi de 20 de cai putere comparativ cu Ferrari, iar constructorul francez a întâmpinat o serie de probleme de fiabilitate.
Renault a dat asigurări că cele mai multe dintre acestea sunt minore, însă chiar şi cu un motor fiabil Red Bull va rămâne deficitară pe liniile drepte. Nemulţumită de situaţie, Red Bull a forţat o restructurare majoră la Renault Sport şi a devenit practic echipa de uzină a constructorului francez, mai ales că doar Toro Rosso mai foloseşte motoarele sale, după ce Lotus s-a îndreptat spre Mercedes.
"Nu suntem încă acolo unde vrem în privinţa motorului şi a modului în care se pilotează monopostul, dar în acelaşi timp nici nu ne aşteptam să fim acum. Ştiam că vom avea nevoie de timp. Unii sunt în faţă, dar până la Melbourne vom fi acolo", spune Ricciardo.
Linia de piloţi: miza pe Ricciardo şi pe filiera rusă
Dezamăgit de regresul înregistrat de Red Bull Racing şi de slaba adaptare la cerinţele tehnice ale noului regulament, Sebastian Vettel a considerat că este momentul potrivit pentru a accepta o ofertă generoasă din partea Scuderiei Ferrari.Red Bull era însă deja acoperită: Daniel Ricciardo a fost anul trecut singurul pilot care a obţinut victorii fără să concureze pentru Mercedes. Australianul a impresionat prin prestaţiile sale din timpul curselor, în care a fost capabil să recupereze rapid terenul pierdut, însă are nevoie de o îmbunătăţire în ritmul pentru calificări şi la starturi, acolo unde pierde frecvent poziţii.
Marea surpriză din tabăra Red Bull a fost însă promovarea lui Daniil Kvyat de la Toro Rosso, în condiţiile în care rusul nu a spart gura târgului la a doua echipă a producătorului de băuturi energizante.
Acesta a fost anunţat drept coechipierul lui Ricciardo chiar în ziua în care Vettel a confirmat plecarea la Ferrari, semn că Red Bull avea deja un plan bine stabilit.Alegerea s-a bazat însă probabil şi pe naţionalitatea lui Kvyat, întrucât Rusia este o piaţă importantă de desfacere pentru Red Bull şi a pătruns de anul trecut şi în calendarul competiţional. În plus, Red Bull are încredere că Ricciardo este capabil să-şi asume rolul de lider al echipei, ceea ce îi va permite lui Ricciardo să capete experienţă.
Ştiaţi că...
▶ Red Bull Racing a fost singura echipă care a obţinut victorii în sezonul 2014 cu excepţia celor de la Mercedes?
▶ cel mai bun loc ocupat de un monopost Red Bull în ultimele cinci curse ale sezonului 2014 a fost 5?
▶ un monopost Red Bull a stabilit cel mai bun timp în trei curse din sezonul precedent?
Predicţie Automarket
Red Bull Racing va lupta cu Ferrari pentru locul trei în clasamentul constructorilor.
Avancronică F1 2015
▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
▶ Toro Rosso - atac la plutonul de mijloc
▶ McLaren - o nouă eră alături de Alonso şi Honda
▶ Ferrari - renaştere sub bagheta lui Vettel
▶ Williams - stabilitatea care garantează progresul
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Comentarii (0)