Anul trecut, indienii au ocupat locul cinci în clasamentul constructorilor în prima parte a sezonului, însă ulterior nu au reuşit să facă faţă revenirii celor de la McLaren. Echipa a fost afectată inclusiv de o problemă structurală în dezvoltarea monopostului, care a fost identificată doar la finalul campaniei.
Obiectiv: clasări ocazionale pe podium
Spre sfârşitul lunii ianuarie, Force India anunţa planuri ambiţioase pentru sezonul 2015, în progres comparativ cu performanţele înregistrate cu numai un an în urmă. Astfel, echipa miză în declaraţii pe clasări ocazionale pe podiumul de premiere şi pe avansarea pe grila de start, cel mai probabil fiind vizat un loc cinci în clasamentul constructorilor."Sperăm ca monopostul pentru 2015 să lupte cu băieţii mari ai Formulei 1 când începem sezonul european. Suntem norocoşi să avem doi piloţi excepţionali şi sperăm ca ei să împingă Force India spre fruntea grilei şi să obţină câteva podiumuri pe parcursul anului", spunea Vijay Mallya, coproprietarul Force India.
Monopostul VJ08 - o lansare întârziată
Force India a prezentat primele imagini cu noul monopost abia în 25 februarie, cu numai o zi înainte de ultima sesiune de teste de la Barcelona. Explicaţia este situaţia financiară dificilă, din cauza căreia furnizorii au livrat cu întârziere componente esenţiale ale monopostului, iar efectul se va vedea în mod cert în prima parte a campaniei.Echipa a ratat prezenţa la primele două sesiuni de teste, iar noul monopost va ajunge la circuit abia în a doua zi din cadrul ultimei sesiuni de la Barcelona.
Practic, chiar şi în absenţa puţin probabilă a unor defecţiuni tehnice, indienii vor avea la dispoziţie doar trei zile de teste cu noul monopost.Singura raza de speranţă vine de la decizia de a utiliza tunelul de vânt al constructorului japonez Toyota de la Koln, unul dintre cele mai performante instrumente de acest fel, folosit timp de un an inclusiv de Ferrari. Acesta utilizează monoposturi la scara 60%, element care ajută semnificativ Force India în dezvoltarea monopostului, întrucât până anul trecut folosea un tunel de vânt la scara 50%.
În acest context, este puţin probabil ca echipa să aibă parte de un parcurs liniştit în primele curse, iar oficialii echipei par să anticipeze acest lucru prin declaraţiile care anunţă progrese doar de la debutul sezonului european. "Monopostul pentru 2015 reprezintă o rafinare a ceea ce am învăţat în 2014. Un alt mare pas înainte este schimbarea de tehnologie, întrucât acum folosim un tunel de vânt la scara 60% în localitatea germană Koln, iar acest lucru reprezintă cel mai mare pas înainte făcut vreodată", spune acelaşi Mallya.
Linia de piloţi: consecvenţă pentru Perez şi Hulkenberg
Force India mizează şi în sezonul 2015 pe o linie de piloţi alcătuită din Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, care asigură nu numai continuitate, ci şi un echilibru al raportului dintre bani şi talent.Hulkenberg este considerat şi în prezent unul dintre marile talente ale Formulei 1, chiar dacă prestaţiile sale din 2014 nu s-au mai ridicat la acelaşi nivel de eficacitate ca în trecut. Prezenţa germanului asigură însă credibilitate unei echipe care a fost nevoită să accepte şi un pilot cu resurse financiare în persoana lui Sergio Perez.
Mexicanul a impresionat la Sauber prin trei podiumuri şi a fost coechipierul lui Jenson Button la McLaren timp de un sezon înainte de a fi recrutat de Force India.
El a obţinut anul trecut 59 de puncte, cel mai bun rezultat fiind un loc trei în Bahrain, însă are de partea sa şi avantajul unor sponsori din Mexic care contribuie la bugetul echipei.În cazul în care monopostul se va dovedi unul de calitate, amândoi vor avea oportunitatea de a realiza progrese pe parcursul sezonului.
Ştiaţi că...
▶ Force India a obţinut un podium în sezonul 2014 (Sergio Perez, Bahrain)?
▶ Force India a stabilit cel mai bun timp în Marele Premiu al Austriei din sezonul 2014?
▶ Force India şi-a egalat anul trecut cel mai bun rezultat obţinut în clasamentul constructorilor (6), obţinut şi în 2011 şi 2013?
Predicţie Automarket
Force India va avea un debut modest de sezon, însă va progrese constant pe parcursul anului şi va lupta pentru locul şapte în clasamentul constructorilor.
Avancronică F1 2015
▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
▶ Toro Rosso - atac la plutonul de mijloc
▶ McLaren - o nouă eră alături de Alonso şi Honda
▶ Ferrari - renaştere sub bagheta lui Vettel
▶ Williams - stabilitatea care garantează progresul
▶ Red Bull Racing - în căutarea succesului de altădată
▶ Mercedes - revanşa lui Rosberg
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Comentarii (0)