Avancronica F1 2014: Sauber - comprimis între experienţă şi bani

de Daniel Popescu
Joi, 20.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sauber abordează sezonul 2014 al Formulei 1 cu experimentatul Adrian Sutil şi furnizorul de buget Esteban Gutierrez, după ce planurile privind un parteneriat cu un grup de oameni de afaceri de Rusia a eşuat.

Esential 7 este locul ocupat de Sauber in clasamentul constructorilor in sezonul 2013
109 este numarul curselor in care a luat startul Adrian Sutil in Formula 1
Sauber este una dintre echipele din plutonul de mijloc al Formulei 1 pentru care sezonul 2013 a fost plin de contradicţii. După ce în primele 11 curse a obţinut doar şapte puncte, elveţienii au progresat într-un ritm spectaculos în a doua parte a campaniei datorită update-urilor introduse de monopost şi a revenirii la pneurile de anul trecut.

Nico Hulkenberg a reuşit să tragă întreaga echipă după el prin şase clasări în puncte în ultimele opt curse, insuficient însă pentru a învinge Force India în lupta pentru locul şase în clasamentul constructorilor.

Echipa spera însă să-şi asigure cel puţin liniştea financiară prin intermediul unui partneriat cu trei companii din Rusia pentru care îşi dăduse inclusiv acordul de a-l aduce la echipa pe debutantul absolut Sergey Sirotkin. Planurile au eşuat însă spre finalul anului, atunci când echipa a rămas şi fără serviciile lui Hulkenberg, determinat să revină la Force India parţial din cauza faptului că nu fusese plătit integral.

Lipsită de opţiuni, Sauber i-a prelungit contractul lui Esteban Gutierrez datorită sumelor de bani provenite de la sponsorul Telmex şi spera să înregistreze progrese în sezonul 2014.

Obiectiv neprecizat pentru 2014

În ultimii ani, Sauber a avut frecvent sclipiri de formă prin care a reuşit să ajungă în ipostaza de a lupta pentru podiumuri, însă de cele mai multe ori nu a fost capabilă să aibă evoluţii constante pentru a obţine o clasare spectaculoasă în clasamentul constructorilor.

Pentru sezonul 2014, echipa nu a precizat un obiectiv clar, însă este de la sine înţeles că planurile vizează cel puţin locul şase, ceea ce presupune o plasare imediat în spatele echipelor de top, dar în faţa rivalilor tradiţionali de la Force India. Misiunea nu va fi însă una uşoară, în contextul în care Williams are de asemenea planuri de revenire în prim-plan după câteva sezoane mai mult decât mediocre.

Sauber spera sa obtina rezultate bune cu noul monopost C33

Linie mixtă de piloţi

După cinci ani petrecuţi la Force India, este momentul să mă îmbarc într-o nouă provocare.

Sunt determinat să-mi fac treaba pentru a avut un viitor plin de succes cu Sauber.

Adrian Sutil
Pilot Sauber
Sauber spera să-l păstreze pe Hulkenberg la echipă pentru sezonul 2014, însă talentatul pilot german a ales să revină la Force India după ce negocierile îndelungate cu Lotus nu au ajuns la niciun rezultat, întrucât nu putea acorda sprijin financiar britanicilor.

Sauber s-a văzut descoperită înaintea unui sezon cu multiple schimbări de regulament, însă a reuşit să-l recruteze pe Adrian Sutil. Germanul a concurat în întreaga sa carieră doar pentru Force India şi a acumulat doar 124 de puncte în 109 curse, însă are de partea sa experienţa de la o echipă de nivelul celor de la Sauber.

"După cinci ani petrecuţi la Force India, este momentul să mă îmbarc într-o nouă provocare. Sunt determinat să-mi fac treaba pentru a avut un viitor plin de succes cu Sauber", spune Sutil.

În sezonul trecut am fost nevoit să învăţ rapid, dar am lucrat îndeaproape cu echipa şi am fost capabil să-mi îmbunătăţesc constant performanţele.

Esteban Gutierrez
Pilot Sauber
Întrucât germanul nu are sponsori personali, Sauber a fost nevoită să-l păstreze pe Esteban Gutierrez pentru încă un sezon. Mexicanul asigură o parte din bugetul echipei prin intermediul companiei de telecomunicaţii Telmex, însă prestaţiile sale de anul trecut nu au fost deloc convingătoare: în timp ce Hulkenberg termina cu regularitate în puncte în a doua jumătate a campaniei, mexicanul a obţinut o singură clasare în top 10, atunci când a terminat pe şapte în Japonia.

Prin urmare, Sauber se va baza mai mult pe experienţa lui Sutil pentru a acumula cât mai multe în campionat, însă în acelaşi timp speră ca Gutierrez să înregistreze progrese pentru a contribui cât mai mult.

"Sunt fericit să pot continua ca pilot al echipei Sauber. În sezonul trecut am fost nevoit să învăţ rapid, dar am lucrat îndeaproape cu echipa şi am fost capabil să-mi îmbunătăţesc constant performanţele. Va fi al patrulea an al meu la echipă, al doilea că pilot titular şi mă simt confortabil să fac pasul următor", explică mexicanul.

Monopostul Sauber C33

Calea pe care am ales-o pentru designul monopostului Sauber C33 ne permite flexibilitate maximă.

Eric Gandelin
Designer-sef Sauber
Sauber a fost una dintre primele echipe care a prezentat imagini cu noul monopost pentru sezonul 2014, iar acesta are un aspect estetic conform cu aşteptările, prin prisma noului regulament tehnic.
Echipa elveţiana anticipează că noul monopost va fi dezvoltat agresiv pe parcursul următoarelor luni, aşa cum se întâmplă la fiecare schimbare majoră de regulament, motiv pentru care designul este unul flexibil pentru numeroase componente.

"Calea pe care am ales-o pentru designul monopostului Sauber C33 ne permite flexibilitate maximă, aşa că putem reacţiona rapid. este evident că şi fiabilitatea va fi un factor important în primele curse. Aşa că aceasta este o zonă în care am acordat prioritate înalta", spune Eric Gandelin, noul designer-şef al echipei.

Gandelin a preluat această funcţie în vara anului trecut, la scurt timp după ce predecesorul său Matt Morris, a plecat la McLaren, astfel că s-a putut ocupa aproapte integral de dezvoltarea noului monopost. Vorbele oficialilor sunt acoperite şi de fapte, după ce anul trecut Sauber a fost una dintre echipele cu cel mai important progres.

Echipa este avantajată, de asemenea, şi de continuarea parteneriatului cu Ferrari pentru furnizarea motoarelor, mai ales că noua unitate s-a dovedit fiabila în prima sesiune de teste de la Jerez, iar acesta ar putea include şi câteva inovaţii care ar putea ajuta la reducerea consumului de carburant.

Va rasari soarele si pe strada celor de la Sauber?

Puncte forte

experienţa acumulată de Sutil la Force India din 2007;

unitate de propulsie eficientă de la Ferrari;

Puncte slabe:

buget relativ scăzut;

lipsa de performanţe din partea lui Gutierrez.

Avancronică F1 2014:

▶ prezentare Caterham

▶ prezentare Marussia

▶ prezentare Williams

prezentare Toro Rosso

Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă vineri, 21 februarie, cu prezentarea echipei Force India.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru