Echipa a încheiat într-o manieră impresionantă epoca motoarelor V8 de 2.4 litri după ce Vettel şi-a adjucat victoria în fiecare dintre ultimele nouă curse ale sezonului precedent.
Noul regulament tehnic introdus pentru 2014, dominat de prezenţa motoarelor turbo V6 de 1.6 litri, a generat însă o scădere dramatică de performanţe pentru Red Bull Racing şi o reajustare a obiectivelor.
Obiective pentru 2014 - greu de prezis
Pentru o echipă de talia Red Bull care a dominat autoritar ultimele patru sezoane, nu este greu de anticipat care erau obiectivele la începutul anului: păstrarea celor două titluri mondiale. Totuşi, ceea ce s-a petrecut în cele 12 zile de teste de la Jerez şi din Bahrain au răsturnat complet calculele hârtiei, motiv pentru care nimeni din tabăra austriacă nu îndrăzneşte să mai pomenească despre aceste ţinte.Deloc surprinzător, echipa îşi propune să abordeze situaţia cursă de cursă şi să spere că va câştiga suficient de multe puncte în primele Mari Premii pentru ca ulterior, după ce remediază defecţiunile monopostului, să aibă posibilitatea de a reveni în lupte pentru trofee.
"În acest moment, este imposibil să am anumite aşteptări. Începi cu aşteptări puţine pentru că nu ştii cât eşti de competitiv, iar după ce înţelegi cât eşti de competitiv începi să câştigi. Trebuie să te uiţi pas cu pas la lucruri. Nu are niciun sens să spunem că vrem să câştigăm campionatul. În primul rând trebuie să ne asigurăm că putem face cea mai bună treabă, să încercăm să terminăm prima cursă", explică Vettel situaţia.
Monopostul RB 10 - potenţial ridicat, dar lipsit de fiabilitate
Monopostul Red Bull Racing are un design elegant şi o parte frontală estetică comparativ cu cele ale altor echipe, însă este afectat de grave probleme de fiabilitate.
Directorul tehnic Adrian Newey a ales o împachetare agresivă a unităţii de propulsie Renault, motiv pentru care unele componente din jurul sistemului de evacuare se supraîncălzesc.
Aceasta este însă doar una dintre probleme, întrucât unitatea de propulsie în sine are numeroase defecţiuni la sistemul ERS pentru recuperarea energiei, iar motorul propriu-zis suferă de celebrul "turbo-lag" explicat de consultantul Helmut Marko."Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului (n.r - turbo lag). Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză. Lucrăm zi şi noapte cu Renault pe bancul de probă pentru a îmbunătăţi situaţia pentru Melbourne", spune Marko.
În plus, se vehiculează că motorul Renault are un deficit de aproximativ 75 CP comparativ cu unitatea Mercedes, un alt element care ar putea afecta performanţele pe termen scurt şi mediu ale echipei austriece.
Vettel rămâne stăpân pe moşie
Decizia lui Mark Webber de a urma o carieră în Campionatul Mondial de Anduranţă alături de Porsche a generat numeroase controverse cu privire la pilotul potrivit pentru a deveni coechipierul lui Vettel. Planurile iniţiale de a-l recruta pe Kimi Raikkonen s-au lovit, cel mai probabil, de obiecţiile lui Vettel, care şi-ar fi văzut ameninţată poziţia de pilotul numărul 1 în cadrul echipei.Prin urmare, echipa s-a reorientat spre Daniel Ricciardo, care a căpătat experienţă pe parcursul a două sezoane petrecute la sora mai mică Toro Rosso şi care a fost crescut în cadrul programului Red Bull Junior. Este greu de crezut că australianul va putea aduce echipei la fel de multe puncte ca Webber, element crucial în lupta pentru titlul mondial, însă Red Bull a preferat să aibă parte de linişte în privinţa relaţiilor dintre cei doi piloţi.
"Sunt cu o echipă campioană, fără îndoială cea mai bună echipă, şi se aşteaptă să furnizez rezultate. Sunt pregătit pentru asta. Nu sunt aici pentru a concura în jurul locul 10, vreau să obţin cele mai bune rezultate pentru mine şi pentru echipă”, spunea australianul în momentul în care a fost anunţat că pilot oficial.
Chiar dacă nu va avea un coechipier de talia lui Raikkonen, Vettel va trebui să facă faţă presiunii de a concura, cel puţin în prima parte a anului, cu un monopost mai puţin competitiv.
Va fi pentru prima oară după 2008 când germanul se va confrunta cu o astfel de problemă, astfel că modul în care va gestiona acest aspect şi modul în care va reacţiona pe circuit vor ţine probabil capul de afiş.Puncte forte:
▶ experienţa acumulată după patru titlu mondiale consecutive;
▶ parcursul aproape fără greşeală al lui Sebastian Vettel;
▶ capacitatea de a înregistra progrese într-un timp scurt;
▶ stabilitate financiară.
Puncte slabe:
▶ monopost cu deficienţe de design;
▶ motor Renault cu numeroase probleme de fiabilitate.
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă pe parcursul săptămânii viitoare cu prezentarea detaliată a celor trei debutanţi, prezentarea căştilor pe care le vor folosi cei 22 de piloţi şi ghidul complet al schimbărilor din regulamentul tehnic şi regulamentul sportiv.
Din contra, as spune ca monpostul e unul reusit si va fi si rapid. Odata ce va sta bine cu fiabilitatea si vor reusi sa integreze toate sistemele corespunzator vor fi din nou in fata. Eu zic sa nu ii excludeti din cartile pentru campionat si mai ales pentru victorii. Nu va fi cazul pana la etapele europene dar odata fiabili vor fi si rapizi. ;)
Exista suficient potential se pare la toate echipele pentru imbunatatirea performantelor.Sa vedem care o face cel mai bine.
Da, evident, Vettel este un pilot bun, insa sa-l vad cum se lupta cu aceleasi "arme" ca si restul lumii. Ca asa i-a fost usor sa ia poll-ul si s-o taie in fata avand cu un monopost net mai rapid decat ai celor de la ferrari sai mercedes.
Cine stie, poate vom vedea in acest an o batalie in 4 : Ferrari, Mc,laren , Mercedes si Red Bull. De castigat am avea doar noi, simplii privitori la tv :) .
"Do you really think they've built a bad car?"
"Chiar credeti ca au facut o masina proasta?"
Sunt deacord cu comentatorul BBC, nu cred ca RB10 e o masina proasta,
probabil e foarte rapida,
odata ce va fi rezolvat problema fiabilitatii si al unitatii de propulsie, va lupta cot la cot cu MB, Ferrari si Williams
intrebarea este cand vor rezolva problemele ... cat mai tarziu ... sa speram :)