Avancronică F1 2014: Red Bull Racing - pe buza prăpastiei

de Daniel Popescu
Joi, 06.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing are în faţă unul dintre cele mai dificile sezoane din scurta sa istorie ca urmare a unui monopost prea puţin competitiv din cauza deciziilor de design ale lui Adrian Newey şi a performanţelor mediocre ale motoarelor Renault.

Esential 4 titluri mondiale la piloti si alte patru la constructori a castigat Red Bull Racing incepand din 2010
Red Bull Racing a fost principala beneficiară a schimbărilor de regulament tehnic survenite în 2009, moment din care echipa patronată de Dietrich Mateschitz a devenit invincibilă şi a cucerit patru titluri mondiale la constructori şi alte patru trofee consecutive la piloţi care l-au transformat pe Sebastian Vettel într-un star al Formulei 1.

Echipa a încheiat într-o manieră impresionantă epoca motoarelor V8 de 2.4 litri după ce Vettel şi-a adjucat victoria în fiecare dintre ultimele nouă curse ale sezonului precedent.

Noul regulament tehnic introdus pentru 2014, dominat de prezenţa motoarelor turbo V6 de 1.6 litri, a generat însă o scădere dramatică de performanţe pentru Red Bull Racing şi o reajustare a obiectivelor.

Obiective pentru 2014 - greu de prezis

Nu are niciun sens să spunem că vrem să câştigăm campionatul.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Pentru o echipă de talia Red Bull care a dominat autoritar ultimele patru sezoane, nu este greu de anticipat care erau obiectivele la începutul anului: păstrarea celor două titluri mondiale. Totuşi, ceea ce s-a petrecut în cele 12 zile de teste de la Jerez şi din Bahrain au răsturnat complet calculele hârtiei, motiv pentru care nimeni din tabăra austriacă nu îndrăzneşte să mai pomenească despre aceste ţinte.

Deloc surprinzător, echipa îşi propune să abordeze situaţia cursă de cursă şi să spere că va câştiga suficient de multe puncte în primele Mari Premii pentru ca ulterior, după ce remediază defecţiunile monopostului, să aibă posibilitatea de a reveni în lupte pentru trofee.

"În acest moment, este imposibil să am anumite aşteptări. Începi cu aşteptări puţine pentru că nu ştii cât eşti de competitiv, iar după ce înţelegi cât eşti de competitiv începi să câştigi. Trebuie să te uiţi pas cu pas la lucruri. Nu are niciun sens să spunem că vrem să câştigăm campionatul. În primul rând trebuie să ne asigurăm că putem face cea mai bună treabă, să încercăm să terminăm prima cursă", explică Vettel situaţia.

Red Bull are de rezolvat numeroase probleme inainte de startul sezonului

Monopostul RB 10 - potenţial ridicat, dar lipsit de fiabilitate

Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
Monopostul Red Bull Racing are un design elegant şi o parte frontală estetică comparativ cu cele ale altor echipe, însă este afectat de grave probleme de fiabilitate.

Directorul tehnic Adrian Newey a ales o împachetare agresivă a unităţii de propulsie Renault, motiv pentru care unele componente din jurul sistemului de evacuare se supraîncălzesc.

Aceasta este însă doar una dintre probleme, întrucât unitatea de propulsie în sine are numeroase defecţiuni la sistemul ERS pentru recuperarea energiei, iar motorul propriu-zis suferă de celebrul "turbo-lag" explicat de consultantul Helmut Marko.

"Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului (n.r - turbo lag). Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză. Lucrăm zi şi noapte cu Renault pe bancul de probă pentru a îmbunătăţi situaţia pentru Melbourne", spune Marko.

În plus, se vehiculează că motorul Renault are un deficit de aproximativ 75 CP comparativ cu unitatea Mercedes, un alt element care ar putea afecta performanţele pe termen scurt şi mediu ale echipei austriece.

Vettel rămâne stăpân pe moşie

Nu sunt aici pentru a concura în jurul locul 10, vreau să obţin cele mai bune rezultate pentru mine şi pentru echipă.

Daniel Ricciardo
Pilot Red Bull
Decizia lui Mark Webber de a urma o carieră în Campionatul Mondial de Anduranţă alături de Porsche a generat numeroase controverse cu privire la pilotul potrivit pentru a deveni coechipierul lui Vettel. Planurile iniţiale de a-l recruta pe Kimi Raikkonen s-au lovit, cel mai probabil, de obiecţiile lui Vettel, care şi-ar fi văzut ameninţată poziţia de pilotul numărul 1 în cadrul echipei.

Prin urmare, echipa s-a reorientat spre Daniel Ricciardo, care a căpătat experienţă pe parcursul a două sezoane petrecute la sora mai mică Toro Rosso şi care a fost crescut în cadrul programului Red Bull Junior. Este greu de crezut că australianul va putea aduce echipei la fel de multe puncte ca Webber, element crucial în lupta pentru titlul mondial, însă Red Bull a preferat să aibă parte de linişte în privinţa relaţiilor dintre cei doi piloţi.

"Sunt cu o echipă campioană, fără îndoială cea mai bună echipă, şi se aşteaptă să furnizez rezultate. Sunt pregătit pentru asta. Nu sunt aici pentru a concura în jurul locul 10, vreau să obţin cele mai bune rezultate pentru mine şi pentru echipă”, spunea australianul în momentul în care a fost anunţat că pilot oficial.

Chiar dacă nu va avea un coechipier de talia lui Raikkonen, Vettel va trebui să facă faţă presiunii de a concura, cel puţin în prima parte a anului, cu un monopost mai puţin competitiv.

Va fi pentru prima oară după 2008 când germanul se va confrunta cu o astfel de problemă, astfel că modul în care va gestiona acest aspect şi modul în care va reacţiona pe circuit vor ţine probabil capul de afiş.

Puncte forte:

▶ experienţa acumulată după patru titlu mondiale consecutive;

▶ parcursul aproape fără greşeală al lui Sebastian Vettel;

▶ capacitatea de a înregistra progrese într-un timp scurt;

▶ stabilitate financiară.

Puncte slabe:

▶ monopost cu deficienţe de design;

▶ motor Renault cu numeroase probleme de fiabilitate.

Avancronică F1 2014:

▶ prezentare Caterham

▶ prezentare Marussia

▶ prezentare Williams

▶ prezentare Toro Rosso

▶ prezentare Sauber

▶ prezentare Force India

▶ prezentare McLaren

▶ prezentare Lotus

▶ prezentare Ferrari

prezentare Mercedes

Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă pe parcursul săptămânii viitoare cu prezentarea detaliată a celor trei debutanţi, prezentarea căştilor pe care le vor folosi cei 22 de piloţi şi ghidul complet al schimbărilor din regulamentul tehnic şi regulamentul sportiv. 

Comentarii (9)

  • "ca urmare a unui monopost prea puţin competitiv din cauza deciziilor de design ale lui Adrian Newey şi a performanţelor mediocre ale motoarelor Renault."
    Din contra, as spune ca monpostul e unul reusit si va fi si rapid. Odata ce va sta bine cu fiabilitatea si vor reusi sa integreze toate sistemele corespunzator vor fi din nou in fata. Eu zic sa nu ii excludeti din cartile pentru campionat si mai ales pentru victorii. Nu va fi cazul pana la etapele europene dar odata fiabili vor fi si rapizi. ;)
    17 9
  • Asta poate in cazul in care ceilalti competitori dorm.Ei de ce nu ar dezvolta monoposturile ?
    Exista suficient potential se pare la toate echipele pentru imbunatatirea performantelor.Sa vedem care o face cel mai bine.
    12 6
  • Nimeni nu vrea sa-i excluda pe RB tot ce se vrea este sa fie o competitie echilibrata unde diferenta s-o faca pilotul.
    Da, evident, Vettel este un pilot bun, insa sa-l vad cum se lupta cu aceleasi "arme" ca si restul lumii. Ca asa i-a fost usor sa ia poll-ul si s-o taie in fata avand cu un monopost net mai rapid decat ai celor de la ferrari sai mercedes.
    Cine stie, poate vom vedea in acest an o batalie in 4 : Ferrari, Mc,laren , Mercedes si Red Bull. De castigat am avea doar noi, simplii privitori la tv :) .
    24 4
  • Aur1989
    Sumi, adauga si Williams.
    16 2
  • @Littlefoot: Cand am mentionat deciziile de design m-am referit la modul in care Newey a integral unitatea de propulsie in sasiu, element pe care l-am mentionat in text.
    8 4
  • Carburanescu
    Ceilalti cu siguranta nu vor sta pe loc. Ca doar nu vor privi cum dezvolta Red Bull fara sa faca nimic. Sunt mult in urma cu dezvoltarea masinii asta ca sa nu mai vb de fiabilitate. Le doresc zbatere cat mai intensa in pluton. Daca in primele manse de calificare prind Q2 e suficient ca performanta. Evident ca ipocrizia Vete-Mako e deja brand. Vetel i "voia" in echipa dar prin gura lui Marko l-au impus pe Riciardo. Si daca australianul e mai bun?
    13 8
  • Andre Benson BBC:

    "Do you really think they've built a bad car?"

    "Chiar credeti ca au facut o masina proasta?"

    Sunt deacord cu comentatorul BBC, nu cred ca RB10 e o masina proasta,
    probabil e foarte rapida,
    odata ce va fi rezolvat problema fiabilitatii si al unitatii de propulsie, va lupta cot la cot cu MB, Ferrari si Williams

    intrebarea este cand vor rezolva problemele ... cat mai tarziu ... sa speram :)
    10 5
  • @Daniel Sunt de acord cu ce spui, si la fel de adevarat e faptul ca si Newey a recunoscut ca a facut unele greseli de design si de integrare a componentelor. Eu ma refeream la faptul ca nu poti judeca competitivitatea monopostului din cauza problemelor de fiabilitate avute. Chiar si rivalii au recunoscut ca monopostul arata bine si din punct de vedere al design-ului sta foarte bine. Aerodinamic vorbind e poate printre cele mai reusite. Doar ca anul acesta cel putin in prima parte a campionatului vor conta alte aspecte mai mult.
    9 3
  • Poate ,faptul ca designul este unul"frumos", a stirbit din partea de fiabilitate a rbr.Nu cred ca celelalte echipe nu stiu sa deseneze masini frumoase,pur si simplu cererile regulamentului si mai ales solutiile de pozitionare si racire ale motoarelor in ansamblu au impus o estetica mai "urata".Cei de la rbr au riscat o solutie mai eleganta si cel putin pana acum au cam pierdut.Poate ca anul asta o masina competitiva,fiabila si frumoasa sunt concepte care se bat cap in cap.
    4 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru