În plus, în anumite limite, fiecare pilot are libertatea de a alege designul căştii în funcţie de propriile preferinţe, chiar dacă întotdeauna trebuie să accepte şi numele şi culorile unor sponsori în anumite zone.
Teoretic, 2014 ar fi trebuit să fie sezonul în care piloţii să fie mai uşor de identificat datorită noilor numere unice, însă cel puţin în sesiunile de teste acestea au fost inscripţionate cu font mic pe cele mai multe monoposturi şi sunt greu de identificat pe căşti.
Prin urmare, tot căştile vor reprezenta principalul reper pentru identificarea piloţilor şi în sezonul 2014, chiar dacă unii piloţi schimbă frecvent designul acestora, aşa cum s-a întâmplat anul trecut cu Sebastian Vettel.
În ordinea clasamentului constructorilor din sezonul precedent, Automarket vă prezintă designul caştilor tuturor piloţilor de pe grila de start a sezonului 2014.
Sebastian Vettel (Red Bull Racing), numărul 1
Cel puţin pentru startul sezonului, Sebastian Vettel mizează în continuare pe o cască cu diverse nuanţe de albastru, în special albastru închis, iar numărul 1 este inscripţionat pe partea superioară, dar este destul de greu lizibil.
Daniel Ricciardo (Red Bull Racing), numărul 3
Daniel Ricciardo a apelat la o paletă de culori mai diversificată, în care se remarcă albastrul, roşul de pe marginile frontale sau culoarea deschisă de pe partea superioară, care permite afişarea proeminentă a numărului.
Lewis Hamilton (Mercedes), numărul 44
Lewis Hamilton rămâne fidel căştii de culoare galben închis pe care a folosit-o în cea mai mare parte a carierei, însă aceasta include unele inserţii negre.
Nico Rosberg (Mercedes), numărul 6
Nico Rosberg a operat una dintre cele mai mari schimbări la nivelul căştii. Germanul a renunţat la galben în favoarea negrului, un element care va ajuta fanii să diferenţieze cei doi piloţi ai echipei Mercedes în sezonul 2014.
Fernando Alonso (Ferrari), numărul 14
Fernando Alonso rămâne fidel albastrului deschis utilizat în ultimii ani, cu mici inserţii de roşu ca urmare a apartenenţei de Scuderia Ferrari.
Kimi Raikkonen (Ferrari), numărul 7
La revenirea la Ferrari după o absenţă de cinci ani, Kimi Raikkonen mizează în special pe roşu, cu mici inserţii albe.
Romain Grosjean (Lotus), numărul 8
Romain Grosjean a adoptat o schimbare semnificativă pentru culorile căştii, care este acum roş-albastră.
În plus, pe partea din spate este inscripţionat şi prenumele său, litera "O" luând forma numărului opt pe care îl va folosi întreaga carieră.Pastor Maldonado (Lotus), numărul 13
Pastor Maldonado nu iese în evidenţă doar prin numărul 13, ci şi prin desenul inscripţionat pe partea superioară a unei căşti care abundă în portocaliu aprins, alb sau negru.
Jenson Button (McLaren), numărul 22
McLaren este una dintre puţinele echipe care nu a prezentat imagini detaliate cu căştile piloţilor. Cea purtată de Jenson Button este în mare parte roşie, dar albul predomină în partea superioară, cu excepţia numărului 22 care este înconjurat de culoarea albastră.
Kevin Magnussen (McLaren), numărul 20
Kevin Magnussen a optat pentru un design asemănător, diferenţa principală fiind albul de pe partea superioară, care va ajuta la identificarea mai uşoară a danezului în timpul curselor.
Nico Hulkenberg (Force India), numărul 27
Revenit la Force India după un sezon petrecut la Sauber, Nico Hulkenberg are o cască cu roşu, negru şi alb, iar numărul 27 este vizibil pe partea superioară.
Sergio Perez (Force India), numărul 11
Plecat de la McLaren după un singur sezon, Sergio Perez a adoptat culori mai vii pentru cască, iar pe partea din spate a inclus câteva desene interesante, plus numele său de familiei şi iniţialele SP.
Adrian Sutil (Sauber), numărul 99
Adrian Sutil a preferat să fie conservator şi a ales culorile roşu, alb şi negru pentru cască, cu numărul 99 inscripţionat în partea superioară.
Esteban Gutierrez (Sauber), numărul 21
Deloc surprinzător, mexicanul Esteban Gutierrez preferă să abordeze sezonul 2014 cu o cască în culori vii: predominant galbenă, dar cu inserţii de roşu şi verde.
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), numărul 25
Jean-Eric Vergne a folosit deja două tipuri de căşti în teste, iar cea mai recentă dintre ele este bogată în culori: albastru, negru, galben şi chiar roşu, plus logo-ul Red Bull.
Daniil Kvyat (Toro Rosso), numărul 26
Pentru sezonul său de debut, Daniil Kvyat a ales o cască predominant roşie în partea frontală şi mai mult albastră în partea din spate.
Felipe Massa (Williams), numărul 19
Felipe Massa rămâne fidel nuanţei de verde care a caracterizat inclusiv căştile cu care a concurat pentru Ferrari.
Valtteri Bottas (Williams), numărul 77
Valtteri Bottas a adoptat un stil mai sobru pentru casca sezonului 2014, cu alb în partea inferioară, celebrele dungi Martini amplasate deasupra vizorului şi albastrul de pe partea superioară.
Jules Bianchi (Marussia), numărul 17
La cel de-al doilea său sezon complet în Formula 1, Jules Bianchi a păstrat casca predominant roşie cu care a debutat în Formula 1 anul trecut.
Max Chilton (Marussia), numărul 4
Max Chilton şi-a ales numărul patru pentru monopost, care a fost inscripţionat pe partea superioară a căştii împreună cu steagul Marii Britanii.
Kamui Kobayashi (Caterham), numărul 10
La revenirea în Formula 1, Kamui Kobayashi a optat pentru nuanţe închise pentru cască, care este predominant neagră.
Marcus Ericsson (Caterham), numărul 9
Coechipierul său Marcus Ericsson mizează pe culori vii pentru sezonul sau de debut în Marele Circ, predominante fiind galbenul, albul şi albastrul.
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 se încheie miercuri, 12 martie, cu ghidul complet al schimbărilor din regulamentul tehnic şi regulamentul sportiv.
Comentarii (2)