Chiar dacă ambele titluri mondiale au fost deja stabilite, iar miza reală este practic inexistentă, Marele Premiu al Braziliei se anunţă unul atractiv pentru fani, atât datorită spectacolului oferit pe circuitul sud-american, cât şi a evenimentelor petrecute în ultimele zile.
Capul de afiş este ţinut, fără îndoială, de dezvăluirile făcute de Lewis Hamilton cu privire la un accident rutier suferit luni noapte pe străzile din Monaco, la scurt timp după ce anunţase că întârzie deplasarea în Brazilia cu o zi.
"Nu m-am simţit bine din cauza unei febre, dar am avut şi un accident de maşină la Monaco luni noapte. Nimeni nu a fost rănit, dar maşina a fost avariată şi am făcut un contact uşor cu un vehicul staţionar. Am decis împreună cu doctorul şi echipa că cel mai bine este să mă odihnesc şi să plec cu o zi mai târziu", a explicat pilotul echipei Mercedes.
Cea mai mare problemă pentru Mercedes este progresul înregistrat de rivalii de la Ferrari. Preşedintele Niki Lauda a afirmat chiar că Ferrari a reuşit să egaleze Mercedes la puterea motorului, ceea ce va permite echipei italiene să se implice şi mai mult în lupta pentru victorii.
"De la introducerea update-ului pentru motor la Monza, aş spune că ne-au egalat în termeni de putere şi eficienţă. Avantajul de 20 de cai putere pe care l-am avut a dispărut. Acum suntem la acelaşi nivel de putere: ştim asta cu siguranţă datorită punctelor de referinţă pe care le avem", a explicat el.
De altfel, informartiile par să fie confirmate inclusiv de Ferrari. După dezamăgirea din Mexic, Sebastian Vettel şi-a stabilit deja un obiectiv ambiţios pentru finalul acestei campanii."Mai sunt două curse, două potenţiale victorii pe care le putem obţine, aşa că acesta este obiectivul nostru, chiar dacă nu va fi uşor.
Echipa a făcut o treabă grozavă să reducă diferenţa. Acum 8-9 luni eram la 1.3-1.4 secunde, acum suntem la o jumătate de secundă sau chiar mai puţin, aşa că ne-am descurcat bine", a explicat el.Între timp, cei de la Lotus continuă să aibă probleme financiare: echipa nu a primit acordul circuitului de a intra în garaj din cauza unor datorii. În schimb, Force India continuă negocierile pentru semnarea unui parteneriat tehnic cu Aston Martin.
Circuitul de la Interlagos şi regulamentul DRS
Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente. Circuitul a fost reasfaltat în întregime înaintea ediţiei de anul trecut.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea folosi sistemul DRS în cazul în care se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival. Prima zonă de activare este situată pe linia dreaptă dintre virajele trei şi patru, cu punctul de detecţie amplasat în virajul doi. A doua zonă DRS este cea care începe înainte de intrarea în ultimul viraj şi continuă pe tot parcursul liniei de start sosire, în acest caz punctul de detecţie fiind situat la scurt timp după ieşirea din virajul 13.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4309 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1394 metri |
Viteza de top | 341 km/h |
Consum de carburant | 1.35 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 71 |
Distanta cursei | 306 km |
Strategie tipica | 2-3 opriri |
Lungime pitlane | 385 metri |
Safety Car | 80% |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Marele Premiu al Braziliei pneuri de compoziţie medium şi soft. Producătorul italian anticipează o diferenţă de circa 0.9 secunde între cele două compoziţii şi două sau trei opriri la boxe pentru piloţi.
"În mod tradiţional, Interlagos este un circuit de mare energie pentru pneuri, aşa că ne aşteptăm să vedem două sau trei opriri la boxe pentru majoritatea competitorilor.
Ca întotdeauna, vom avea o imagine clară a situaţiei reale după primele sesiuni de antrenamente de vineri", a precizat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.Informaţii meteo: posibile furtuni în calificări şi cursă
Formula 1 va avea parte de un nou weekend cu vreme capricioasă, potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather. Astfel, în zona circuitului de la Interlagos se anunţă ploi în fiecare dintre cele trei zile de concurs, însă nu este încă cert dacă sesiunile de antrenamente, calificări şi cursă vor fi afectate în mod direct de precipitaţii. Temperaturile maxime vor fi de 32 de grade Celsius pentru vineri şi 31 de grade pentru sâmbătă, în timp ce în ziua cursei se vor înregistra doar 24 de grade.
Statistici pentru Marele Premiu al Braziliei
▶ 11 dintre ultimele 32 de curse din Brazilia au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. Totuşi, ultimele două curse au fost câştigate de cel mai rapid pilot în calificări;
▶ Lewis Hamilton nu a câştigat niciodată în Brazilia şi a urcat de numai două ori pe podiumul de premiere;
▶ Fernando Alonso a obţinut opt podiumuri în Brazilia, dar nu a obţinut nicio victorie;
Marele Premiu al Braziliei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 13 noiembrie | 14:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 13 noiembrie | 18:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 14 noiembrie | 15:00 | - | |
Calificari | sambata, 14 noiembrie | 18:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 15 noiembrie | 18:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Comentarii (4)