La fel ca şi anul trecut, ediţia din acest an are o semnificaţie aparte nu numai datorită circuitului spectaculos, ci şi prin prisma tensiunii acumulate în lupta pentru cele două titluri mondiale. Aparent, Sebastian Vettel are un avans liniştitor de 38 de puncte în faţa lui Kimi Raikkonen şi de 39 de puncte în faţa lui Fernando Alonso, însă Red Bull Racing are emoţii în special din cauza lui Lewis Hamilton.
După un început modest de sezon, britanicul a revenit în forţă şi a câştigat nu mai puţin de 74 de puncte în ultimele cinci curse, cu doar nouă mai puţine decât Vettel, pe baza progreselor înregistrate de Mercedes cu gestionarea pneurilor în ritm de cursă.
Dacă va conforma forma bună şi în Belgia, Hamilton are toate şansele să devină astfel principalul rival al lui Vettel în lupta pentru titlul mondial, deşi puţini se aşteptau la o asemenea situaţie înainte de începerea sezonului. Raikkonen şi Alonso vor încerca să limiteze daunele, însă niciunul dintre cei doi nu a fost capabil să lupte constant pentru victorii cu cei de la Red Bull şi Mercedes în ultimele cinci curse.
Lupta este una echilibrată inclusiv la constructori, acolo unde Mercedes s-a distanţat pe locul doi în faţa celor de la Ferrari şi Lotus, iar un nou pas pozitiv la Spa-Francorchamps ar putea propulsa echipa germană inclusiv în lupta pentru trofeu cu liderul Red Bull Racing.
Între timp, Force India şi McLaren continuă lupta pentru locul cinci, iar Williams speră să surclaseze o echipă Sauber aflată în dificultate financiară după ce a obţinut în Ungaria primul său punct din acest sezon.
CIRCUITUL DE LA SPA-FRANCORCHAMPS
Circuitul belgian este în topul preferinţelor piloţilor pe bună dreptate: virajul Eau Rouge îţi produce un gol în stomac de fiecare dată când îl abordezi, iar primul şi al doilea sector sunt de mare viteză, oferind o perspectivă unică de pilotaj prin pădurea Ardeni.
Al doilea sector este mai lent, un lucru apreciat de echipele care nu beneficiază de o viteză de top ridicată, aşa cum este de exemplu cazul celor de la Red Bull Racing şi, în general, a echipelor care utilizează motoare Renault.FIA păstrează tradiţia începută în acest sezon şi a anunţat implementarea a două zone de tip DRS pe circuitul de la Spa-Francorchamps, cu scopul de a spori şansele piloţilor de a efectua depăşiri. Principala noutate este introducerea unei zone DRS pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă situat înainte de intrarea în ultima şicană a circuitului.
Ulterior, piloţii vor avea la dispoziţie şi o a doua zonă DRS, similară cu cea de anul trecut, sistemul putând fi activat pe linia dreaptă Kemmel, după ieşirea din celebrul viraj Eau Rouge. Punctul de detecţie pentru această zonă a fost stabilit aproximativ la jumătatea distanţei dintre primul viraj şi virajul Eau Rouge.
TUR VIRTUAL LA SPA-FRANCORCHAMPS
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 7.004 km |
Numar tururi | 44 |
Distanta totala | 308.052 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va aduce la Spa-Francorchamps pneuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gamă, ca urmare a faptului că circuitul belgian este unul dintre cele mai rapide din calendar şi solicită intensiv cauciucurile, în special în virajul Eau Rouge.
Producătorul italian de pneuri a refuzat să facă predicţii cu privire la numărul de opriri la boxe, mai ales că aceasta este doar a doua etapă în care piloţii vor avea la dispoziţie noile cauciucuri cu structura de anul trecut şi compoziţiile introduse la începutul anului.
INFORMAŢII METEO
Vremea pe circuitul de la Spa-Francorchamps este imprevizibilă, în special prin prisma poziţionării geografice. Datele preliminare arată că vineri şi sâmbătă cerul va fi parţial senin, iar temperatura maximă va fi de 25-26 de grade, însă piloţii ar putea avea nevoie de cauciucuri de ploaie pe parcursul cursei de duminică, când se anunţă precipitaţii.
REZULTATE ÎN ULTIMELE CINCI EDIŢII
McLaren şi Ferrari şi-au adjudecat câte două victorii în ultimele cinci ediţii ale Marelui Premiu al Belgiei.
Sezon | Castigator |
2012 | Jenson Button (McLaren) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2009 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BELGIEI
▶ Spa-Francorchamps este cel mai lung circuit din calendarul Formulei 1 (7.004 kilometri), dar şi unul dintre cele mai rapide, cu o viteză medie de 230 km/h;
▶ cu excepţia celor de la Red Bull în 2011 prin Sebastian Vettel, McLaren şi Ferrari au fost singurele echipe care au câştigat în Belgia începând din 1999;
▶ cinci dintre ultimele 11 curse de la Spa au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Kimi Raikkonen a ajuns la 27 de curse consecutive în care a terminat în puncte;
▶ Alonso a ajuns la 20 de curse de când nu a mai plecat din prima linie a grilei de start (Germania 2012).
Ultimul pole al spaniolului pe circuit uscat datează din 2010.PROGRAM
Marele Premiu al Belgiei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiune TV |
Antrenamente 1 | vineri, 23 august | 11:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 23 august | 15:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 24 august | 12:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 24 august | 15:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 25 august | 15:00 | DigiSport 1 |
sunt stiri si speculatii noi ...
Kimi rateaza conferinta de presa de Joi pe motivul ca nu se simte bine ... dar maine participa la teste
evita sa apara in fata jurnalistilor?
sursa: skysports
Primul si al 3-lea sector voiai sa spui :)
Asa ca iau articolul ca PAREREA UNUI FAN HAMILTON
dc Ham ia cele 2 curse consecutiv Vettel poate incepe sa transpire :))))
iar Alonso cu Kimi se pot gandi la programul comun si la masina Ferrari din 2014 ... caci sezonul 2013 va fi Vettel vs Ham
... nu stiu de ce dar am impresia ca inainte MP din Singapore clasamentul va fi :
1. Vettel
2. Ham
3. Kimi
4. Alonso
dar in continuare FORZA ROSA!!!
Mercedes a vrut sa cumpere McLaren, si daca nu s-a putut a luat ceea ce aducea competitivitate echipei de fapt - factorul uman. Restul e brand. Nu ma refer (doar) la Hamilton. Au luat ingineri, alti oameni importanti
gol in stomac?! De unde stii? Chiar ai...?
Asa o fi, nu zic nu. Io ma dau pe sim-uri si dupa cateva ore de trecut pe acolo il iau pe jumatate adormit. Cred ca o oarecare doza de rutina se instaleaza si la pilotii reali plus ca stim ca adrenalina aia nu actioneaza prea mult timp. G-urile vor fi mereu prezente, dar cum ziceam, devine rutina.