Principala provocare pentru piloţi va fi noul regulament pentru starturi, întrucât FIA a interzis inginerilor de cursă să sprijine direct piloţii în cadrul procedurilor de la debutul cursei.
Astfel, regulamentul va fi aplicat în două moduri: în primul rând, inginerii nu vor mai putea schimba setările pentru ambreiaj din momentul în care monopostul părăseşte linia boxelor, iar în al doilea rând inginerii nu vor mai putea sfătui piloţii prin radio cum să urmeze procedura de start.
Toate aceste modificări generează numeroase temeri în rândul piloţilor, iar Lewis Hamilton a fost cel mai vocal dintre ei. "S-ar putea ca starturile să rămână la fel sau ar putea deveni dezastruoase. Cine ştie? Ar putea fi nevoie să facă schimbări", anticipează el.
Noile proceduri de la start ar putea afecta inclusiv lupta pentru titlul mondial. Hamilton speră să-şi consolideze poziţia de lider în clasamentul general printr-o nouă victorie în detrimentul coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg.
Echipa germană este avantajată la Spa şi de puterea superioară a motoarelor, astfel că şansele Scuderiei Ferrari de a lupta pentru victorie sunt mai mici, la fel ca şi cele ale rivalilor de la Red Bull Racing de a repeta dublul podium de la Hungaroring. La rândul lor, McLaren nu îşi face iluzii cu privire la performanţele pe care le poate obţine în Belgia, în ciuda faptului că Honda va introduce un update major la motor prin care speră să egaleze puterea unităţilor de propulsie Ferrari.
Circuitul de la Spa-Francorchamps şi regulamentul DRS
Viteza este unul dintre cele mai cunoscute atribute pentru celebrul circuit de la Spa-Francorchamps, prin liniile drepte lungi şi virajele largi.
Aceste caracteristici vin în sprijinul echipelor care beneficiază de motoare puternice şi reprezintă un handicap major pentru monoposturile care obţin performanţe majore în virajele lente, aşa cum este cazul celor de la Red Bull Racing. Potrivit oficialilor Renault, piloţii stau cu acceleraţia la podea în 70% din distanţa de 7 km a circuitului, ceea ce va pune o presiune majoră asupra motoarelor.Conform aşteptărilor, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima zonă a fost amplasată între virajele patru şi cinci, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul doi, în timp ce a doua zonă este între virajele 19 şi 20, cu detecţia înainte de virajul 18. Sistemul DRS ar putea juca un rol important în depăşiri, mai ales că circuitul este unul îngust care nu favrizeaza astfel de manevre.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 7004 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 2015 metri |
Viteza de top | 324 km/h |
Consum de carburant | 2.2 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 44 |
Distanta cursei | 308.052 km |
Strategie tipica | 2 opriri |
Lungime pitlane | 386 metri |
Safety Car | 30% sanse |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Marele Premiu al Belgiei pneuri soft şi medium, cea mai populară combinaţie de cauciucuri din gamă. Diferenţa dintre ele este estimată la 1.8 - 2 secunde pe tur, iar piloţii vor opta cel mai probabil pentru strategii cu două opriri la standuri.
Totuşi, aşa cum remarcă şi directorul de motorsport Paul Hembery, strategiile de cursă vor fi influenţate semnificativ de condiţiile meteo, în special pentru că ploaia îşi face frecvent apariţia pe neprevăzute. "Spa este o cursă unde orice se poate întâmpla, cu nenumărate ocazii pentru apariţia safety-car-ului şi a schimbărilor de vreme, astfel că strategia pneurilor este importantă, precum şi abilitatea echipelor de a 'citi' cursa şi de a reacţiona rapid în cazul oricăror oportunităţi care li se prezintă", a explicat britanicul.
Informaţii meteo: posibile ploi în cursă
Datele furnizate de serviciul AccuWeather indică faptul că piloţii vor avea parte de o vreme însorită pe parcursul antrenamentelor de vineri şi a calificărilor de sâmbătă, când temperatura maximă va ajunge la 23-24 de grade.
Pentru ziua cursei de duminică se anunţă de asemenea 23 de grade, însă meteorologii avertizează că există şanse de furtună în cursul după-amiezii.Statistici pentru Marele Premiu al Ungariei
▶ doar 5 dintre ultimele 13 curse de la Spa-Francorchamps au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Michael Schumacher este pilotul care a obţinut cele mai multe victorii în Marele Premiu al Belgiei (6);
▶ cinci dintre actualii piloţi de pe grila de start au câştigat în trecut la Spa: Button (2012), Vettel (2011 and 2013), Hamilton (2010), Raikkonen (2004, 2005, 2007 şi 2009), Massa (2008) şi Ricciardo (2014);
▶ Ferrari şi McLaren au obţinut câte 12 victorii pe circuitul belgian;
Sezon | Castigator |
2014 | Daniel Ricciardo (Red Bull) |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Jenson Button (McLaren) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
Marele Premiu al Belgiei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 21 august | 11:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 21 august | 15:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 26 august | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 26 august | 15:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 27 august | 15:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Comentarii (5)