Chiar dacă a fost rebotezat Red Bull Ring după investiţiile majore realizate de producătorul de băuturi energizante, circuitul se potriveşte cel mai bine echipelor propulsate de Mercedes, întrucât puterea motoarelor joacă un rol esenţial aici.
Prin urmare, în Marele Premiu al Austriei se anunţă o nouă confruntare între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru victorie. Întrucât depăşirile sunt destul de dificile, calificările vor juca din nou un rol important, element recunoscut de ambii piloţi ai celor de la Mercedes.
"În Canada am pierdut sâmbătă. Să nu fac totul corect în calificări mi-a afectat semnificativ şansele, dar am avut ritm şi asta este ceva pozitiv înainte de a lansa un atac frontal în Austria", spune Rosberg, care este completat de Hamilton.
"Anul trecut am avut un debut dificil în Austria. Chiar dacă m-am chinuit în calificări şi am început de pe nouă, a fost o cursă de recuperare grozavă. Cred că am fost pe patru sau cinci până la sfârşitul primului tur şi apoi m-am luptat să revin pe podium, ceea ce a fost distractiv. Evident, voi munci din greu pentru a avea o şansă mai bună la victorie duminică".
Austria ar trebui să evidenţieze dacă îmbunătăţirile aduse de Ferrari la motor au efectul scontat, întrucât acest lucru nu a fost evident în cursa precedentă din Canada. În schimb, pentru Red Bull Racing se anunţă o cursă dezamăgitoare, în contextul în care cel mai probabil ambii piloţi ai echipei vor utiliza al cincilea motor şi vor fi penalizaţi cu 10 poziţii pe grila de start.
În schimb, McLaren are speranţe majore prin prisma unui update aerodinamic major care include o versiune scurtă a nasului şi care se adauga îmbunatăţirilor la motor introduse cu numai două săptămâni în urmă.
Circuitul Red Bull Ring şi regulamentul DRS
Circuitul Red Bull Ring are o lungime de 4.326 km, însă va produce probabil şi cel mai scurt timp pe tur din sezonul 2014.
Configuraţia este una pe placul echipelor cu motoare Mercedes, întrucât există o lungă linie dreaptă între primele două viraje, dar şi alte trei linii drepte mai scurte, inclusiv cea de start-sosire. Teoretic, există patru zone cu potenţial de depăşiri, însă se anticipează că cele mai multe oportunităţi din acest punct de vedere vor exista în virajul doi, la capătul celei mai lungi linii drepte.FIA a amplasat două zone de activare pentru sistemul DRS, însă niciuna dintre acestea nu este pe cea mai lungă linie dreaptă. Prima zonă de activare este poziţionată la 85 de metri după virajul 2, în timp ce a doua zonă începe la 110 metri după ieşirea din virajul nouă.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4326 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 868 metri |
Viteza de top | 327 km/h |
Consum de carburant | 1.36 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 71 |
Distanta cursei | 307.02 km |
Strategie tipica | 1 sau 2 opriri |
Lungime pitlane | 400 metri |
Timp pierdut in pitlane | 24 secunde |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pentru a treia cursă consecutiv, piloţii vor avea la dispoziţie pneuri de compoziţie supersoft şi soft. Degradarea acestora este scăzută ca urmare a aderenţei mici şi a forţei de apăsare aerodinamică ridicată, iar diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată la 0.7 - 0.9 secunde.
Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, anticipează strategii variate în funcţie de temperaturile ambientale şi precipitaţii. "Strategia pentru pneuri va depinde într-o anumită măsură de vreme: dacă este cald este mai probabil să vedem doua opriri, în timp ce, dacă este mai rece, strategiile vor tinde spre o singură oprire. Ploaia este de asemenea o posibilitate în Styria în această perioadă a anului, aşa că echipele trebuie să fie pregătite pentru orice", a precizat britanicul.
Informaţii meteo: posibile ploi în calificări şi cursă
Vremea ar putea într-adevăr să încurce planurile echipelor şi piloţilor, întrucât sâmbăta exista şanse ca o furtună să lovească zona circuitului. În plus, duminică este aşteptată o ploaie pe parcursul zilei.
Temperaturile maxime vor oscila între 17 grade Celsius pentru ziua antrenamentelor libere spre 16 grade pentru calificări, în timp ce în ziua cursei se vor înregistra maxim 19 grade Celsius.
Statistici Red Bull Ring
▶ ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Austriei a avut loc în 1964 pe circuitul de la Zeltweg, realizat pe un fost aerodrom militar;
▶ Niki Lauda este singurul pilot austriac care a câştigat cursă din ţara sa natală (1984);
▶ Vittorio Brambilla a obţinut în Austria în 1975 unica sa victorie din Formula 1, însă a suferit un accident imediat după ce a trecut linia de sosire, din cauza ploii torenţiale;
▶ cursa din 1982 a fost cea mai echilibrată din istoria Marelui Premiu al Austriei: doar 0.05 secunde i-a despărţit pe Elio de Angelis şi Keke Rosberg;
▶ doar trei dintre ultimele opt curse desfăşurată pe versiunea scurtată a circuitului au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ dacă va petrece cel puţin un tur pe prima poziţie, Lewis Hamilton va egala recordul lui Jackie Stewart, care a fost lider pentru cel puţin un tur în 17 curse consecutive.
Sezon | Castigator |
2014 | Nico Rosberg (Mercedes) |
2003 | Michael Schumacher (Ferrari) |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) |
2001 | David Coulthard (McLaren) |
2000 | Mika Hakkinen (McLaren) |
Marele Premiu al Austriei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.
Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 19 iunie | 11:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 19 iunie | 15:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 20 iunie | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 20 iunie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 21 iunie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
La mine scrie 1.36 kg/tur.
schumi ar fi fost average la alta echipa. asa cum il batea rosberg cand a revenit la mercedes.
Schumacher nu s-a descurcat in F1 de la revenirea sa din mai multe perspective:
1. a declarat la un moment dat ca i se pare absurd tipul de pneu cu degradare prematura... din moetivul asta nu putea sa scoata untul din monopost.
2. Mercedes avea probleme de fiabilitate in era 2009-2013. Cutiile de viteza erau destul de problematice.
3. Aparitia DRS/KERS nu a fost pe placul neamtului.
4. Imbatranise si clar nu mai era acelasi om.
Insa cariera de pana in 2006 a aratat ca este un pilot extraordinar care stia ce sa ceara de la echipa pentru a avea un monopost performant. El, impreuna cu Ferrari au ridicat echipa pe culmi atunci cand era destul de jos (in 96). Si sa nu uitam de performantele sale pe ploaie sau cu un Benetton mai slab decat al competitiei.
Ma rog, inchei aici. Ma indoiesc ca vei accepta acest comentariu ca unul ok.