Australia: Prima victorie pentru Kimi la Ferrari!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Kimi Raikkonen a reusit sa castige in cursa sa de debut la Ferrari, conducand in Australia de la A la Z. In conditiile in care finlandezul a scapat spre finish inca dupa primele tururi, cand strategia adoptata i-a permis sa se distanteze fara probleme, cea mai interesanta parte a Marelui Premiu al Australiei a fost duelul intern dintre Hamilton si Alonso si cursa de recuperare a lui Felipe Massa, care a plecat al 22-lea si a terminat pe 6, in fata lui Nico Rosberg.
In rest, cursa de la Melbourne a fost destul de anosta, depasirile fiind putine (campionul absolut la acest capitol este Massa) iar tentativele la fel de putine. Si pentru ca am ajuns la capitolul "tentative de depasire", trebuie amintit aici David Coulthard, cel care s-a acrosat violent cu Alexander Wurz cu 9 tururi inainte de final.
Pe de alta parte, am asistat la o evolutie de senzatie a lui Lewis Hamilton, debutantul de la McLaren tinandu-l in spate pe Fernando Alonso pana la a doua iesire de la boxe, cand campionul mondial a iesit in fata colegului sau britanic.
Hamilton a reusit astfel o onorabila pozitie 3 la final, clasarea sa pe podium demonstrand ca performantele de anul trecut din GP2 nu au fost intamplatoare. Celelalt debutant de urmarit in Australia, Heikki Kovalainen (Renault) nu a reusit sa termine in puncte.In rest, povestile de la Melbourne s-au invartit in jurul unor confirmari sau infirmari ale formei unora dintre monoposturi. Astfel, unul cele doua monoposturi Toyota a terminat in puncte (prin Ralf Schumacher), celalalt fiind chiar la limita punctelor (Trulli), dezmintind zvonurile conform carora in acest sezon niponii nu au reusit sa isi dezvolte o masina competitiva
Marea dezamagire a weekendului este insa Honda, cu Barrichello pe 11 si cu Button pe 15. Super Aguri au reusit din nou sa faca o figura buna, Takuma Sato terminand pe 12 iar Davidson pe 16, chiar daca dupa start britanicul a fost saltat pe pista de Albers. In ceea ce priveste atat de discutata fiabilitate BMW, echipa germana a reusit sa termine cursa cu una dintre masini (Heidfeld), Kubica fiind nevoit sa incheie cursa mai devreme din cauza problemelor tehnice.
De akum va fi frumos...bine k a plekat moshulika Shumarika!...e doar parerea mea...!
Avem ce vedea!!
Pilotii evolueaza, si poate chiar si atunci cand ti se poate parea ca nu se intampla nimic, de fapt se desfasoara strategii, tatonari, calcule din cele mai sofisticate, etc.
S-a observat astazi un aer ceva mai aparte la Melbourne. Tineretea si-a spus cu adevarat cuvantul, chiar daca am asistat, ce-i drept, la cateva gafe minore din partea mezinilor dornici de puncte.
Cred ca sezonul 2007 va fi unul deosebit, tocmai din prisma acestui val de piloti tineri care pot pune bete in roate celor experimentati.
Sa ne vedem sanatosi la Sepang !
Alonso cred ca nu s-a obinuit cu bridgestone(cah), insa Hamilton confirma cu usurinta.Sunt increzator pentru constructori in Mclaren.
Ferrari a dominat la viteza pura, insa din fericire, pare ca nu au rezolvat toate problemele, dupa cum s-a vazut cu Massa. Sunt sigur ca in urmatoarele 2-3 curse Kimi va abandona.
Mai ma intreb insa ce se intampla cu upgrade-ul aero Mclaren pus joi, caci se pare ca nu e pe masura pachetului aero Ferrari, introdus la testele din Bahrain.
Probabil tot Kimi ar fi castigat, dar ar fi fost mai stransa cursa. Aici intervine insa sclipirea lui Alonso, pt ca a mers tras de Hamilton, si-a menajat masina sa lupte data viitoare in alte conditii climatice, dupa teste ulterioare cu aero nou introdus. Din pacate si Kimi putea sa mearga cu inca 2 secunde mai repede pe tur, insa cum il stiu...si il stie si Ron Dennis, Kimi e predispus la prostii si poate sa se scoata singur din cursa. Sunt sigur ca Alonso nu vedea nici un sens sa preseze azi, de aici atitudinea lui calma.
Sepang va favoriza caracteristicile Ferrari, insa nu ma indoiesc ca Mclaren, Renault vor gasi o replica pe masura. Iar la Bahrein Ferrari va fi clar in fata dupa cum au aratat testele, daca Mclaren nu reuseste sa adapteze aero sau cauciucurile mai bine. Dar pana atunci Kimi ar putea sa se scoata din vre-o cursa,iar Massa sa-i ia puncte. La Mclaren e regula ca cel mai bine calificat isi poate alege strategia de pit-stop. Asa se explica cum foarte elegant Alonso si-a schimbat ordinea cu Hamilton...au schimbat si ordinea intrarii la boxe.
Insa cert din Mai , odata cu intorcerea in Europa, Mclaren macar, vor desfiinta deficitul de viteza fata de Ferrari.
Ma uitam acum in reluare la TVR...ma intreb cum poate TVR sa-i tina pe statul de plata de asa jalnici comentatori ?
Recitind randurile de mai sus,mai ales ce am scris si eu, vad ca sunt chiar ingrijorat de forma lor la acest inceput de sezon. Dar e greu de explicat, ca pana la Bahrein intotdeuna au fost pe locul 2 in teste...doar in ultima zi, s-au clasat primii.Am banuit ca e doar vorba de publicitate.
Alonso si inginerii cred ca nu mai dorm noaptea acum, eu clar nu as putea in locul lor. Sper sa faca pasi mari foarte curand, Mai e cam departe in calendar.
Legat de Lewis, puteti cauta pe youtube "gp2 on fire" sa vedeti cum si-a secerat competitia Lewis la Instambul anul trecut. Masinile sunt identice tehnic, iar Lewis in urma unei derapari a recuperat de pe 17 pana pe pozitia 2...cu inca 2 tururi castiga si cursa. Eu am vazut toata cursa si as nominaliza-o ca "the best drive ever". Gilles Villeneuve mai facea din astea.
Iar in cursa de F1 in Melbourne la start, depasit de Kubica, a manevrat masina incat sa-l redepaseasca la prima curba la franare, si a reusit sa treaca si de Alonso.