Australia, cursa: Brawn GP, dubla incredibila la Melbourne!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prima cursa a sezonului a adus adrenalina anticipata dupa schimbarile masive de regulament, iar Button si Barrichello au scris istorie pentru Brawn GP, care a devinit prima echipa care castiga o cursa la debutul in Formula 1.
Jenson Button a dominat copios cursa fara sa forteze in mod deosebit, in timp ce coechipierul sau, Rubens Barrichello, a terminat pe locul 2 cu mult noroc, dupa ce a ratat startul cursei.
Brazilianul trebuie sa ii multumeasca pentru acest rezultat lui Sebastian Vettel, intrucat pilotul echipei Red Bull Racing a ratat ocazia de a termina pe locul 2 dupa ce l-a acrosat pe Robert Kubica in timpul unui duel cu pilotul polonez cu numai trei tururi inainte de final.
Podiumul a fost completat total surprinzator de Jarno Trulli, performanta italianului fiind cu atat mai importanta cu cat acesta a plecat din pitlane ca urmare a descalificarii suferite de Toyota in calificari. Abandonul lui Kubica si Vettel i-a permis de asemenea lui Lewis Hamilton sa urce pana pe locul 4 in clasamentul cursei, campionul monidal obtinand o performanta consistenta dupa ce a plecat de pe locul 18 in cursa. Totodata, rezultatul britanicului reprezinta o adevarata gura de oxigen pentru McLaren, echipa ce a intampinat numeroase probleme in dezvoltarea monopostului din acest an.
Timo Glock a completat performanta echipei Toyota prin locul 5, in timp ce Fernando Alonso a terminat cursa de debut pe locul 6. Dupa ce a dominat autoritar antrenamentele, Nico Rosberg a incheiat cursa pe locul 7, reusind insa sa semneze cel mai bun timp pe turul de circuit. La prima cursa in Formula 1, Sebastien Buemi a reusit sa castige ultimul punct pus in joc pentru Scuderia Toro Rosso, demonstrand ca alegerea echipei sale a fost extrem de inspirata.
Campioana mondiala a constructorilor, Scuderia Ferrari, a incheiat prima cursa a anului in acelasi mod ca si anul trecut, Felipe Massa si Kimi Raikkonen abandonand in urma unor probleme tehnice.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
FILMUL CURSEI: START LANSAT PENTRU BUTTON
Button a tasnit la start si s-a instalat confortabil pe prima pozitie, insa debutul cursei nu a fost lipsit de probleme pentru Brawn GP. Barrichello a ratat complet startul si a pierdut numeroase pozitii, fiind depasit succesiv de pilotii aflati in spatele sau. Vettel a profitat la maxim de situatie si s-a instalat pe locul 2, insa nu a reusit sa tina pasul cu Button.
Plecat de pe locul 6 ca urmare a descalificarii lui Glock, Massa a castigat trei pozitii in primele viraje, pozitionandu-se in imediata apropiere a lui Vettel. Kubica s-a mentinut cu greu pe locul 4 la capatul unui duel cu Raikkonen, dupa ce finlandezul a incercat sa il depaseasca la capatul unei linii drepte. Plecat in cursade pe locul 5, Rosberg a pierdut si el o pozitie, insa s-a mentinut in fata lui Barrichello.
GURA AURITA A LUI KUBICA
Desi primii clasati nu au avut parte de incidente, previziunile lui Kubica legate de un posibil accident in lant in primul viraj al cursei s-au adeverit in cazul plutonului de mijloc. Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Mark Webber si Heikki Kovalainen au fost nevoiti sa intre la boxe dupa ce s-au acrosat in primul viraj din cauza densitatii foarte mari de monoposturi. Primii trei dintre ei au revenit pe circuit pe ultimele locuri, in timp ce Kovalainen a fost nevoit sa abandoneze. In urma numeroaselor incidente si a catorva depasiri, Hamilton a reusit sa urce pana pe locul 8.
FERRARI, LA LOTERIE CU PNEURILE SUPER-SOFT
In timp ce Button a a pus aproape 5 secunde intre el si Vettel dupa numai cateva tururi, pilotii Scuderiei Ferrari au reusit cu greu sa se mentina pe in plutonul fruntas.
Atat Massa, cat si Raikkonen au plecat cu pneuri super-soft pentru a beneficia de timpi mai buni la start, insa reversul medaliei a fost reprezentat de degradarea foarte rapida a acestora. Din acest motiv, Rosberg si Barrichello au trecut fara mari probleme de Raikkonen dupa numai cateva tururi, chiar daca brazilainul a atins monopostul F60 pilotat de fostul campion mondial.Ulterior, Massa a evitat un duel direct cu cei doi intrand la boxe in turul 12 pentru schimbul de pneuri si realimentare. Vice-campionul mondial a fost urmat la interval de doua-trei tururi de aproape jumatate dintre piloti, inclusiv Kubica, Hamilton si Raikkonen, bulversand ordinea in clasament. De acest lucru a profitat, printre altii, si Sebastien Buemi, care la debutul sau in Formula 1 a reusit sa ajunga pana pe locul 7, avand perspectiva de a astiga puncte. Raikkonen a reusit sa recupereze pozitia pierduta in fata lui Rosberg, dupa ce pilotul echipei Williams a petrecut foarte mult timp la prima realimentare cu combustibil.
REGRUPATI IN SPATELE SAFETY CAR-ULUI
Turul 18 a consemnat al doilea abandon al cursei, dupa ce Kazuki Nakajima a pierdut controlul volanului in virajul 4 al cursei. In turul 19 cei doi piloti ai echipei Brawn GP au efectuat schimbul de pneuri si realimentare, Button si Barrichello alimentand foarte multa benzina, mergand pe premisa unei singure realimentari. Imediat dupa iesirea lui Button de la boxe, comisarii de cursa au decis sa trimita safety car-ul pe pista, intrucat accidentul lui Nakajima a imprasiat pe circuit multe componente ale monopostului Williams FW31.
Spre deossebire de anul trecut, intrarile la boxe nu mai sunt interzise in momentul in care masina de siguranta intra pe circuit, astfel ca pilotii care nu efectuasera prima intrare la boxe au profitat de acest lucru pentru a schimba pneurile si a realimenta cu benzina. La ceva mai mult de o treime scursa din prima cursa a anului, Button a condus plutonul fruntas in fata lui Vettel, Massa, Kubica, Raikkonen si Rosberg, in timp ce Hamilton si Alonso luptau pentru locul 12.
KERS, INGREDIENTUL MINUNE
Cursa s-a reluat in turul 25, pilotii din frunte mentinandu-se pe pozitii fara aparitia unor dueluri incinse cu rivalii. In schimb, Hamilton si Alonso au reusit sa castige fiecare cate o pozitie dupa ce l-au depasit pe Glock, in contextul in care atat britanicul, cat si spaniolul au beneficiat de puterea oferita de sistemul KERS. Adevaratul castigator al primei jumatati a cursei a fost insa Buemi, care a reusit sa ajunga pe locul 8, castigand 5 pozitii fata de momentul startului. Elvetianul a fost insa presat constant din spate de Rosberg, care nu a fost capabil sa profite de puterea suplimentara conferita de monopostul Williams. In spatele celor doi, Sutil a trecut lejer de coechipierul sau, Giancarlo Fisichella, demonstrand din nou ca tanarul pilot german este capabil sa lupte de la egal la egal cu unul dintre veteranii Formulei 1.
LINISTEA DINAINTEA FURTUNII
Cea de-a doua treime a cursei a fost lipsita de spectacol, fiind animata doar de intrarile sporadice ale pilotilor la boxe. In turul 41, Glock a pierdut controlul volanului, iar Raikkonen a profitat de greseala pilotului Toyota pentru a urca pe locul 9. In turul 44, Hamilton a efectuat a doua intrare la boxe, reusind sa revina pe circuit in fata lui Massa. Performanta campionului mondial a fost cu atat mai importanta cu cat acesta a plecat de pe locul 18, in timp ce rivalul sau de anul trecut pentru titlul mondial a pornit in curasa de pe locul 6.
Un tur mai tarziu, Raikkonen a dat emotii mari fanilor sai dupa ce a pierdut controlul volanului si a sters unul dintre zidurile de protectie.
Totusi, finlandezul a fost capabil sa continue cursa fara probleme, mentinandu-se in acel moment pe un provizoriu loc 16 dupa intrarile succesive la boxe.MASSA, FINAL DEZAMAGITOR DE CURSA
Cu numai 12 tururi inainte de final, Felipe Massa a fost nevoit sa abandoneze in urma unor probleme tehnice legate, probabil, de cutia de viteze a monopostului Ferrari. In acelasi timp, Button a efectuat ultima intrare la boxe, fiind nevoit sa concureze in finalul cursei cu pneuri super-soft. Realimentarea cu benzina nu a decurs conform planului, iar englezul a pierdut peste 10 secunde, insa a reusit sa revina in pista pe primul loc. Totusi, Vettel s-a pozitionat la mai putin de doua secunde in spate, oferind premisa unui duel pe finalul cursei.
Turul 50 a oferit un duel electrizant intre Glock si Webber pentru locul 9, pilotul echipei Toyota revenind pe aceasta pozitie dupa ce initial favoritul publicului local reusise sa il depaseasca. Ulterior, Glock s-a luptat roata la roata cu Alonso timp de cateva viraje, oferind un spectacol de buna calitate. Dupa ultima intrare la boxe, Barrichello a revenit pe locul 5, insa a reusit sa urce pe locul 4 dupa ce a trecut de Rosberg. Pilotul echipei Williams a pierdut din turatie pe finalul acestei curse, fiind depasit dupa numai un tur si de Trulli.
CAND DOI SE CEARTA, AL TREILEA CASTIGA
Cu numai trei tururi inainte de final, duelul dintre Vettel si Kubica pentru locul 2 s-a terminat dramatic pentru ambii piloti. Kubica a incercat sa il depaseasca pe pilotul german, care nu a cedat pozitia si l-a acrosat pe pilotul echipei BMW-Sauber. Polonezul a abandonat, in timp ce Vettel a continuat un tur pe circuit pe trei roti, oprind in cele din urma monopostul pe marginea circuitului. Safety car-ul a fost trimis pe pista, intrucat incidentul a lasat numeroase componente pe circuit. Incidentul i-a permis lui Rubens Barrichello sa urce pana pe locul 2, oferind astfel echipei Brawn GP o dubla nesperata la Melbourne.
RAIKKONEN, ABANDONUL NEVAZUT DE NIMENI
Podiumul a fost complet de Trulli, urmat de Hamilton, Glock, Alonso, Rosberg si Buemi, toti profitand din plin de accidentul dintre Vettel si Kubica pentru a-si spori sau obtine cateva puncte suplimentare in clasament. Incidentele de final de pe circuit au pus in umbra abandonul lui Kimi Raikkonen, survenit tot in urma unor probleme tehnice. Totusi, atat el, cat si Vettel si Kubica au fost considerati clasati in clasamentul cursei pe locurile 16, 14 si, respectiv 15, intrucat au parcurs peste 90% din distanta cursei. Locul 9 i-a revenit lui Sebastien Bourdais, urmat de Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella si Mark Webber.
Nico Rosberg a realizat cel mai bun timp pe turul de circuit, germanul fiind cronometrat cu 1:27.706 in turul 48 al cursei.
Sa ii aud si pe cei care ziceau ca Hamilton e varza. Hai, incepeti sa comentati
:( Vettel
Lewis anul trecut avea 10 puncte, anul asta are mai putine. Si asta in ciuda faptului ca este campionul mondial en-titre. Cred ca spune totul.
Ferrari se pare ca vor castiga titlul la constructori iarasi, dar sper sa castige si titlul mondial la piloti desi Jenson pare foarte foarte motivat :)
Bafta la toti :)
felicitari brown gp si castigatorului etapei.
Au castigat smecherii.
Daca se da castig de cauza constestatarilor Hamilton a castigat cursa.
Vettel a aratat ca este crudut. Pacat ca nu s-a multumit cu locul 3.
Cred ca Robert ar fi castigat.
Hamilton a facut maximul ce putea face cu ce are. Dar sa nu uitam, in afara de Alonso, pe un Renault slab, nu a depasit in cursa pe nimeni, a profitat de abandonurile acelora. Norocul este un factor care poate influenta multe.
Sa nu uitan de Buemi, la prima cursa este in puncte cu Torro Roso.
Ferrariurile au ce a recunoscut Domenicali, probleme cu fiabilitatea.
Pacat ca Vettel l-a oprit pe Kubika si astfel a facut jocul smecherilor de la Brown.
Sunt sigur ca acolo este ceva ascuns. Nu suntem la Opereta. Prea merge bine pentru o masina care acum o luna jumate nu stia nici ce motor va folosi.
Cred ca trebuie sa fi foarte stupid si idiot (sa nu zic prost si frustrat) ca sa poti sa afirmi ca Lewis a avut noroc in aceasta cursa, sau pt unii depasirile inseamna noroc? Cum poti sa numesti noroc faptul ca omul a facut o gramada de depasiri cu o masina de clasa a doua?'
Masini de clasa a doua nu exista, dar la intelect de clasa a doua este pe primul loc.
Lewis a facut exact 4 depasiri. Pique saracul era mai incet, lui Felipe i-a iesit in fata iar restul de 2 au masini mai slabe ca el.
Daca este destept si-ar face griji pentru ca in mod normal cel care castiga Australia castiga si titlul... repet... anul trecut a avut noroc anul asta, mai vedem. Iar masina a fost foarte rapida cu putina benzina cam ca si masinile Ferrari.
Deci forma din teste a fost doar ca sa amageasca lumea. Sau s-au amagit pe ei pentru ca Brown ii cam rupe. Si asta cu motorul lol :)))) Ceea ce este foarte comic :)
??
2 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes
3 Jarno Trulli Toyota
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
5 Timo Glock Toyota
6 Fernando Alonso Renault
7 Nico Rosberg Williams-Toyota
8 Sebastien Buemi STR-Ferrari
9 Sebastien Bourdais STR-Ferrari
10 Adrian Sutil Force India-Mercedes
11 Nick Heidfeld BMW Sauber
12 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes
13 Mark Webber RBR-Renault
14 Sebastian Vettel RBR-Renault
15 Robert Kubica BMW Sauber
16 Kimi Räikkönen Ferrari
Ret Felipe Massa Ferrari
Ret Nelsinho Piquet Renault
Ret Kazuki Nakajima Williams-Toyota
Ret Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes
Hamilton sa se ascunda ca daca nu avea KERS nu facea mai mult de trei depasiri.
a depasit doar masini fara KERS si Piquet...
mai are de demonstrat...
Shumi a facut dintr-o echipa de pluton(Ferrari), o echipa iubita in toata lumea.
Spre sa gresesc eu dar inginerie stiu si altii. Cei de la Red Bull, care daca se scotea corect masina cu girofar aveau pe Sebi in fata si nu se mai lovea cu Kubika si asta era acum in puncte si nu in decor.
Era imperios necesar ca Brown-urile sa castige. De ce???? Cine este in umbra lui Brown, pentru ca se stie a cumparat de la honda echipa cu 1 USD
PS: hai sa fim seriosi, cine poate afirma ca pe Hamilton l-a pus pe 4 doar "mana divina"?! De ce nu a fost acolo... Massa (de exemplu)?! Hai sa nu ne mai iritam de sansa si calitatile celor care nu ne plac!
Hamilton a facut o cursa excelenta in raport cu forma arata in antrenamente si calificari; nu a gresit si a profitat de orice oportunitate. Din punctul meu de vedere este cea mai buna cursa a lui in F1 pentru ca scoate in evidenta pilotul, aflat pana acum in umbra bunelor performante ale monopostului.
Alonso si/sau Renault au dezamagit in raport cu asteptarile lor si cu performantele din ultimele teste.
Kubica si Vettel - cursa excelenta cu exceptia greselii lui Vettel. II includ pe ambii intrun top 5 personal (alaturi de Alonso, Kimi si Hamilton).
Rosberg dezamagire - dupa cum a mers in antrenamente si calificari asteptam mai mult de la el. La fel si Alonso. Burdais la fel, se pare totusi ca nu-si merita locul
Ferrari are 2 piloti buni, probabil singura echipa cu cea mai buna echipa de piloti, capabili sa lupte pt victorii, dar se pare ca echipa n-a invatat prea mult din greselile de anul trecut
M-am grabit sa-l laud pentru cursa buna, dar e un MAGAR. Acum chiar o sa-l urasca toti pilotii si nu numai. Si sper sa nu scape asa usor
Nici nu este de mirare ca Romania este un dezastru cu atatia mancatori de seminte pe aici. Bravo, asta este populatia Romaniei... si te mai miri ca nimeni nu ne doreste nicaieri. Oricum 'frumoase" comentarii mai sus.
Multumesc.
La cat de strict e regulamentul, masinile sunt foarte apropiate iar orice abatere poate face diferenta in cursa.
Campionatului Mondial al Formulei 1.
Am citit pe alte site-uri ca Briatore, in momentul plangerii impotriva celor 3 echipe cu difuzoare sf, a spus ca Renault a testat in tunelul de vant un astfel de difuzor si fara nici o alta modificare au castigat 14% de aparare aerodinamica pe puntea spate. O optimizare a intregii placi + difuzoare + altele ar putea duce la un 30-40% in plus pentru apasare aerodinamica.
Dupa cursa de azi tind sa cred ca cifrele sunt reale si ca toate echipele cu deja pregatite sau in pregatire un astfel de difuzor dar nu risca sa-l foloseasca pana la o decizie finala.
Exact pe acest avantaj foarte mare dat de noile difuzoare se leaga teoria celorlalte 7 echipe spunand ca este pentru prima oara cand un regulament care initial dorea sa micsoreze viteza si timpii per tur au ca rezultat timpi mai buni decat masinile care respectau vechiul regulament.
Pe 14 aprilie cred ca avem 3 variante:
- difuzorul e declarat ilegal, cele 3 echipe pierd punctele castigate in primele 2 curse'
- difuzorul e declarat ilegal, dar nu se pierd punctele (pentru ca Brown trebuie sustinuta in campionat si tocmai aceasta regula o ajuta sa gaseasca sponsori, etc);
- difuzorul este declarat legal si mai toate echipele cu resurse - din cele 7 acuzatoare - se prezinta cu noi difuzoare, eventual mai bune decat a celor 3, incepand cu cursa 3-4; moment in care practic se reseteaza clasamentul de performanta si incepe sezonul.
Cred ca fanii McLarne o sa se inece, cand vor vedea ca Lewis nu are cum sa-si bata propriul motor. Iar sansele lui la titlu sunt 0 in acest moment.
Ferrari in schimb are o sansa de a castiga atat titlul la constructori cat si cel de la piloti. Oricum cursele urmatoare imi vor da dreptate.
Ce tare o sa fie cand Lewis o sa ramana doar un titlul si asta castigat din mila celor de la Toyota :)))))))