Datele de audienţă demonstrează că introducerea noului regulament tehnic, cu motoare turbo V6 de 1.6 litri care nu generează un sunet la fel de plăcut precum vechile unităţi V8 de 2.4 litri, nu este tocmai pe placul fanilor.
Cea mai mare diferenţă s-a înregistrat în America de Sud, acolo unde audienţa s-a prăbuşit cu 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Totuşi, nici ţările europene nu reuşesc să se bucure de audienţe mai mari.
În Italia, audienţa a scăzut cu 20%, acest lucru fiind însă explicat şi prin prestaţiile modeste ale Scuderiei Ferrari. De asemenea, Spania a înregistrat un declin de 15%, în ciuda popularităţii pe care o are Fernando Alonso.În plus, audienţa este în scădere inclusiv în Germania. Chiar dacă Mercedes domină sezonul 2014, numărul fanilor germani care au privit cursele la televizor s-a micşorat cu 3%.
Audienţa curselor este importantă pentru toate echipele din Formula 1, întrucât aceasta atrage sponsori în competiţie. O scădere a numărului de telespectatori poate determina companiile să investească mai puţini bani în programele de sponsorizare, ceea ce ar reduce bugetele echipelor.
Pe de altă parte, scăderea audientei poate fi justificată şi prin modificarea obiceiurilor de consum ale tinerei generaţii, care preferă în prezent dispozitivele mobile precum smartphone-urile şi tabletele în detrimentul televiziunii clasice.
Via Marca
Oare in America de sud F1 e pe sistemul PPV? Cred ca asa s-ar explica scaderea brusca, la fel s-a intamplat si anul trecut in Franta...
Eu cred ca tanara generatie e in continuare o amatoare de TV, mai ales cu toate televizoarele inteligente. Cine prefera sa se uite pe tableta cand o poate face la o ditamai plasma de 100 de cm?
Cat despre sunet... la Dolce se aud doar comentatorii aia cum bajbaie pe acolo sau comentariu in limbi straine. In rest nu prea poti auzi sunetul motoarelor. Aaaa, se aud uneori niste aspiratoare, dar mereu am zis ca vecinii mei fac curat...
PS> sper sa dea faliment cu ambitia lor prosteasca.....
In schimb formatul acesta global este prost gandit. Adica parca s-au luat decizii pe graba dintre multe propuneri marunte... mai ales in goana asta pentru reducerea costurilor.
Asa cum scrie in articolul de mai sus, se va obtine reducerea costurilor, adica sponsorii isi vor reduce infuzia financiara in F1, si vor ramane 3-4 echipe la start, tehnic dezinteresate si cu probleme financiare. Nu mai ai voie sa pilotezi in voie pentru ca ai restrictii pentru fiecare manevra, si daca cumva ai vrea, trebuie sa protejezi cauciucuri, motor, cutie, etc. Deci ritm de scoala de soferi. Inginerii degeaba au capacitati inventive, sunt limitati si ei pentru reducerea costurillor. Despre motor nu mai vorbim... Fara nicio posibilitate de proba au trebuit practic sa deseneze pe ghicite un complex de sute de componente care trebuie sa coopereze la maxim de performanta, si cand prima data a vazut asfalt, s-a si blocat pentru 6 ani posibilitatea de a mai modifica ceva. SI in acest timp Honda lucreaza liber pentru la anul...
Echipele au din ce in ce mai mari probleme financiare, mai ales ca din ce in ce mai mult se ofera exclusivitati contra cost in curse, deci pica sponsori si apar cheltuietli.
In conditiile astea mi se pare normal ca scade audienta si Formula 1 devine din ce in ce mai neinteresanta.