Raportul a luat în calcul doar persoanele care s-au uitat cel puţin 15 minute neconsecutive pe tot parcursul sezonului, astfel că în acest clasament au fost incluşi şi cei care au urmărit doar un sfert de oră dintr-o singură cursă.
Declinul a fost accentuat de scăderea puternică a audienţei din China, unde numărul telespectatorilor a scăzut cu 34% într-un singur an, parţial ca urmare a faptului că numeroase curse au coincis cu alte evenimente sportive locale.
În plus, scăderi de audienţă s-au înregistrat şi în Statele Unite, Marea britanie şi Rusia, în timp ce Brazilia, Spania şi Italia sunt printre ţările care au înregistrat creşteri."Un număr redus de teritorii nu au îndeplinit aşteptările în termeni de audienţă, China înregistrând un declin care nu a putut fi absorbit de numeroasele creşteri înregistrate în alte părţi", a declarat Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1.
În 2008, Formula 1 avea o audienţă de 600 de milioane de telespectatori, însă ulterior aceasta a scăzut la 520 de milioane de telespectatori în 2009 şi s-a stabilizat în jurul acestei valori până anul trecut.
Chiar dacă Formula 1 nu traversează cea mai bună perioadă din punct de vedere financiar, competiţia ar putea fi listata pe bursa din Singapore în luna octombrie a acestui an, potrivit unei surse citate de publicaţia britanică Daily Telegraph.
"În luna octombrie a acestui an ar trebui să fim capabili să ne uităm la anul următor şi să spunem că cele mai multe venituri de anul viitor sunt deja sub contract, că piaţa este într-o situaţie foarte bună şi că situaţia din Germania este acum clarificata", a declarat o sursă referindu-se şi la procesul de mituire în care ar putea fi implicat Ecclestone la Berlin cu privire la modul în care CVC Capital Partners a cumpărat drepturile TV ale Formulei 1 în 2006.
Via ESPNF1, Daily Telegraph
Comentarii (6)