Audienţa Formulei 1 a scăzut cu 10% în 2013. Nicio televiziune din România nu a achiziţionat încă drepturile pentru 2014

de Daniel Popescu
Luni, 03.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Numărul fanilor care au urmărit cel puţin 15 minute neconsecutive în sezonul 2013 al Formulei 1 s-a redus la 450 de milioane din cauza scăderilor majore din China şi a tranziţiei spre televizările în sistem pay-per-view.

Esential 450 de milioane de telespectatori a fost audienta globala a Formulei 1 in sezonul 2013
30 de milioane de telespectatori este scaderea de audienta inregistrata in China in sezonul 2013
Formula One Management (FOM) a publicat luni un amplu raport cu privire la audienţa curselor de Formula 1 pentru sezonul 2013.

Potrivit cifrelor oficiale ale raportului, audienţa Formulei 1 a scăzut de 500 la 450 de milioane de fani, corespunzătoare unui procent de 10%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Bernie Ecclestone, CEO-ul FOM, susţine că aceasta scădere a fost influenţată semnificativ de dominaţia lui Sebastian Vettel din ultimele Mari Premii, dar şi de faptul că numărul de curse a scăzut de la 20 la 19.

"Natura mai puţin competitiivă a ultimelor curse, care a culminat cu deciderea campionului înainte de cursele din Statele Unite şi Brazilia, care în mod obişnuit aduc audienţe substanţiale, a avut un impact previzibil asupra audienţei. Efectul general a fost exagerat de calendarul cu o cursă mai scurt pe care l-am avut în 2013", precizează britanicul în raport.

Aceasta scădere accelerată ar putea explica decizia FIA de a dubla numărul de puncte alocate pentru ultima cursă a sezonului în urma unei sugestii venite din partea lui Ecclestone.

Scăderi semnificative în China, Franţa şi Germania

Natura mai puţin competitiivă a ultimelor curse, care a culminat cu deciderea campionului înainte de cursele din Statele Unite şi Brazilia, a avut un impact previzibil asupra audienţei.

Bernie Ecclestone
CEO FOM
Cu toate acestea, cifrele oficiale indică faptul că cele mai mari scăderi de audienţă s-au înregistrat în China, acolo unde numărul de fani a scăzut cu aproape 30 de milioane după ce drepturile TV au fost preluate de 13 televiziuni regionale în locul postului public CCTV.

În plus, Franţa a pierdut mai mult de jumătate dintre fani (10.2 milioane în loc de 26 milioane) după ce postul pay-per-view Canal+ a preluat drepturile de la televiziunea de stat TF1.

Nu în ultimul rând, audienţa Formulei 1 în Brazilia a scăzut de la 85.6 la 77.2 milioane de telespectatori, în timp ce piaţă germană a scăzut cu 10%, la numai 31.3 milioane de telespectatori

Creşteri pe pieţele mature

Între timp, Formula 1 a înregistrat creşteri uşoare de audienţe pe trei pieţe mature. Astfel, numărul de telespectatori din Marea Britanie a crescut cu 1.7% la 29.1 milioane, în ciuda faptului că o jumătate dintre curse sunt disponibile exclusiv pe postul pay-per-view SkySports, în timp ce Italia a înregistrat o creştere de 2.9%, iar Statele Unite de 1.7 milioane, până la 11.4 milioane.

Drepturile TV pentru România

România este una dintre puţinele ţări europene care nu a semnat încă un contract pentru drepturile TV pentru Formula 1 pentru sezonul 2014.

În ultimii trei ani, fanii din România au putut urmări cursele de Formula 1 pe postul de televiziune DigiSport, disponibil numai prin operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS. Pentru perioada 2014-2019, drepturile TV au fost preluate de agenţia media MP&Silva, însă până în prezent nicio televiziune nu a anunţat încă achiziţionarea drepturilor pentru sezonul 2014.

Potrivit ultimelor informaţii obţinute de Automarket, DigiSport negociază în prezent cu agenţia MP&Silva, însă oficialii postului nu ne-au putut oferi detalii despre stadiul discuţiilor.

Via Wall Street Journal

Comentarii (7)

  • Romania ultima tara din Europa! La toate trebuie sa fim codasi alfel nu suntem noi. Nici macar drepturi de televizare pt F1 nu suntem in stare sa cumparam si unii viseaza la echipe de f1....
    22 8
  • Ca nu au cumparat inca drepturile de televizare niciun post tv, poate fi un joc de care cedeaza mai repede, insa pe de alta parte,ca numarul spectatorilor scade, este un semnal ce ar trebui sa puna pe ganduri pe cei de la FIA. Schimbarile sunt bune doar cand sunt necesare, sa schimbi o regula doar de dragul de a te baga in seama, de cele mai multe ori dauneaza.
    24 1
  • Poate se intampla aceeasi poveste ca in cazul drepturilor pentru BPL si sa ia Eurosport si F1 pentru Romania.
    5 0
  • ROU asteapta vreo superoferta-soc+bonus
    8 2
  • In fotbal echipele fac o gramada de bani din drepturi TV - sursa foarte importanta. In F1 Bernie face o gramada de bani din drepturile TV.
    8 3
  • Robert
    In conditiile in care au achizitionat deja indycar sunt acoperiti, putin probabil sa mai vedem pe digi F1, cat despre scaderi e normal cu ppv-urile astea au facut sectacolul praf cu modificarile din ultimii ani, dueluri 0, cum dracu sa te mai uiti in conditiile in care singurele momente de suspans apar la intrarile la boxe cand mai sare vreo roata, se mai accidenteaza vreun mecanic si atat; si acum pilotii trebuie sa mai fie atenti si la consum, sa termine cursa,mai vine si pirelli cu pneurile lor "durabile" grozave chestii. bine ca dublati punctele pentru ultima cursa, mai bine incep sa le dea premii si mentiuni..........
    8 0
  • Ce ma nemultumeste pe mine, este ca FOM, alege sa vanda dreptul de transmisie al F1, prin intermediari, ca si MP&Silva. Ce sunt de fapt acesti MP&Silva? Nu cumva niste speculanti care cumpara ieftin si vand scump? Situatia este asemanatoare cu cea din vremea lui Ceausescu, cand nu puteai sa vezi un film bun la cinematografe, decat daca cumparai bilete de la bisnitari, pentru ca direct la casa de bilete, nu gaseai niciodata.
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru