Au început testele pentru noul sezon de Formula 1: Bottas, cel mai bun timp pentru Mercedes. Vettel a absentat din motive medicale

de Daniel Popescu, Foto: Mercedes-Benz
Miercuri, 19.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas a fost cel mai rapid în dimineața primei zile de teste de pe circuitul de la Barcelona, în care nu au existat niciun fel de incidente. Sebastian Vettel a absentat de pe circuit din motive medicale.

Circuitul de la Barcelona găzduiește în perioada 19-21 fenruarie prima sesiune de teste premergătoare noului sezon de Formula 1, iar primele patru ore de teste din această dimineață s-au desfășurat într-un mod oarecum atipic.

În mod obișnuit, echipele întâmpină numeroase defecțiuni tehnice în prima parte a testelor, însă de data aceasta nu a existat niciun steag roșu și nicio problemă de natură mecanică.

În schimb, Sebastian Vettel a fost nevoit să renunțe la participarea la teste din motive medicale.

Cel mai bun timp al dimineții a fost stabilit de Valtteri Bottas (Mercedes), care a fost cronometrat cu 1:17.313 și l-a devansat cu numai 0.062 secunde pe Sergio Perez (Racing Point).

Max Verstappen a ocupat poziția a treia pentru Red Bull și a semnat cel mai mare număr de tururi parcurse, 91, iar olandezul a fost urmat de Carlos Sainz Jr (McLaren) și Esteban Ocon (Renault). În schimb, Ferrari a ocupat doar locul 7 prin Charles Leclerc.

O altă statistică interesantă este că diferența dintre primul și ultimul clasat a fost de numai 1.289 secunde.

Pentru prima oară, toate cele 6 zile de teste din această iarnă sunt transmise în direct pe platforma F1 TV, disponibilă inclusiv în România.

Via F1

Comentarii (17)

  • Costel
    caducitate majora in pilotajul si rezultatele lui Arsenie Boca , atuurile SF1000 care evident ca nu-s deloc putine si tind sa copleseasca un rookie precum leclerc is chiar atat de intimidante pentr-un copil precum charles incat scuderia ferrari sa poarte stigmatul primei jumatati a primei zile de teste din 2020 cu o clasare nepermisa in urma chiar si a celor de la renaultf1?

    forza sebastian vettel !

    forza ferrari !
    11 24
  • Sper ca acestea sa fie ecarturile intre piloti si in curse. 10 piloti intr-o secunda.
    10 1
  • Costel
    pavianul impletit cu 1:16.9 cu gume C2 !!! iar Arsenie Boca la +1.4s cu gume C3 imi certifica concluzia primei zile de teste ca fiind doar traumatizanta pentru ferrari , fain macar ca urmeaza maine vettel care-s convins ca-i in posesia tuturor atributelor profesionale pentru a echilibra balanta
    2 19
  • Costel
    inca un detaliu demn de semnalat :
    verstappen 168 laps vs leclerc 131 laps (-37 laps) ,ambii la 22 de ani , asadar monegascul doarme-n combinezon
    2 20
  • Se pare ca azi Ferrari au luat mai multi saci cu nisip decat Mercedes si RB.
    5 2
  • Daniel Popescu, n-o zic cu supărare sau intenție rea: atât de târziu publici știrile de F1 încât, eu personal pt.a afla noi informații despre ce s-a mai întâmplat în lumea acestui sport, intru mai întâi pe site-ul oficial al F1 și apoi aici, mai mult cu scopul de a mă "întâlni" cu câțiva fani români ai sportului cu care mai schimb 2-3 vorbe și de la care uneori aflu/învăț lucruri interesante, alteori nu. Te înțeleg că n-ai atâtea brațe ca o caracatiță dar totuși. Dacă am mai spus-o odată și o repet îmi cer iertare!
    15 2
  • Bai omule , deja cred ca ai o problema. Din partea mea , sa castige oricine campionatul cu exceptia lui Hamilton . Nu am nimic cu Vettel , din partea mea poate sa devina cel mai titrat pilot din istorie , dar sa ataci in asemenea hal un alt pilot , dandu-i diferite porecle este jalnic. Leclerc e un pilot bun , indiferent de cate tururi face in teste. Daca se rasucea de 2 ori precum a facut-o Verstappen azi , ce mai ziceai ? Arata un pic de respect fata de performantele unui om , de care nici eu , nici tu sau altii nu se vor apropia vreodata. Poti sa il divinzezi pe Vettel , poti sa ii faci statuie in fata casei , nu e problema mea. Dar nu jignii gratuit si demonstreaza ca ai un strop de civilizatie si bun simt. Asta ne diferentiaza de animale. De asta suntem in ultimul hal ca popor , din cauza nesimtirii , a rautatii si a barfei.
    Nu mi-o lua in nume de rau , nu imi place sa ma contrazic si avem o pasiune comuna : F1. Lasa competitia sa mearga si timpul ne va spune cine a fost mai bun dintre cei doi. Pana atunci , putina decenta nu ar strica din partea nimanui...
    14 7
  • @ Costel
    Nu stiu ce fumezi dar sunt convins ca trebuie sa schimbi dealerul....
    3 4
  • Cred ca Ferrari au pus rotile mici in spate si cele mari in fata - de asta e rezultatul asa slab ...
    7 3
  • Costel
    @tuturor celor m-or calomniat ,

    is mult prea erudit ca sa ofer un raspuns similar fiindca palierul replicii s-ar pozitiona in demisolul limbii romane si m-as autodetesta pentru un astfel de derapaj lingvistic ,tocmai de aceea consider ca solutia optima ii reprezentata de retragerea mea temporara de pe AM-motorsport dar nu inainte sa-mi asum public inca o data "culpa" suprema care-i consfintita numai de alegerea lui sebastian vettel drept idol al meu si deopotriva al multor urmaritori docti ai F1
    1 7
  • @Costel
    Prin "retragere temporara" probabil ca te referi la perioada pana in 15 martie. Ai un talent unic de a folosi cuvintele in diferite combinatii gramaticale si imi place asta. Fiecare are dreptul sa fie fan cutare si daca pe altii ii deranjeaza, e problema lor; important e sa nu se ajunga la ironii si replici jignitoare. Ce va fi in 2020, vom vedea.
    4 0
  • Se pare ca Mercedes au un nou "steering mode" pe care nu este sigur daca l-au testat pentru anul acesta sau pentru sezonul urmator. Volanul masinii se apropie de pilot in liniile drepte si se departeaza in curbe concomitent cu inclinarea pe care o au pneurile fata. In engleza e "toe in" si "toe out" atunci cand pneul e inclinat spre interior/exterior.
    In alta ordine de idei Hamilton a parcurs nu mai putin de 106 ture in dimineata asta, in comparatie cu o mare parte a celorlalti piloti care au facut doar 40-50.
    5 0
  • Sistemul se numeste DAS - dual axis system. FIA a fost instiintata de existenta lui, conform lui Allison, deci ma gandesc ca e legal si ca va fi folosit anul asta, daca da rezultate in teste. Se pare ca ii ajuta la viteza in liniile drepte si racirea pneurilor si presupun ca ii ajuta si in viraje.
    6 0
  • Costele, cu tot respectul, n-o mai tine langa cu Vettel ca iti zic de pe acum: Ferrari nici pe 3 nu stiu daca termina campionatul asta. Mercedes si Red Bull sunt cu cel putin 0,5 sec/tur mai rapizi, Racing Point chiar pare o forta in acest, capabila de surprize. Vettel n-a fost in stare sa iasa campion nici in 2017, sau 2018, cand mai avea ceva sanse.
    7 2
  • Bernie
    Costelusule...Kimi i a dat clasa vitelusului tau ieri..Asta demonstreaza cine merita sa ramana la Ferrari.Oricum umbla vorba prin târg ca daca nu câștigă nici anul asta Ferrari il vor aduce inapoi pe Kimi la anul...Dacă tot esti in silenzio stampa iti recomand sa bagi si capul în nisip până la cursa australiana..Ajuta mult la sănătatea creierelor înfierbântate..
    6 2
  • Senna Fan
    Nu stiu cati ani are Costel, ce studii are....nici macar ce vrea sa spuna uneori.
    Cred ca este genul de om care se "autoalimenteaza" cu cat este bagat in seama.
    Poti avea orice preferat, sau idol (cum spune Costel). Dar sa incepi sa arunci cu noroi in alti piloti.....
    Spre exemplu, eu l-am preferat pe Senna. Am avut norocul sa vad curse cu el in dueluri cu granzii F1 in anii 90 (Mansell, Piquet Sr., Patrese, Berger, Alboretto, etc...). Asta nu inseamna ca jigneam alti piloti de pe grila.
    Sa va mai spun ceva (este doar opinia mea): toti sunt buni daca au ajuns la acest nivel. In anii acestia, diferenta este generata 95% de ce au sub fund.
    23 0
  • Senna Fan
    Referitor la DAS, cat timp este in limita regulamentului nu vad de ce sa nu fie implementata.
    Amintiti-va de suspensia inteligenta Williams Renault 1992. Atunci au spulberat concurenta.
    Intr-adevar, au fost si masini ilegale, care au fost chiar dovedite: Benetton Ford 1994, RBR 2010 sau 2012 (traction Control), Ferrari 202 si 2004 (aripi mobile in perioada in care nu se permitea asa ceva).
    22 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru