Arrivabene, numit şef la Ferrari datorită relaţiei cu Ecclestone şi a influenţei sale politice

de Daniel Popescu
Marti, 25.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maurizio Arrivabene a fost numit şef al Scuderiei Ferrari în locul lui Marco Mattiacci datorită legăturilor pe care le are cu Bernie Ecclestone şi a posibilităţii de a influenţa aspectele politice ale Formulei 1.

Vreau să mă asigur că Ferrari îşi menţine poziţia de influenţă asupra modului în care este guvernată Formula 1.

Sergio Marchionne
CEO Fiat-Chrysler
Ferrari a anunţat luni înlocuirea şefului Marco Mattiacci cu Maurizio Arrivabene, decizie care a fost primită cu surprindere de fani în contextul în care acesta din urmă nu are experienţa directă în lumea sporturilor cu motor.

Până în prezent, el a îndeplinit roul de ambasador de brand pentru Philip Morris, unul dintre partenerii tradiţionali ai echipei, iar anterior a fost vicepreşedinte al producătorului de ţigări.

Cu toate acestea, Sergio Marchionne, CEO-ul grupului Fiat-Chrysler şi preşedintele Ferrari după plecarea lui Luca di Montezemolo, a explicat motivele acestei schimbări în cadrul unei scrisori trimise angajaţilor Scuderiei.

"Vreau să mă asigur că Ferrari îşi menţine poziţia de influenţă asupra modului în care este guvernată Formula 1. Arrivabene are un set unic de cunoştinţe.

Pe lângă relaţia lungă cu echipa noastră, a fost membru în Comisia F1 şi este conştient de provocările cărora trebuie să le facem faţă. Înţelege mecanismele de guvernanţă şi solicitările sportului, nivelul competiţiei şi provocările sale", precizează italianul în scrisoarea care a fost obţinută de publicaţia Autosport.

Marchionne se referă la faptul că Arrivabene este un apropiat al lui Bernie Ecclestone, întrucât a ocupat un post de membru în Comisia F1 ca reprezentant al sponsorilor în Formula 1, prin intermediul rolului pe care l-a avut în cadrul companiei Philip Morris, unul dintre cei mai importanţi sponsori Ferrari prin intermediul brandului Marlboro. În plus, Arrivabene ştie modul în care lucrează Ecclestone şi poate negocia mai uşor anumite aspecte în favoarea Scuderiei Ferrari.

Deşi a lucrat în Formula 1 mai puţin de opt luni, Mattiacci a fost unul dintre oamenii cheie în recrutarea lui Sebastian Vettel de la Red Bull Racing şi rezilierea contractului cu Fernando Alonso, care a decis să părăsească echipa în luna septembrie.

Via Autosport

Comentarii (18)

  • E clar. Vor sa forteze regulamentul.
    17 1
  • si asa se va deschide drumul pentru dezvoltarea unitatilor de propulsie

    va fi o lupta nu numai pe pista, ci mai ales in culise intre MB si Ferrari ...

    asta nu-I Formula 1, asta-i lumea politico-marsava a lui Bernie, ii pune pe cei 2 sa se liciteze in spagi ca el sa fie mai bogat ... da-te in gatu'm#tii de bosorog infect
    16 4
  • Asta ii Ferrari. Sa negocieze cu Bernie si cu FIA aspecte in favoarea celor de la Ferrari. Rusine. Vedeti, acuma sper ca ma intelegeti, pentru atitudinea mea radical anti-Ferrari. Nu pot sa ii bata pe pista, le trebuie culise, influente politice, privilegii, ajutor. Mclaren este singura structura din F1, care va ramane pe termen lung in F1, si va incerca mereu sa o invinga pe Ferrari prin supramatie tehnica, pentru ca politica nu poate si nu va putea niciodata. Mercedes si Red Bull, la un moment dat vor pleca, de aceea este necesar ca Mclaren sa creasca si sa revina in pozitia de a domina Ferrari. In acest fel se va arata si mai mult fatza hidoasa a celor de la Ferrari si a lui Bernie.
    13 19
  • Asta ii Ferrari. Sa negocieze cu Bernie si cu FIA aspecte in favoarea celor de la Ferrari. Rusine. Vedeti, acuma sper ca ma intelegeti, pentru atitudinea mea radical anti-Ferrari. Nu pot sa ii bata pe pista, le trebuie culise, influente politice, privilegii, ajutor. Mclaren este singura structura din F1, care va ramane pe termen lung in F1, si va incerca mereu sa o invinga pe Ferrari prin supramatie tehnica, pentru ca politica nu poate si nu va putea niciodata. Mercedes si Red Bull, la un moment dat vor pleca, de aceea este necesar ca Mclaren sa creasca si sa revina in pozitia de a domina Ferrari. In acest fel se va arata si mai mult fatza hidoasa a celor de la Ferrari si a lui Bernie.
    9 18
  • De ce daca imi da am gresit codul, imi este publicat mesajul, si sunt nevoit sa scriu a 2 oara, si atunci apar ambele...
    6 15
  • Bai daca se da drumu` la dezvoltare personal nu ma intereseaza cine / ce / cum , insa F1 ar trebui sa fie crema , extremul dus la maxim , totul gandit , nu ingradit ca acum ! Directia in care se indreapta acum Formula 1 nu este corecta . Aduceti-va aminte cum era Williams prin 92 cu suspensii reglabile si posibilitatea de a lua viraje cu 180 kmh , era palpitant , scanteile aprinse de la contactul placilor inferioare samd ... Eu personal vreau spectacol , nu consum , si nici economie de costuri !
    M-am uitat la a 2-a etapa de ePrix si a fost fenomenal , indiscutabil mai palpitanta decat mizeria numita F1 in zilele noastre . In rest ma bucur pentru Hamham ca a castigat un titlu foarte muncit .
    19 3
  • @Hakkinen
    Daca McLaren vroiau sa castige prin suprematie tehnica nu erau impotriva FRIC sau a podelei sau nu reclamau Red Bull chiar cursa trecuta. Sau si mai bine, nu acceptau caietul Ferrari in 2007. Dar... uite ca n-a fost asa. Au folosit exact aceleasi mijloace de care ii acuza pe altii ca le-ar folosi.
    9 2
  • cat construiestu tu imperii in laborator @Mircea, Ferrari a luat-o pe cai politico - de cardasie. Da las' ca-i bine acum ca veni Alonso la voi
    7 2
  • Interesant articol....

    http://joesaward.wordpress.com/2014/11/25/what-now-for-ferrari/
    3 3
  • qwerty
    @Mircea, te deranjeaza ca Ferrari face politica dar nu te deranjeaza ca McLaren e detinut in proportie de 50% de regela Bahreinului Hamad bin Isa AlKhalifa care nu e cu nimic mai prejos decat un dictator ordinar.
    8 3
  • @qwerty

    L-ai auzit pe seic vreodata spunand o singura vorba despre Mclaren sau despre F1? L-ai auzit pe seic vorbind de Eclestone, de FIA, de jocuri de culise? Pentru ei, Mclaren sunt niste bani investiti si atat, nu intervin si nu se baga in nimic.
    In privinta aspectelor politice, seicul este de partea buna a baricadei. Este impotriva fundamentalistilor islamici, face parte din coalitia coordonata de SUA si Arabia saudita impotriva Statului Islamic. Este impotriva aplicari Shariei.
    Doar nu o sa ii lase pe shiitii radicali sa il rastoarne si sa faca un Califat in Bahrain... Este aripa moderata a islamului, comparativ cu nebunii care is pe acolo prin Siria si norul Irakului. Are acelasi statut si aceleasi contacte ca cei din Oman, Arabia Saudita si Emitatele Unite Arabe.
    5 6
  • Imi aduc aminte cand @McLaren_Mircea spunea ca nu conteaza ca mor persoane in protestele din Bahrain, trebuie neaparat sa se tina cursa, pentru ca spera ca va castiga McLaren. Asta era in 2011, evident, acuma in 2014, si-a schimbat parerile, dupa cum bate vantul. Putin este rau, dar sultanul deh este actionar McLaren, putea sa fie si Diavolul, este bun atata timp cat este actionar McLaren. Daca este actionar al altei echipe... deh este rau :P
    5 3
  • ...

    Mars cu ciuma ta rosie. Lasa tu sultanul.
    4 10
  • Baietii astia spun ca cica: regimul este rau, @McLaren_Mircea spune ca-i bun (deh este actionar McLaren lol), pe cine sa crezi?

    "http://middleeastvoices.voanews.com/2014/02/insight-bahrain-uprising-three-years-in-still-no-way-out-54175/"
    5 2
  • Hai sa nu o dam in politica prea mult. Uite in ce relatii este "sultanul" cu Statul Islamic, si uite cine reprezinta un grup important in protestele din Bahrain.

    http://www.middleeasteye.net/columns/bahrain-islamic-state-threat-within-884335108
    1 3
  • Ce formula 1 e aia in care n ai voie sa dezvolti n ai voie sa consumi carburant, n ai voie si n ai voie nimic. Singurul lucru pe care l asi interzice e DRS ul. Vreau sa vad lupta la sange pe circuite, nu piloti care se plang ca femeile ca au fost scosi in afara circuitului de vreun pilot mai agresiv si l parasec la tovarasa ca sa l penalizeze. Asi vrea sa vad curse in formula 1 cam cum a fost ultima cursa din sezon de moto 3.
    5 0
  • Așa câștigă toți în F1. Nu e vina echipelor, ci a celor care conduc Formula 1. E ca la noi cu corupția. Ești tu vinovat că-i dai doctorului șpagă, îți face plăcere? Normal că nu, dar fără șpagă nu se uită la tine. La fel e și în F1. Așa a câștigat Ferrari în trecut, așa a făcut-o Red Bull, McLaren și acum Mercedes. Dacă nu erau motoarele V6 turbo Mercedes se retrăgea din competiție sau nu intra niciodată.
    2 0
  • Ce aveti ma cu ferrari , au vazut ce au facut rbr ani trcuti si incearca sa-i copieze indiferent de metode , rbr o rusine de echipa ,,
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru