Analiza: Verdictele posibile in scandalul deflectoarelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Curtea Internationala de Apel a FIA s-a reunit marti in sedinta extraordinara pentru a analiza protestele initiate de Ferrari, Red Bull, Renault si BMW-Sauber in privinta legalitatii deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota.
Indiferent care va fi decizia forului mondial, aceasta va avea un impact major asupra determinarii echipelor care vor fi capabile sa lupte pentru titlul mondial, intrucat diferentele de performante dintre cele doua tabere au fost vizibile in acest debut de sezon.
De asemenea, trebuie precizat ca este foarte probabil ca toate cele trei echipe incriminate sa primeasca acelasi verdict, chiar daca deflectorul utilizat de Brawn GP difera intr-o anumita masura de cele ale echipelor Toyota si Williams.
Chiar daca FIA trebuie sa decida doar asupra legalitatii celor trei deflectoare, exista trei posibile verdicte finale in acest caz, si anume:
1. FIA decide ca deflectoarele utilizate de Brawn GP, Wiliams si Toyota incalca regulamentul tehnic. In acest caz, FIA are doua alternative in ceea ce priveste pedepsirea echipelor:
a) Prima dintre ele este anularea rezultatelor celor trei echipe in cursele din Australia si Malaezia. Acest lucru va avea un impact major asupra clasamentului pilotilor si al constructorilor, retezand astfel performantele realizate de Brawn GP, Toyota si Williams in primele doua curse ale anului.
b) Cea de-a doua optiune a forului mondial este mentinerea rezultatelor celor trei echipe, plecand de la premisa ca atat la Melbourne, cat si la Sepang, comisarii de cursa au declarat monoposturile Brawn GP, Williams si Toyota drept legale. Cele trei echipe isi pot justifica astfel participarea la cele doua curse cu deflectoare ilegale prin faptul ca au primit acordul comisarilor de cursa, exonerandu-le astfel de raspundere.
Indiferent de solutia adoptata in acest caz, daca deflectoarele sunt declarate ilegale cele trei echipe vor avea foarte putin timp la dispozitie pentru a inlocui componentele cu unele clasice, similare cu cele utilizate de celelalte echipe din competitie.
Mai mult decat atat, echipele vor fi deja prezente in China atunci cand decizia va fi adusa la cunostinta echipelor, ceea ce va complica si mai mult situatia.2. Cealalta solutie posibila si, de altfel, cea mai simpla din punct de vedere al consecintelor, este ca FIA sa declare ca deflectoarele respecta regulamentul tehnic in vigoare.
In acest caz, clasamentul general ar ramane identic, iar celelalte 7 echipe ar fi obligate sa dezvolte solutii similare pentru a tine pasul cu rivalii.
De altfel, se vehiculeaza ca resursele financiare stau la baza intregului scandal, intrucat cele 7 echipe ar fi nevoite sa cheltuie cateva milioane sau chiar zeci de milioane de euro pentru a dezvolta deflectoare similare. Acest lucru vine ca urmare a necesitatii de a modifica peste jumatate din podeaua monopostului, ceea ce are ca efect schimbarea amplasamentului diverselor componente din spatele masinii. Mai mult decat atat, cheltuielile anticipate de echipe ar veni in momentul in care FIA si FOTA incearca sa reduca drastic costurile pentru a mentine Formula 1 pe linia de plutire.
Desi dezbaterile pe acest subiect au inceput marti, o decizie finala in acest caz va fi anuntata oficial pe parcursul dupa-amiezii de miercuri.
Astept discuta de pe marginea prostiei facuta de McLaren... este mult mult mai interesanta :))))) "Am mintit dar nu sunt un mincinos" :))) Este raison d'etre al meu acuma ::)))))