Ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon competiţional al Formulei 1 a evidenţiat în mare parte aceeaşi ordine pe grila de start ca şi precedentele două: o echipă Mercedes cu un ritm bun în regim de calificări şi de cursă, dar şi cu unele probleme de fiabilitate, precum şi un Williams într-o formă bună, aparent mai bună chiar decât a celor de la Ferrari.
În plus, cei de la Red Bull Racing au continuat parcursul modest presărat cu o diversitate de defecţiuni tehnice şi, la fel ca şi colegii de suferinţă de la Lotus, vor fi mulţumiţi dacă vor ajunge la linia de sosire a cursei inaugurale din Australia.
Mercedes - favoriţi, dar nu lipsiţi de probleme
Spre deosebire de primele două sesiuni de teste, Mercedes nu a mai reuşit să stabilească cel mai bun timp şi în evaluarea finală de la Sakhir, însă Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au ocupat locurile doi şi trei, la numai 0.02 secunde în spatele lui Felipe Massa.Echipa a reuşit să efectueze şi câteva simulări de cursă, însă a înregistrat şi o serie de defecţiuni tehnice neaşteptate la cutia de viteze şi a pierdut timp suplimentar cu o schimbare neprogramată a motorului ca măsură de precauţie. Tocmai de aceea, germanii ocupă doar locul patru într-un clasament al fiabilităţii cu 351 de tururi parcurse, spre deosebire de cele 438 ale rivalilor de la Williams.
"Am avut parte de teste bune, dar fiabilitatea reprezintă încă un motiv de îngrijorare pentru noi, la fel ca pentru toată lumea. Este greu să ajungi la un monopost 100% fiabil. Poate suntem într-o poziţie mai bună decât alte echipe, dar trebuie să ajungem la finalul curselor, iar asta va reprezenta o provocare", spune Rosberg.
Williams, revelaţia startului de sezon?
Williams a demonstrat în primele două sesiuni că este pe punctul de a înregistra un progres major comparativ cu anul trecut, însă în ultima sesiune din Bahrain şi-a arătat şi mai mult ambiţiile.Nu numai că Felipe Massa a ocupat prima poziţie în clasamentul general (este adevărat, cu un avantaj simbolic în fata Mercedes), dar britanicii au parcurs şi cel mai mare număr de tururi. Evident, aceste performanţe se datorează în bună măsură şi motorului Mercedes, un element care ar trebui să ofere un plus de siguranţă inclusiv pentru echipa de uzină.
"Dacă avem mai multe zile precum aceasta şi alte echipe continuă să aibă probleme, atunci cu siguranţă avem un avantaj şi cred că trebuie să le mulţumim celor de la Mercedes. Am lucrat foarte bine cu ei până acum, motorul funcţionează bine. Am parcurs distanţa a două curse fără nicio problemă, ceea ce este important", spune Valtteri Bottas.
Red Bull, în derivă
Red Bull Racing se află într-o situaţie deliciată înaintea noului sezon, după ce a înregistrat defecţiuni la sistemul de răcire în prima zi, la sistemul electric în a treia zi şi la partea frontală a monopostului în a patra zi. Practic, echipa s-a mulţumit doar cu o a doua zi aparent productivă, însă cel mai lung stint al echipei a însumat doar 20 de tururi într-un ritm extrem de lent pentru o echipă care vrea să-şi păstreze titlurile mondiale.În total, Red Bull a parcurs doar 183 de tururi în Bahrain, ocupând locul 10 într-un clasament al fiabilităţii, iar cel mai bun timp a fost la două secunde şi jumătate în spatele liderului. Cu alte cuvinte, rămâne un mister dacă cvadrupla campioană mondială va fi capabilă să ajungă la linia de sosire a cursei inagurale de la Melbourne, iar Sebastian Vettel a admis că nici forma pe un tur de circuit nu este tocmai cea aşteptată.
"Avem probleme majore, nu este un secret. Nu putem face timpii pe care îi realizează băieţii din frunte, dar în acest moment avem probleme mai mari de rezolvat", spune germanul.
Ferrari rămâne o enigmă
În fiecare dintre cele trei sesiuni de teste, Ferrari s-a încadrat undeva între performanţele Mercedes şi problemele Renault. Echipa a introdus o serie de update-uri în sesiunea finală, inclusiv o nouă aripa faţă, însă performanţele au rămas aproximativ la acelaşi nivel.Ca timpi, echipa a obţinut locul cinci prin Fernando Alonso la o secundă în spatele lui Massa, în timp ce spaniolul a parcurs împreună cu Kimi Raikkonen 337 de tururi, cu 101 mai puţine decât Williams. Ambii piloţi au reuşit să parcurgă câte o simulare de cursă, iar Alonso este încurajat de fiabilitatea monopostului, dar nu la fel de impresionat de timpii obţinuţi pe circuit.
"Sunt mulţumit de numărul de tururi. Vom fi una dintre cele mai bune echipe şi suntem unul dintre piloţii cu cele mai multe tururi. Asta mă pune într-un avantaj acum şi sper să-l folosesc când ajungem în Australia", spune spaniolul.
Schimbări de poziţii pentru McLaren şi Force India
După ce a surprins plăcut în primele sesiuni, McLaren a înregistrat un regres vizibil în ultimele patru zile. Echipa a înregistrat defecţiuni tehnice în două dintre cele patru zile, una dintre ele fiind semnalată la motorul Merccedes, astfel că în total a parcurs 271 de tururi, ceva mai mjult de jumătate din numărul de tururi al celor de la Williams.
În schimb, Force India a avut parte de o sesiune semnificativ mai bună, cu 402 tururi parcurse de Nico Hulkenberg şi Sergio Perez, în ciuda unei defecţiuni la motor în ultima zi. În plus, echipa s-a evidenţiat şi prin timpii buni, locul şase fiind suficient pentru a "sparge" blocul piloţilor Ferrari.
Lotus, serie nesfârşită de probleme
La fel ca Red Bull Racing, Lotus a înregistrat o serie aproape nesfârşită de defecţiuni tehnice. Totul a început cu sistemul de evacuare, care a fost înlocuit ulterior cu versiunea precedentă, dar echipa a avut apoi probleme tehnice cu motorul Renault. Romain Grosjean şi Pastor Maldonado au parcurs împreună doar 127 tururi, cel mai puţin număr de tururi dintre toate echipele, astfel că premisele pentru debutul sezonului nu sunt deloc încurajatoare."Cele mai multe probleme din această săptămână au legătură cu motorul, dar am avut şi noi două defecţiuni.
(Pentru a termina cursa din Australia) avem nevoie de alinierea câtorva planete. Ştiu că Renault Sport lucrează din greu să rezolve problemele şi sunt sigur că vor aduce îmbunătăţiri pentru Melbourne care să ne ofere o şansă mult mai bună", spune directorul tehnic Nick Chester.▶ Analiza primei sesiuni de teste de la Jerez
▶ Analiza celei de-a două sesiuni de teste, desfăşurată în Bahrain
Cifrele testului din Bahrain
Combined test times: Pos Driver Team/Car Time Gap Day 1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m33.258s Sat 2. Lewis Hamilton Mercedes 1m33.278s +0.020s Sun 3. Nico Rosberg Mercedes 1m33.484s +0.226s Sat 4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m33.987s +0.729s Sun 5. Fernando Alonso Ferrari 1m34.280s +1.022s Sun 6. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m35.290s +2.032s Thurs 7. Kimi Raikkonen Ferrari 1m35.426s +2.168s Sat 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m35.577s +2.319s Sun 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m35.701s +2.443s Sun 10. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.743s +2.485s Fri 11. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.894s +2.636s Sat 12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.113s +2.855s Sat 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.467s +3.209s Sun 14. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m36.835s +3.577s Sun 15. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.901s +3.643s Fri 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.087s +3.829s Sat 17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.303s +4.045s Sun 18. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.468s +4.210s Sun 19. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m38.083s +4.825s Sat 20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m38.391s +5.133s Sun 21. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m39.302s +6.044s Sun 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m40.599s +7.341s Thurs Total running in test three: Drivers: Laps Km Valtteri Bottas 236 1277 Sergio Perez 213 1152 Felipe Massa 202 1093 Kevin Magnussen 197 1066 Fernando Alonso 196 1060 Esteban Gutierrez 192 1039 Nico Rosberg 192 1039 Nico Hulkenberg 189 1022 Adrian Sutil 181 979 Marcus Ericsson 172 930 Lewis Hamilton 159 860 Jules Bianchi 153 828 Kimi Raikkonen 141 763 Daniil Kvyat 136 736 Jean-Eric Vergne 135 730 Kamui Kobayashi 125 676 Max Chilton 105 568 Daniel Ricciardo 105 568 Sebastian Vettel 78 422 Jenson Button 74 400 Romain Grosjean 65 351 Pastor Maldonado 62 335 Teams: Laps Km Williams 438 2370 Force India 402 2175 Sauber 373 2018 Mercedes 351 1899 Ferrari 337 1823 Caterham 297 1607 Toro Rosso 271 1466 McLaren 271 1466 Marussia 258 1396 Red Bull 183 990 Lotus 127 687 Engines: Laps Km Mercedes 1462 7912 Ferrari 968 5238 Renault 878 4751
Sezonul 2014 al Formulei 1 începe în 16 martie cu Marele Premiu al Australiei.
In contextul schimbarilor de anul acesta,poate fi considerata o performanta,dar nu pentru Ferrari !!!! Sau dece nu...pot folosii si ei sloganul Antena1 "mereu aproape"...dar niciodata acolo,as adauga eu...vedem ;) !
1Mercedes motor +sasiu
2Ferrari sistem de racire+sasiu
Ferrari atuuri pentru regimul de cursa,Mercedes pentru calificari,la fel ca si anul trecut