Analiza: Toyota ar putea surclasa BMW-Sauber in 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari, BMW-Sauber si Toyota au participat timp de doua saptamani la o sesiune intensiva de teste pe circuitul Sakhir din Bahrain.
Echipele au incercat astfel sa testeze monoposturile pentru sezonul 2009 in conditii cat mai apropiate de cele de la primele curse ale anului.
Desi este dificil de tras o concluzie doar pe baza timpilor, Automarket a incercat sa analizeze statistic performantele celor trei echipe prezente in desert. Rezultatele confirma superioritatea Scuderiei Ferrari, insa reliefeaza faptul ca Toyota ar putea fi capabila sa depaseasca BMW-Sauber in termeni de performante in sezonul 2009.
Analiza realizata de Automarket s-a bazat pe doua elemente principale: timpii efectivi obtinuti pe circuit si fiabilitate. Ultimul capitol a cuprins atat numarul de tururi parcurse de piloti, cat si problemele tehnice inregistrate de echipe si dezvaluite in comunicatele de presa de la finalul fiecarei zile.
TIMPI EFECTIVI
Echipa | 10.02.2009 | 11.02.2009 | 13.02.2009 | 16.02.2009 | 17.02.2009 | 18.02.2009 | 19.02.2009 | Medie |
Ferrari | 01:33.615 | 01:33.939 | 01:33.350 | 01:32.804 | 01:32.102 | 01:32.917 | 01:32.162 | 01:32.984 |
BMW-Sauber | 01:33.702 | 01:34.398 | 01:33.666 | 01:32.544 | 01:32.585 | 01:32.993 | 01:32.225 | 01:33.159 |
Toyota | 01:33.501 | 01:34.902 | 01:33.429 | 01:33.064 | 01:32.230 | 01:32.492 | 01:32.445 | 01:33.152 |
La capitolul timpi pe turul de circuit, se constata o imbunatatire semnificativa a performantelor celor trei echipe in cea de-a doua saptamana de teste. Astfel, Ferrari a reusit sa coboare de la 1:33 in prima saptamana la 1:32 in cea de-a doua saptamana, fapt consemnat si in randul echipelor BMW-Sauber si Toyota. Asa cum era de asteptat, Ferrari a reusit cea mai buna medie de timp pe parcursul celor doua saptamani, 1:32.984, fiind singura echipa care a coborat sub pragul psihologic de 1:33.000.
Surpriza placuta a fost constituita de Toyota Racing, care a reusit un timp mediu cu 0.007 secunde mai bun decat BMW-Sauber. Desi diferenta dintre cele doua echipe este infima, performanta celor de la Toyota indica faptul ca monopostul TF109 este unul rapid, care ar putea pune in pericol ambitiile celor de la BMW-Sauber de a lupta pentru titlul mondial in acest an.
FIABILITATE
TURURI PARCURSE
Echipa | 10.02 | 11.02 | 13.02 | 16.02 | 17.02 | 18.02 | 19.02 | Medie |
Ferrari | 98 | 17 | 105 | 116 | 107 | 105 | 113 | 94.43 |
BMW-Sauber | 95 | 22 | 125 | 131 | 104 | 132 | 122 | 104.43 |
Toyota | 82 | 14 | 127 | 141 | 149 | 82 | 65 | 94.29 |
In ceea ce priveste numarul de tururi parcurse in Bahrain, BMW-Sauber s-a impus autoritar in aproape fiecare zi de teste, chiar si in zilele afectate de o vreme capricioasa. Acest lucru poate confirma o fiabilitate superioara a germanilor la acest capitol, chiar daca diferenta de 10 tururi fata de rivali nu este semnificativa. Din nou, surprinde egalitatea aproape perfecta dintre Ferrari si Toyota, care au parcurs in medie putin peste 94 de tururi pe zi.
PROBLEME TEHNICE
Echipa | 10.02 | 11.02 | 13.02 | 16.02 | 17.02 | 18.02 | 19.02 | Medie |
Ferrari | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0.86 |
BMW-Sauber | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0.71 |
Toyota | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0.14 |
Daca in privinta primelor doua criterii diferentele dintre echipe se incadreaza in limite foarte stranse, lucrurile se schimba radical cand vine vorba despre problemele tehnice intampinate de Ferrari, BMW-Sauber si Toyota in cele doua saptamani. Campioana la acest capitol, de data aceasta in sens negativ, este Scuderia Ferrari, care a inregistrat cele mai multe probleme tehnice. Concret, in cele 7 zile de teste in Bahrain, Ferrari a avut 6 probleme tehnice, ajungand la o medie de 0.86 probleme tehnice pe zi. In plus, problemele Scuderiei Ferrari au fost foarte diverse, pornind de la sistemul KERS, continuand cu problemele electronice si hidraulice, si incheind cu cele de la cutia de viteze.
Nici cei de la BMW-Sauber nu au fost scutiti de probleme, pilotii echipei germane oprindu-se de mai multe ori pe circuit, in special in ultimele doua zile de teste. Surpriza placuta a fost realizata de Toyota, care a inregistrat o singura defectiune tehnica pe parcursul celor doua saptamani.
CONCLUZII
Scuderia Ferrari demonstreaza ca va fi una dintre echipele cu pretentii la titlu in acest an, prin prisma timpilor obtinuti si a numarului de tururi parcurse. Totusi, echipa italiana pare sa fie trasa in jos de aceleasi probleme de fiabilitate ca si anul trecut. Ferrari confirma astfel ca nu a reusit sa rezolve complet problemele de fiabilitate inregistrate anul trecut, cand echipa a pierdut puncte pretioase din cauza defectiunilor tehnice. Sansele la titlu ale Scuderiei vor depinde insa si de performantele celor de la McLaren, care nu au putut fi analizate aici din cauza absentei echipei lui Hamilton din Bahrain.
Marele semn de intrebare planeaza insa asupra rivalitatii dintre Toyota si BMW-Sauber. Pe parcursul testelor, Toyota a demonstrat ca este capabila sa tina piept echipei germane si chiar sa intreaca performantele acesteia, fapt ce trebuie confirmat insa si in perioada urmatoare. Japonezii au insa de partea lor o fiabilitate net superioara, fapt ce ar putea transa lupta in favoarea lor, desi BMW-Sauber si-a propus sa atace titlul modial in 2009.
Rezultatele acestei analize trebuie privite cu precautie, intrucat echipele vor avea inca doua sesiuni de teste la dispozitie pentru a pune la punct monoposturilein perspectiva sezonului 2009.
Comentarii (5)