ANALIZA: Toro Rosso si Force India, revelatiile testelor de la Jerez
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Circuitul de la Jerez a gazduit saptamana trecuta a doua sesiune de teste din aceasta iarna, insa rezultatele obtinute sunt mai dificil de cuantificat decat in cazul evaluarilor de la Valencia. Principalul obstacol in calea echipelor a fost vremea, intrucat ploaia a bulversat programul pilotilor timp de doua zile, obligand team-urile sa isi reevalueze pregatirea. Nu in ultimul rand, cantitatile diferite de combustibil utilizate de piloti pot induce in eroare, mai ales ca realimentarile vor fi interzise in sezonul 2010.
Cu toate acestea, timpii de referinta pentru toate cele patru zile de teste au fost realizati in momentele in care circuitul era uscat, astfel ca aceste clasamente pot reprezenta o baza de plecare pentru performanta echipelor. Ca de obicei, fiabilitatea monoposturilor este factorul cu cel mai inalt grad de obiectivism, intrucat vizeaza exclusiv numarul de tururi parcurse, acest element fiind total independent de cantitatea de combustibil utilizata.
TOPUL CELOR MAI RAPIZI PILOTI
Loc | Pilot | Echipa | Timp |
1 | Hamilton | McLaren | 1:19.583 |
2 | Alguersuari | Toro Rosso | 1:19.919 |
3 | Kobayashi | BMW-Sauber | 1:19.950 |
4 | Buemi | Toro Rosso | 1:20.026 |
5 | Sutil | Force India | 1:20.180 |
6 | Barrichello | Williams | 1:20.341 |
7 | Kubica | Renault | 1:20.358 |
8 | Schumacher | Mercedes GP | 1:20.613 |
9 | Button | McLaren | 1:20.618 |
10 | Hulkenberg | Williams | 1:20.629 |
11 | de la Rosa | BMW-Sauber | 1:20.736 |
12 | Liuzzi | Force India | 1:20.754 |
13 | Rosberg | Mercedes GP | 1:20.927 |
14 | Vettel | Red Bull | 1:21.203 |
15 | Alonso | Ferrari | 1:21.424 |
16 | Massa | Ferrari | 1:21.485 |
17 | Petrov | Renault | 1:22.000 |
18 | Webber | Red Bull | 1:22.043 |
19 | di Grassi | Virgin | 1:22.912 |
20 | Glock | Virgin | 1:29.964 |
Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp al saptamanii in ultimele minute ale zilei de sambata, la capatul unei sesiuni de teste cel putin modeste pentru McLaren Mercedes. De altfel, coechipierul sau Jenson Button ocupa numai locul 9 in acest clasament, desi a avut la dispozitie tot doua zile de evaluare.
Marea surpriza a testelor a fost insa Toro Rosso, care ocupa locurile 2 si 4 in acest top cu Jaime Alguersuari si Sebastien Buemi. Desi mizeaza si in 2010 pe doi dintre cei mai putin experimentati piloti, Toro Rosso a obtinut in mod constant timpi buni, fapt ce poate evidentia ca monopostul STR5 este unul cel putin competitiv.
De asemenea, revelatia Kamui Kobayashi a continuat sa obtina timpi buni si se anunta deja mai competitiv decat Pedro de la Rosa, care s-a clasat doar pe locul 11.Intre timp, Adrian Sutil pare decis sa profite de plecarea lui Giancarlo Fisichella pentru a se impune drept pilotul de referinta al echipei Force India, acelasi lucru fiind valabil si in cazul unor piloti precum Rubens Barrichello, Robert Kubica sau Michael Schumacher in fata coechipierilor lor mai putin experimentati precum Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov sau Nico Rosberg. Dueluri destul de echilibrate se anunta insa pentru echipierii celor de la Ferrari, Red Bull Racing sau Virgin Racing.
TOPUL CELOR MAI RAPIDE ECHIPE
Loc | Echipa | Timp |
1 | McLaren | 1:19.583 |
2 | Toro Rosso | 1:19.919 |
3 | BMW-Sauber | 1:19.950 |
4 | Force India | 1:20.180 |
5 | Williams | 1:20.341 |
6 | Renault | 1:20.358 |
7 | Mercedes GP | 1:20.613 |
8 | Red Bull | 1:21.203 |
9 | Ferrari | 1:21.424 |
10 | Virgin | 1:22.912 |
Chiar daca timpul stabilit sambata de Lewis Hamilton poate avea numeroase cauza subiective, pozitia de top ocupata de McLaren in acest clasament indica cel putin faptul ca britanicii vor fi competitivi in sezonul care va incepe peste mai putin de o luna. Comparativ cu anul trecut, McLaren se prezinta semnificativ mai bine in teste, iar acest lucru poate fi un indiciu pentru obiectivele echipe in 2010.
In schimb, topul este completat de trei dintre cele mai slabe echipe ale sezonului precedent. Daca BMW-Sauber nu a facut altceva decat sa confirme evolutia de la Valencia, Toro Rosso si Force India sunt marile surprize ale clasamentului. Toro Rosso detine al doilea cel mai rapid monopost, in conditiile in care echipa a realizat timpi buni pe parcursul intregii saptamani. La randul lor, cei de la Force India ocupa locul 4 in clasament desi echipa a fost la prima prezenta propriu-zisa pe un circuit in acest an.
La fel de surprinzatoare este insa prezenta celor de la Mercedes, Red Bull si Ferrari pe locurile 7, 8 si 9, in conditiile in care toate cele trei echipe spera sa castige titlul mondial in 2010. Asa cum era de asteptat, monopostul Virgin Racing ocupa ultima pozitie.
TOPUL CELOR MAI FIABILE MONOPOSTURI
Loc | Echipa | Tururi |
1 | Ferrari | 449 |
2 | Williams | 395 |
3 | Toro Rosso | 369 |
4 | McLaren | 332 |
5 | BMW-Sauber | 321 |
6 | Mercedes GP | 317 |
7 | Red Bull | 297 |
8 | Renault | 283 |
9 | Force India | 282 |
10 | Virgin | 87 |
Fiabilitatea monoposturilor este un parametru ce poate fi analizat cu mai multa obiectivitate decat timpii, intrucat vizeaza numarul de tururi parcurse pe circuit, date furnizate de toate echipele.
La fel ca si in cazul sesiunii de teste de la Valencia, Ferrari si Williams ocupa primele doua locuri in clasamentul celor mai multe tururi parcurse la Jerez, ceea ce indica faptul ca amandoua detin monoposturi fiabile.Surpriza placuta este consemnata din nou in dreptul celor de la Toro Rosso, care au efectuat 369 de tururi dupa ce in sesiunea de la Valencia au ocupat ultima pozitie ca urmare a problemelor tehnice inregistrate la cutia de viteze.
Echipe de top precum McLaren, Red Bull si Mercedes GP ocupa pozitii medii in acest clasament, semn ca monoposturile acestora au nevoie in continuare de ajustari. Acelasi lucru este valabil si pentru Force India, echipa care ocupa locul 9 in acest top, insa Jerez a reprezentat doar prima sesiune de teste pentru echipa patronata de Vijay Mallya.
TOPUL PROBLEMELOR TEHNICE
Fara indoiala, Virgin Racing a fost echipa cea mai ghinionista de la Jerez pe parcursul saptamanii precedente. Chiar daca a intampinat o singura problema tehnica in urma desprinderii aripii fata de pe monopost, defectiunea a fost suficient de importanta pentru a afecta programul obisnuit pe parcursul mai multor zile. Echipa a pierdut aproape o zi in asteptarea noilor componente si o alta jumatate de zi pentru a monta noua aripa, evenimente ce caracterizeaza din plin dificultatile pe care le vor avea noile echipe la debutul in Formula 1.
Dintre celelalte echipe, Red Bull Racing si Williams au iesit drept cele mai "sifonate". Echipa patronata de magnatul Dietrich Mateschitz a avut probleme cu o scurgere de ulei si cu pompa de combustibil, pierzand cateva ore pretioase de teste. La randul lor, cei de la Williams s-au confruntat cu o scurgere hidraulica si cu probleme la cutia de viteze, pierzand de asemenea timp important.
Alte probleme tehnice au fost inregistrate de Force India, BMW-Sauber si Mercedes, insa acestea au fost remediate cu usurinta si nu au afectat programul obisnuit de lucru al echipelor.
Unde e fiabilitatea????
Gasiti pe net restul :))))) Unii citesc Cancan prea des. Dar deh... cultura nu este si nu a fost niciodata pentru tot poporul :)))))))