ANALIZA: Topul celor mai rapide pitstop-uri in China

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 19.04.2010
Adrian Sutil, Michael Schumacher si Felipe Massa conduc clasamentul celor mai rapide pitstop-uri efectuate in Marele Premiu al Chinei.

Marele Premiu al Chinei a consemnat nu mai putin de 67 de opriri la boxe, in primul rand prin prisma strategiilor eronate adoptate de cei mai multi piloti in startul cursei.

Imediat dupa inceperea cursei, ploaia si-a facut aparitia si numerosi piloti au optat pentru pneuri intermediare. Pista nu era insa suficient de umeda, astfel ca pneurile s-au deteriorat rapid, iar pilotii au revenit la standuri pentru un nou set de pneuri slick.

Haosul care a domnit in randul mecanicilor este evidentiat si in clasamentul celor mai rapide pitstop-uri, care este total diferit fata de cele cu care ne-am obisnuit pana in prezent. Topul este condus de Adrian Sutil (Force India), care a petrecut la boxe doar 21.722 secunde, pilotul Force India fiind urmat de Michael Schumacher si Felipe Massa. McLaren Mercedes, care a obtinut dubla la Shanghai, s-a pozitionat doar pe locurile 15 si 22 prin Lewis Hamilton si, respectiv, Jenson Button.

Iata clasamentul complet al celor mai rapide pitstop-uri din Marele Premiu al Chinei:

Loc Pilot Echipa Tur Timp total
1 Adrian Sutil Force India-Mercedes 6 21.722
2 Michael Schumacher Mercedes GP 19 21.763
3 Felipe Massa Ferrari 6 22.047
4 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 11 22.224
5 Fernando Alonso Ferrari 2 22.238
6 Michael Schumacher Mercedes GP 2 22.397
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1 22.432
8 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 37 22.476
9 Sebastian Vettel RBR-Renault 37 22.537
10 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 19 22.609
11 Fernando Alonso Ferrari 38 22.816
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes 19 22.830
13 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 38 22.856
14 Mark Webber RBR-Renault 35 22.860
15 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 20 22.968
16 Robert Kubica Renault 20 23.031
17 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 23 23.036
18 Sebastian Vettel RBR-Renault 20 23.058
19 Mark Webber RBR-Renault 6 23.076
20 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 19 23.131
21 Felipe Massa Ferrari 38 23.258
22 Jenson Button McLaren-Mercedes 38 23.506
23 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1 23.576
24 Fernando Alonso Ferrari 19 23.703
25 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 34 23.724
26 Michael Schumacher Mercedes GP 36 23.879
27 Robert Kubica Renault 37 24.051
28 Jenson Button McLaren-Mercedes 20 24.093
29 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 12 24.115
30 Vitaly Petrov Renault 20 24.197
31 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 2 24.211
32 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 46 24.292
33 Nico Rosberg Mercedes GP 20 24.421
34 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 25 24.438
35 Nico Rosberg Mercedes GP 38 24.547
36 Felipe Massa Ferrari 2 24.581
37 Bruno Senna HRT-Cosworth 12 24.582
38 Michael Schumacher Mercedes GP 4 24.644
39 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 18 24.706
40 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 19 24.844
41 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 37 24.935
42 Mark Webber RBR-Renault 19 25.165
43 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 36 25.433
44 Karun Chandhok HRT-Cosworth 18 25.644
45 Bruno Senna HRT-Cosworth 41 25.644
46 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 2 25.722
47 Fernando Alonso Ferrari 6 25.723
48 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1 25.795
49 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 2 26.650
50 Sebastian Vettel RBR-Renault 5 27.270
51 Adrian Sutil Force India-Mercedes 38 27.279
52 Vitaly Petrov Renault 38 27.298
53 Bruno Senna HRT-Cosworth 18 27.443
54 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 5 27.671
55 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 5 27.730
56 Karun Chandhok HRT-Cosworth 41 28.359
57 Bruno Senna HRT-Cosworth 2 29.544
58 Felipe Massa Ferrari 19 29.729
59 Karun Chandhok HRT-Cosworth 11 29.980
60 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 20 30.832
61 Sebastian Vettel RBR-Renault 2 31.195
62 Mark Webber RBR-Renault 2 32.492
63 Karun Chandhok HRT-Cosworth 2 40.736
64 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 5 41.198
65 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 17 11:44.566
66 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 21 13.791
67 Fernando Alonso Ferrari 5 13.886
         

 

Nota 1: Timpul 65 realizat de Trulli reprezinta intervalul petrecut de italian la boxe pentru remedierea unor defectiuni tehnice la monopost.

Nota 2: Timpii 66 si 67 nu sunt relevanti pentru acest clasament, intrucat Trulli a trecut pe la boxe fara sa efectueze schimbul de pneuri, iar Alonso si-a ispasit penalizarea de tip drive-through pentru anticiparea startului.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru