ANALIZA: Secretul pole position-ului realizat de Hulkenberg

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 07.11.2010
Menţinerea pneurilor slick la temperatura optimă în ciuda faptului că circuitul era încă umed în bună măsură reprezintă elementul cheie al pole position-ului realizat de Nico Hulkenberg la Interlagos.

Pole position-ul obţinut sâmbătă de Nico Hulkenberg în Marele Premiu al Braziliei a bulversat lumea Formulei 1, echipele şi jurnaliştii încercând să afle motivele pentru care o echipă din mijlocul plutonului a realizat o asemenea performanţă.

Iniţial, întreaga atenţie s-a îndreptat asupra setărilor monopostului Williams, însă în realitate Hulkenberg îşi poate asuma întregul merit pentru performanţa obţinută.

Timpul excelent obţinut de german se datorează faptului că a schimbat pneurile intermediare cu cele slick la momentul potrivit şi, mult mai important, a reuşit să le menţină la temperatura optimă de funcţionare datorită stilului său agresiv de pilotaj.

Astfel, la finalul primului stint din Q3 efectuat pe pneuri intermediare, Hulkenberg a revenit la boxe şi a solicitat schimbarea acestora cu un alt set de intermediare, considerând că circuitul este prea umed pentru pneuri slick. Totuşi, Tom McCullough, inginerul său de cursă, l-a convins să mizeze pe pneurile slick datorită faptului că Rubens Barrichello, coechipierul său cu mult mai multă experienţă, a adoptat această strategie.

În momentul în care a revenit pe circuit, Hulkenberg nu a avut niciun alt pilot în faţa sa, fapt ce i-a permis să forţeze şi să-şi încălzească rapid pneurile la temperatura optimă.

După un prim tur de instalare, el a fost capabil să efectueze încă trei tururi rapide cu pneurile slick la temperatura optimă şi să obţină pole position-ul, în ciuda faptului că unele zone ale circuitului erau încă umede, element care în mod normal produce a răcire a cauciucurilor.

În schimb, din diverse motive, ceilalţi piloţi nu au fost capabili să-şi încălzească pneurile la temperatura optimă de funcţionare, fie pentru că au întâmpinat probleme de trafic, fie pentru că nu au fost la fel de agresivi şi în turul de instalare de după ieşirea de la boxe.

"Dacă ne uitam la timpi, vom vedea că Hulkenberg a avut un tur de instalare bun şi încă trei tururi consecutive bune. Nu cred că Hulkenberg ar spune că o combinaţie Hulkenberg-Williams este mai rapidă decât una de tip Sebastian Vettel-Red Bull pe uscat. Dar Hulkenberg a adus pneurile la temperatura optimă mai bine decât oricine altcineva. Iar acest lucru se datorează, pe de o parte, pilotajului şi determinării lui Hulkenberg, iar pe de altă parte faptului că a fost capabil să efectueze un tur de instalare şi alte trei tururi consecutive bune", a explicat Patrick Head, coproprietarul echipei Williams.

Comentarii (1)

  • 1
    BRAVO!!!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru