Analiza: Sansele lui Kubica de a castiga cursa de la Melbourne
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jenson Button era liderul Marelui Premiu al Australiei, in timp ce Sebastian Vettel si Robert Kubica concurau pe locurile 2 si, respectiv, 3.
Cu trei tururi inainte de final, pilotul echipei BMW-Sauber l-a ajuns din urma pe Vettel si a incercat sa il depaseasca. Desi avea prim-planul, pilotul echipei Red Bull nu a dorit sa cedeze pozitia si l-a acrosat pe Kubica, amandoi fiind nevoiti in cele din urma sa abandoneze.
Vettel a admis la finalul cursei ca ar fi trebuit sa il lase pe Kubica sa treaca, in timp ce polonezul sustine ca ar fi reusit sa castige cursa in cazul in care trecea cu bine de pilotul Red Bull. "Am avut sansa sa castig cursa pentru ca Button si Vettel aveau probleme cu pneurile super-soft, in timp ce eu concuram cu pneurile medium si puteam pilota mult mai repede", a declarat Kubica in cadrul unui review al echipei sale. "Sebastian a iesit larg in primul viraj si apoi a franat mai devreme. Eu eram deja in fata lui, dar nu a vrut sa ma lase sa trec. Apoi, monopostul lui a capatat un caracter subvirator si m-a atins. Aripa mea fata era sub masina, astfel ca m-am lovit de parapeti in virajul 5. Cred ca Vettel a fost prea optimist. Daca ar fi fost in ultimul viraj era ok, dar mai erau trei tururi si nu a avut nicio sansa realistica de a-si apara pozitia pentru ca eram foarte rapid".
Opinia polonezului legata de eventualul castigator al cursei este sustinuta si de Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW. "Kubica avea pneurile mai dure si a avut toate sansele sa ajunge cele doua masini din fata sa pentru a castiga cursa", a precizat oficialul german.
Cu toate acestea, o analiza realizata de Automarket.ro demonstreaza ca vorbele lui Kubica si Theissen nu sunt acoperite de fapte, intrucat Button a realizat timpi competitivi chiar daca concura cu pneuri super-soft.
Astfel, in turul 55 pilotul echipei Brawn GP avea un avans de 4.002 secunde in fata lui Vettel si 4.398 secunde in fata lui Kubica. Practic, daca l-ar fi depasit fara probleme pe Vettel, Kubica ar fi trebuit sa recupereze 4 secunde in 3 tururi pentru a-l ajunge din urma pe Button, la care se adauga insa eventualul timp necesar pentru a-l depasi pe britanic.
Totusi, analiza timpilor realizati de Button si Kubica in ultimele 5 tururi ale cursei premergatoare abandonului pilotului BMW-Sauber sugereaza ca acest lucru nu ar fi fost posibil.
In tabelul de mai jos se poate observa ca diferentele de timp dintre Button si Kubica sunt minore si depasesc in numai doua cazuri cateva zecimi de secunda, fapt ce sugereaza ca la finalul cursie diferenta dintre cei doi piloti ar fi fost tot in jurul a patru secunde.Singurul element care nu poate fi luat in calcul in cadrul acestei comparatii este degradarea suplimentara a pneurilor super-slick utilizate de Button in ultimele trie tururi, insa este putin probabil ca Kubica sa fi putut castiga aproximativ 1.5 secunde pe tur in finalul cursei.
Tur | Button | Kubica | Vettel |
50 | 1:29.576 | 1:29.566 | 1:29.507 |
51 | 1:29.296 | 1:29.832 | 1:29.225 |
52 | 1:29.867 | 1:29.297 | 1:30.154 |
53 | 1:29.497 | 1:29.306 | 1:29.721 |
54 | 1:29.807 | 1:29.427 | 1:30.237 |
55 | 1:29.636 | 1:30.170 | 1:31.092 |
@Dpp...senna a patito de la suspensia dreapta fata...nu de la roata