ANALIZA: Primul tur, decisiv pentru rezultatul cursei din Coreea de Sud
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing a monopolizat prima linie a grilei de start în Marele Premiu al Coreei de Sud prin Sebastian Vettel şi Mark Webber, ceea ce îi oferă teoretic prima şansă la victorie în cursa de duminică.
Totuşi, spre deosebire de alte ocazii, o cursă dominată de la un capăt la altul de Red Bull Racing stă sub semnul incertitudinii în Coreea de Sud, în primul rând din cauza configuraţiei circuitului de la Yeongam. Coroborat cu o degradare prematură a pneurilor Bridgestone şi cu ameninţarea unei ploi care ar putea lovi circuitul în dimineaţa zilei de duminică, acest lucru poate produce o răsturnare spectaculoasă a situaţiei.
Automarket a realizat o analiză a celor 3 factori enumeraţi mai sus în încercarea de a anticipa evoluţia evenimentelor pe parcursul Marelui Premiu al Coreei de Sud.
STARTUL ŞI PRIMUL TUR
În mod tradiţional, startul reprezintă punctul cheie al cursei, însă în Coreea de Sud mai important decât atât va fi primul sector. Acesta este dominat de două linii drepte lungi, dintre care una de 1.2 km, care se succed imediat după primul viraj. Chiar dacă pleacă din pole position, Sebastian Vettel are la dispoziţie un monopost relativ modest în acest sector comparativ cu rivalii de la Ferrari şi McLaren.
Acest lucru este evidenţiat de analiza celor mai buni timpi realizaţi pe primul sector în calificări, Fernando Alonso fiind lider la acest capitol cu un avans de aproape două zecimi de secundă comparativ cu Vettel. Astfel, pilotul Scuderiei Ferrari (locul 3 pe grila de start) are oportunitatea de a-l depăşi pe Vettel la intrarea în virajul 3 de la capătul liniei drepte lungi de 1.2 km, în special dacă va reuşi să treacă la start de Mark Webber (locul 2 pe grila de start), mai ales că australianul a avut numeroase probleme în acest sezon la stingerea luminilor roşii.
În schimb, Lewis Hamilton (locul 4 pe grila de start) este aproximativ egalul lui Vettel la acest capitol, putând spera în cel mai bun caz la depăşirea lui Webber, cu condiţia ca şi Alonso să realizeze această performanţa.
Pilot | Sector 1 |
Fernando Alonso | 51.973 |
Sebastian Vettel | 52.127 |
Lewis Hamilton | 52.153 |
Jenson Button | 52.269 |
Mark Webber | 52.305 |
Alonso şi Hamilton sunt practic obligaţi să forţeze depăşirea rivalilor de la Red Bull în primul sector al primului tur al cursei, întrucât Vettel şi Webber sunt net superiori pe celelalte două sectoare ale circuitului.
Dacă pe sectorul 2 Alonso reuşeşte să rămână la aproximativ o zecime de secundă în spatele celor de la Red Bull, situaţia este şi mai complicată pe ultimul sector, unde deficitul a urcat la peste 3 zecimi de secundă. Hamilton se află însă într-o postură şi mai delicată, fiind cu peste două zecimi de secundă mai lent în sectorul 2 şi cu aproape 4 zecimi mai lent pe ultimul sector.Conform datelor, Jenson Button (locul 7 pe grila de start) va avea reale dificultăţi la start, fiind cu peste 5 zecimi de secundă mai lent atât insectorul 2, cât şi în sectorul 3, rezultând un deficit de peste o secundă pe ultimele două sectoare.
Pilot | Sector 2 |
Mark Webber | 23.783 |
Sebastian Vettel | 23.908 |
Fernando Alonso | 23.928 |
Lewis Hamilton | 24.001 |
Jenson Button | 24.262 |
Pilot | Sector 3 |
Sebastian Vettel | 19.55 |
Mark Webber | 19.571 |
Fernando Alonso | 19.781 |
Lewis Hamilton | 19.897 |
Jenson Button | 20.096 |
Totuşi, la analizarea acestor timpi trebuie luat în calcul că performanţele monoposturilor pot înregistra variaţii semnificative la startul cursei din cauza faptului că rezervoarele de benzină vor fi pline.
DEGRADAREA PNEURILOR
Al doilea factor ca importanţă în Marele Premiu al Coreei de Sud va fi reprezentat de pneuri. Toţi cei 5 candidaţi la titlu vor începe cursa cu pneuri soft, însă acestea se vor degrada rapid din cauza faptului că circuitul Yeongam este nou, iar pista este foarte murdară în anumite viraje. La acest lucru ar putea contrbui şi eventualele incidente de la start, care ar putea aduce mult praf şi chiar pietre pe circuit.
În aceste condiţii, Bridgestone consideră că unii dintre piloţi vor lua serios în considerare oportunitatea de a efectua două schimburi de pneuri pe parcursul cursei, mai ales că şi pneurile hard s-au degradat relativ repede pe parcursul antrenamentelor.
PLOAIA
Deşi iniţial apariţia ploii pe parcursul weekendului a fost exclusă de meteorologi, lucrurile s-au schimbat parţial în ultimele zile. Unii meteorologi susţin că ploaia îşi va face apariţia pe circuit în cursul nopţii de sâmbătă spre duminică, afirmând însă că circuitul se va usca până la ora începerii cursei.
Pe de altă parte, serviciul britanic de meteorologie Met Office indică ploi puternice atât în această noapte, cât şi pe parcursul zilei de duminică.
Totuşi, ultima prognoză este valabilă strict pentru oraşul Mokpo, cea mai apropiată localitate de circuit.
Cei care pleaca pe pneuri hard in cursa vor avea de castigat pentru ca,acestea intra mai greu in temperatura 2-3-4 ture,in timp ce pneurile soft,se degradeaza in aproximativ 10-12,astfel ca pilotii care aleg pneurile hard cu o viata mai lunga,vor avea de castigat cand vor trece pe pneuri soft,pentru ca circuitul atunci va fi plin de guma,iar aderenta va fi mai usor de mentinut in turele de la finalul cursei!!
Aceasta este concluzia mea!