ANALIZA: Patru echipe în lupta pentru pole position
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În mod obişnuit, rezultatele obţinute în antrenamente nu sunt relevante pentru performanţele reale a monoposturilor, întrucât piloţii evaluează diverse setări şi utilizează cantităţi de combustibil care nu pot fi interpretate decât estimativ. Situaţia este şi mai complicată în Coreea de Sud, acolo unde aderenta noului circuit Yeongam a cunoscut îmbunătăţiri rapide, iar piloţii au petrecut mult timp pentru aclimatizarea cu configuraţia acestuia.
Cu toate acestea, datele evidenţiate de cele două sesiuni de antrenamente libere pot reprezenta un indiciu privind comportamentul monoposturilor pe cele trei sectoare ale circuitului, motiv pentru care Automarket a realizat o analiză comparativă a timpilor.
Pentru o evidenţiere cât mai clară a tendinţelor, am luat în calcul exclusiv timpii realizaţi de piloţii celor mai puternice 5 echipe din clasamentul constructorilor: Red Bull, McLaren, Ferrari, Renault şi Mercedes GP.
PRIMUL SECTOR
Înaintea antrenamentelor se anticipa că McLaren va domina autoritar primul sector al circuitului datorită liniilor drepte lungi ale acestuia, iar realitatea din teren a confirmat că echipa britanică are un avans comparativ cu Red Bull şi Ferrari. Dintre cele două echipe din urmă, Red Bull are de asemenea un uşor avantaj fata de Ferrari. Surprinde însă parcursul excelent al celor de la Renault în acest sector, Robert Kubica fiind cu aproximativ 3 zecimi de secundă pe tur mai rapid decât Hamilton şi Button în FP2. Chiar dacă francezii nu au şanse la titlu, ei ar putea influenţa soarta campionatului dacă se vor inflitra între cei 5 candidaţi.
ANTRENAMENTE 1 | S1 |
Lewis Hamilton | 53.684 |
Michael Schumacher | 54.043 |
Robert Kubica | 54.231 |
Nico Rosberg | 54.308 |
Jenson Button | 54.462 |
Vitaly Petrov | 54.812 |
Sebastian Vettel | 55.051 |
Mark Webber | 55.16 |
Felipe Massa | 55.577 |
Fernando Alonso | 55.778 |
ANTRENAMENTE 2 | S1 |
Robert Kubica | 52.463 |
Vitaly Petrov | 52.696 |
Jenson Button | 52.719 |
Lewis Hamilton | 52.724 |
Mark Webber | 52.746 |
Nico Rosberg | 52.781 |
Fernando Alonso | 52.809 |
Felipe Massa | 53.037 |
Michael Schumacher | 53.332 |
Sebastian Vettel | 53.405 |
SECTORUL 2
Pe al doilea sector al circuitului, Red Bull şi Ferrari şi-au împărţit victoriile în antrenamente, cu un uşor avantaj pentru Scuderia datorită faptului că a fost mai puternică în FP2. Totuşi, diferenţele rămân suficient de mici pentru a nu putea trage o concluzie, iar McLaren este de asemenea competitiva pe această secţiune a circuitului, semn că lupta va fi una echilibrată.
ANTRENAMENTE 1 | S2 |
Sebastian Vettel | 25.366 |
Lewis Hamilton | 25.466 |
Nico Rosberg | 25.513 |
Robert Kubica | 25.584 |
Mark Webber | 25.657 |
Vitaly Petrov | 25.717 |
Felipe Massa | 25.73 |
Jenson Button | 25.786 |
Fernando Alonso | 25.832 |
Michael Schumacher | 26.05 |
ANTRENAMENTE 2 |
S2 |
Sebastian Vettel | 25.366 |
Lewis Hamilton | 25.466 |
Nico Rosberg | 25.513 |
Robert Kubica | 25.584 |
Mark Webber | 25.657 |
Vitaly Petrov | 25.717 |
Felipe Massa | 25.73 |
Jenson Button | 25.786 |
Fernando Alonso | 25.832 |
Michael Schumacher | 26.05 |
SECTORUL 3
Aşa cum se anticipa, sectorul 3 a fost adjudecat fără mari emoţii de Red Bull Racing, datorită virajelor lente ale acestuia. Totuşi, nici în acest caz nu se poate vorbi de o dominaţie categorică, cei de la Ferrari fiind suficient de aproape pentru a menţine suspansul, cel puţin prin intermediul lui Alonso.
Din nou, cei de la Renault pot juca şi aici un rol important în lupta pentru titlu.ANTRENAMENTE 1 | S3 |
Sebastian Vettel | 20.954 |
Robert Kubica | 21.153 |
Mark Webber | 21.262 |
Nico Rosberg | 21.331 |
Lewis Hamilton | 21.374 |
Michael Schumacher | 21.43 |
Fernando Alonso | 21.455 |
Felipe Massa | 21.478 |
Jenson Button | 21.524 |
Vitaly Petrov | 22.102 |
ANTRENAMENTE 2 | S3 |
Mark Webber | 20.473 |
Fernando Alonso | 20.637 |
Lewis Hamilton | 20.68 |
Sebastian Vettel | 20.701 |
Felipe Massa | 20.714 |
Robert Kubica | 20.792 |
Jenson Button | 20.93 |
Michael Schumacher | 21.018 |
Vitaly Petrov | 21.109 |
Nico Rosberg | 21.164 |
VITEZA DE TOP
McLaren, Renault şi Mercedes GP sunt echipele care s-au evidenţiat în privinţa vitezelor de top. Dacă în cazul celor de la McLaren şi Mercedes contează în primul rând motorul Mercedes, cei de la Renault au reuşit această performantă graţie sistemului F-duct implementat în Belgia, care a dat rezultate remarcabile în ultimele curse. De cealaltă parte, cei de la Red Bull şi Ferrari sunt deficitari la acest capitol cu aproximativ 7 km/h.
ANTRENAMENTE 1 | VITEZA |
Robert Kubica | 316.6 |
Jenson Button | 316.5 |
Lewis Hamilton | 315.1 |
Vitaly Petrov | 314.4 |
Nico Rosberg | 313.7 |
Michael Schumacher | 313.6 |
Sebastian Vettel | 307.3 |
Mark Webber | 305.7 |
Fernando Alonso | 305 |
Felipe Massa | 297.4 |
ANTRENAMENTE 2 | VITEZA |
Michael Schumacher | 316.9 |
Robert Kubica | 316.3 |
Vitaly Petrov | 316.1 |
Jenson Button | 315.8 |
Lewis Hamilton | 314.5 |
Nico Rosberg | 314 |
Sebastian Vettel | 307.9 |
Felipe Massa | 307.8 |
Mark Webber | 307.6 |
Fernando Alonso | 307.4 |
1m 39s 278miimi.
Timpul lui FM este gresit si el. Astfel: 53.037+25.730+20.714=99.481, adica exact 1m 39s 481miimi
Timpii de mai sus sunt luati din tabel, sesiuna a 2-a de antrenamente.
De exemplu, cel mai bun timp al lui Alonso in sectorul 1 a fost realizat in turul x, cel mai bun timp pe sectorul 2 in turul y, iar cel mai bun timp pe sectorul 3 in turul z. Nu exista o corelatie intre acesti timpi si cel mai bun timp pe tur realizat.