ANALIZA: Lupta in patru pentru titlu in sezonul 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Circuitul de la Barcelona a gazduit saptamana trecuta ultima sesiune de teste din aceasta iarna, iar cele mai multe echipe au introdus deja update-uri aerodinamice in perspectiva Marelui Premiu al statului Bahrain.
Astfel, daca in testele de la Valencia si Jerez principala preocupare a echipelor a fost fiabilitatea monoposturilor, sesiunea de la Barcelona a reprezentat o buna ocazie pentru a evalua performanta reala a masinilor. Chiar si in aceste conditii, echipele nu au renuntat la simularile de cursa si exersarea schimburilor de pneuri, care vor deveni cruciale in urma interzicerii realimentarilor cu combsutibil.
TOPUL CELOR MAI RAPIDE MONOPOSTURI
Asa cum s-a intamplat si in cele doua sesiuni de teste de la Jerez, McLaren a stabilit cel mai bun timp in sesiunea de teste de la Barcelona. De data aceasta, diferenta fata de urmatoarele clasate este extrem de mica, numai cinci zecimi de secunda separand primele 7 echipe din clasament. In acest context, stabilirea unei favorite pentru sezonul 2010 este aproape imposibila si, avand in vedere pretentiile si rezultatele din 2009, se anunta o lupta pentru titlu intre McLaren, Ferrari, Red Bull Racing si Mercedes GP.
Iata configuratia completa a celor mai buni timpi realizati in sesiunea de la Barcelona
Loc | Echipa | Timp | Pilot1 | Timp1 | Pilot2 | Timp2 |
1 | McLaren | 1:20.472 | Hamilton | 1:20.472 | Button | 1:21.450 |
2 | Red Bull | 1:20.496 | Webber | 1:20.496 | Vettel | 1:20.667 |
3 | Ferrari | 1:20.539 | Massa | 1:20.539 | Alonso | 1:20.637 |
4 | Force India | 1:20.611 | Sutil | 1:20.611 | Liuzzi | 1:21.056 |
5 | Williams | 1:20.614 | Hulkenberg | 1:20.614 | Barrichello | 1:20.870 |
6 | Mercedes GP | 1:20.686 | Rosberg | 1:20.686 | Schumacher | 1:20.745 |
7 | BMW-Sauber | 1:20.911 | Kobayashi | 1:20.911 | de la Rosa | 1:20.973 |
8 | Toro Rosso | 1:21.413 | Buemi | 1:21.413 | Alguersuari | 1:21.571 |
9 | Renault | 1:22.523 | Petrov | 1:22.523 | Kubica | 1:23.175 |
10 | Lotus | 1:25.059 | Trulli | 1:25.059 | Kovalainen | 1:25.251 |
11 | Virgin | 1:25.942 | Glock | 1:25.942 | di Grassi | 1:26.160 |
TOPUL CELOR MAI FIABILE MONOPOSTURI
Echipele sunt destul de apropiate din punct de vedere valoric si in ceea ce priveste fiabilitatea monoposturilor.
Astfel, 5 dintre cele 11 echipe au parcurs peste 400 de tururi in timpul saptamanii, adica o medie de minim 100 de tururi pe zi, echivalentul a aproape doua curse. Demn de remarcat este faptul ca Lotus a reusit sa parcurga mai multe tururi decat cei de la Renault, ocupand locul 8 in acest clasament.
Loc | Echipa | Tururi |
1 | Mercedes GP | 442 |
2 | Ferrari | 436 |
3 | McLaren | 432 |
4 | Red Bull | 420 |
5 | Toro Rosso | 408 |
6 | Williams | 364 |
7 | BMW-Sauber | 359 |
8 | Force India | 314 |
9 | Lotus | 313 |
10 | Renault | 300 |
11 | Virgin | 161 |
Comparativ cu celelalte sesiuni de teste, echipele au rezolvat in buna masura problemele de fiabilitate. Virgin Racing a avut in continuare cel mai mult de suferit din cauza defectiunilor persistente la sistemul hidraulic, in timp ce Renault a pierdut timp pretios in urma unor probleme la suspensii si la cutia de viteze.
De asemenea, programul de sambata al celor de la Red Bull Racing a fost afectat intr-o anumita masura de mai multe probleme tehnice minore, acelasi lucru fiind valabil si pentru Williams la o scara mai redusa.
Celelalte echipe nu au intampinat probleme tehnice majore.
Comentarii (1)