ANALIZA: Hamilton, pilotul care se adaptează cel mai uşor la noile circuite
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Yeongam este al nouălea circuit care pătrunde în calendarul competiţional al Formulei 1 din 1999, atunci când Sepang deschidea un lung şir de piste construite de arhitectul german Hermann Tilke.
La numai un an distanţă a urmat circuitul de la Indianapolis, în 2004 au apărut Shanghai şi Sakhir, pentru ca în 2005 Turcia să debuteze în calendar. Singapore şi Valencia au fost noutăţile absolute ale sezonului 2008, în timp ce Abu Dhabi a pătruns în calendar anul trecut.
În condiţiile în care lupta pentru titlul mondial este echilibrată şi întreaga presă internaţională discută despre echipa care va fi favorizată pe noul circuit din Coreea de Sud, Automarket a decis să efectueze o analiză mai puţin obişnuită: rezultatele înregistrate de cei 5 candidaţi la titlul mondial atunci când au concurat pentru prima oară pe un circuit complet nou. Acest top indică gradul de adaptabilitate al piloţilor la noile circuite, un element care deşi nu este luat în calcul poate avea o contribuţie importantă în clasamentul final al Marelui Premiu al Coreei de Sud.
HAMILTON, CEL MAI ADAPTABIL PILOT LA NOILE CIRCUITE
Potrivit analizei realizate de Automarket, Lewis Hamilton este pilotul care s-a adaptat cel mai uşor la noile circuite. Astfel, pilotul echipei McLaren s-a calificat întotdeauna pe prima linie a grilei de start pe cele trei noi circuite pe care a concurat, obţinând şi pole position-ul în Marele Premiu din Abu Dhabi.
Chiar dacă nu a obţinut nicio victorie pe astfel de circuite, britanicul a obţinut două podiumuri în Valencia şi Singapore în 2008.În schimb, Jenson Button, coechipierul sau de la McLaren, s-a calificat în top 10 de numai 4 ori în cele 7 ocazii, cea mai bună poziţie pe grila de start fiind un loc 3 în China. Tot pe circuitul de la Shangai a obţinut şi cea mai bună performanţă pe noile circuite, terminând cursa pe locul 2, pe lângă alte două podiumuri pe noile circuite.
În schimb, Sebastian Vettel a obţinut o victorie în Abu Dhabi şi s-a calificat întotdeauna în primii 6 pe cele 3 curse pe care a concurat pentru prima oară. Chiar dacă concurează în Formula 1 din 2002, Mark Webber a obţinut doar un loc 2 pe noile circuite, în Abu Dhabi anul trecut, terminând de două ori calificările în top 10: tot în Abu Dhabi în 2009 şi în Turcia în 2005.
Între timp, Fernando Alonso a concurat de 6 ori pe circuite noi, însă nu şi-a trecut în palmares decât o victorie în Singapore în 2008 şi un loc 2 în Turcia în 2005, pe lângă alte două clasări în top 10 în calificări în China 2004 şi Turcia 2005.
Comentarii (10)