Analiză: Hamilton ar fi fost lider conform vechiului sistem de punctare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1, a declarat joi în Singapore ca modificarea sistemului de punctare în acest sezon nu a avut niciun impact asupra clasamentului general, propunând în schimb un sistem bazat pe medalii.
Pornind de la aceste afirmaţii, Automarket a realizat o analiză privind impactul real al modificării sistemului de punctare din 10-8-6-5-4-3-2-1 în 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, care demonstrează cel puţin două lucruri esenţiale. În primul rând, schimbarea sistemului de punctare a schimbat şi liderul clasamentului general după primele 14 etape, iar în al doilea rând evidenţiază importanţa mai mare acordată victoriilor.
Astfel, dacă în sezonul 2010 s-ar fi menţinut sistemul de punctare de anul trecut, Lewis Hamilton ar fi condus clasamentul general cu 75 de puncte, cu un singur punct în faţa lui Mark Webber. În acelaşi timp, următorii trei piloţi clasaţi ar fi fost departajaţi de un singur punct: Fernando Alonso (67), Jenson Button (67) şi Sebastian Vettel (66).
Pe de altă parte, luând în calcul numărul de victorii obţinute de piloţi în acest sezon, actualul sistem de punctare evidenţiază piloţii care obţin mai multe victorii.
Webber a trecut primul linia de sosire de patru ori în acest sezon şi ocupă în prezent prima poziţie în clasament, în timp ce Lewis Hamilton şi Fernando Alonso ocupa locurile 2 şi 3, în condiţiile în care au obţinut câte trei victorii. Totodată, Jenson Button şi Sebastian Vettel se poziţionează pe locurile 4 şi 5 şi datorită celor două victorii obţinute în 2010.În concluzie, actualul sistem de punctare este mai corect decât vechiul sistem de punctare, pentru că valoarea unei victorii comparativ cu punctele acordate locul doi a crescut de la 25% (10 puncte vs. 8 puncte) la 39% (25 puncte vs. 18 puncte) şi a scos în evidenţă numărul mai mare de victorii obţinute de Webber.
Iată cum ar fi arătat clasamentul complet al sezonului 2010 cu vechiul sistem de punctare:
Pilot / Etapa | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Sistem 2009 | Sistem 2010 |
Mark Webber | 1 | 0 | 8 | 1 | 10 | 10 | 6 | 4 | 0 | 10 | 3 | 10 | 8 | 3 | 74 | 187 |
Lewis Hamilton | 6 | 3 | 3 | 8 | 0 | 4 | 10 | 10 | 8 | 8 | 5 | 0 | 10 | 0 | 75 | 182 |
Fernando Alonso | 10 | 5 | 0 | 5 | 8 | 3 | 1 | 6 | 1 | 0 | 10 | 8 | 0 | 10 | 67 | 166 |
Jenson Button | 2 | 10 | 1 | 10 | 4 | 0 | 8 | 8 | 6 | 5 | 4 | 1 | 0 | 8 | 67 | 165 |
Sebastian Vettel | 5 | 0 | 10 | 3 | 6 | 8 | 0 | 5 | 10 | 2 | 6 | 6 | 0 | 5 | 66 | 163 |
Felipe Massa | 8 | 6 | 2 | 0 | 3 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 8 | 5 | 5 | 6 | 50 | 124 |
Nico Rosberg | 4 | 4 | 6 | 6 | 0 | 2 | 4 | 3 | 0 | 6 | 1 | 0 | 3 | 4 | 43 | 112 |
Robert Kubica | 0 | 8 | 5 | 4 | 1 | 6 | 3 | 2 | 4 | 0 | 2 | 0 | 6 | 1 | 42 | 108 |
Michael Schumacher | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 15 | 46 |
Adrian Sutil | 0 | 0 | 4 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 4 | 0 | 15 | 45 |
Rubens Barrichello | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 31 |
Kamui Kobayashi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | 21 |
Vitaly Petrov | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 6 | 19 |
Nico Hulkenberg | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 2 | 5 | 16 |
Vitantonio Liuzzi | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 13 |
Sebastian Buemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 7 |
Pedro de la Rosa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 |
Jaime Alguersuari | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Redbull e intrun declin de moment sau cre va tine si Ferrari in urcare..McLaren sant cei mai constantii ori iau puncte ori abandoneaza:))....
Legat de Digi, maine poimaine parca vad ca fiecare competitie o sa aiba cate un canal de sport...... Am impresia ca vor sa monopolizeze tot sportul din lumea asta......