ANALIZA: Ferrari domina topul problemelor de fiabilitate
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit regulamentului tehnic in vigoare, fiecare pilot poate utiliza un numar de maxim 8 motoare pe sezon, orice unitate suplimentara ducand automat la o penalizare de 10 pozitii pe grila de start.
Acest regulament a devenit si mai draconic pentru sezonul in curs, intrucat numarul curselor a crescut de la 17 la 19, ceea ce inseamna ca, in medie, fiecare motor trebuie utilizat pentru cel putin doua curse.
Conform datelor oficiale publicate de FIA, dupa primele trei curse ale sezonului, Ferrari este echipa care sta cel mai prost la acest capitol, intrucat Fernando Alonso si Felipe Massa au utilizat deja cate trei motoare in 2010. Cei mai multi piloti au folosit pana in prezent cate doua motoare, iar unul dintre ei a reusit performanta de a termina trei curse cu o singura unitate.
Explicatia pentru rezultatele modeste ale Scuderiei Ferrari este ca ambii piloti au schimbat primul motor chiar inaintea cursei din Bahrain, din cauza unor anomalii semnalate de ingineri la parametrii motorului.
In plus, suituatia este si mai dramatica pentru Alonso, care va fi nevoit sa utilizeze o a patra unitate in China, intrucat motorul folosit in Malaezia a cedat cu numai un tur inainte de final.Iata numarul de motoare utilizate de piloti in primele trei etape din acest sezon:
Pilot | Echipa | Motoare utilizate |
Felipe Massa | Ferrari | 3 |
Fernando Alonso | Ferrari | 3 |
Jenson Button | McLaren | 2 |
Lewis Hamilton | McLaren | 2 |
Michael Schumacher | Mercedes GP | 2 |
Nico Rosberg | Mercedes GP | 2 |
Sebastian Vettel | Red Bull | 2 |
Mark Webber | Red Bull | 2* |
Rubens Barrichello | Williams | 2* |
Nico Hulkenberg | Williams | 2* |
Robert Kubica | Renault | 2* |
Adrian Sutil | Force India | 2 |
Vitantonio Liuzzi | Force India | 2 |
Sebastien Buemi | Toro Rosso | 2 |
Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 2 |
Jarno Trulli | Lotus | 2 |
Heikki Kovalainen | Lotus | 2 |
Karun Chandhok | Hispania | 2* |
Bruno Senna | Hispania | 2 |
Pedro de la Rosa | BMW-Sauber | 2* |
Kamui Kobayshi | BMW-Sauber | 2* |
Timo Glock | Virgin | 2* |
Lucas di Grassi | Virgin | 2 |
Vitaly Petrov | Renault | 1 |
Legenda: * = pilot care a utilizat un motor nou in cursa de la Sepang.
Intrebarea mea. Pentru motoarele la care Ferrari zice ca a gasit unele anomalii, se poate umbla la motor pentru remediere sau dat fiind ca a fost folosit in calificari este sigilat si asa ramane? In cazul asta e chiar grav pentru cei 2 de la Ferrari.
Insa Renault e surprinzator de fiabila. Kubica a schimbat motorul abia in Malaezia... ceea ce este fenomenal avand in vedere rezultatele in curse! Iar Petrov a utilizat un motor in 3 curse. Se anunta contracandidata la titlu si lupta nu se va da clar in 4 ci in 5 pentru titlu anu asta.
(concluzia titlului este incorecta, in cursa Ferrari sunt la primul incindent, spre deosebire de alte echipe)
Testele sunt ceva, cursele se mananca cu altceva.
Vorba aia: mult, prost si fara rost....
Cand vad cata pasiune exista, am o singura intrebare: de ce suntem un popor condusi de o adunatura de tampiti? De ce nu reusim sa avem si noi o pista de F1, astfel incat pasiunea sa ajunga acolo unde ii este locul. Mai tineti minte care a fost sloganul Campionatului European de Fotbal din Anglia? "Fotbalul se intoarce acasa"! Daca si noi nu am mai fi nevoiti sa mergem in Ungaria, in Turcia, in Italia, poate lumea ar vedea ca Romania iubeste F1 asa cum o fac tari ca Anglia sau Germania!
Pacat ca pasiunea noastra poate fi demonstrata doar pe net si foarte rar (fata de cum am vrea noi) la vreo cursa departe de casa!
E adevarat insa ca a avut unele probleme cu masina la cursa trecuta. Nu e greu sa recunosc, sunt chiar detasat.
Totusi, de ce postez astfel ?
Imi place la nebunie sa irit fanii unor piloti sau echipe, care, devotati pana la inconstienta nu au la randul lor dramul de fair-play care sa le permita sa recunoasca atunci cand eroul lor calca in strachini. Daca li se arunca o gogoasa o primesc bucurosi. Daca nu, o fabrica ei.
Asa ca nu ma acuzati de inconsecventa daca voi face la fel cu McLaren sau alta echipa.