ANALIZA: Ferrari, cea mai buna echipa in testele de la Valencia

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 04.02.2010
Ferrari beneficiaza de cel mai rapid si fiabil monopost dintre cele sapte prezente in testele de la Valencia, potrivit unei analize realizate de Automarket.

Circuitul Ricardo Tormo din Valencia a gazduit in aceasta saptamana prima sesiune de teste din aceasta iarna, oferind echipelor prezente sansa de a lua pentru prima oara pulsul noilor monoposturi.

Chiar daca evaluarea setarilor si acomodarea noilor piloti au fost principalele obiective ale echipelor, timpii realizati pe circuit si fiabilitatea monoposturilor pot reprezenta o buna baza de plecare pentru analizarea performantelor noilor masini, cu atat mai mult cu cat testele sunt interzise in timpul sezonului.

Automarket va ofera o analiza detaliata a performantelor celor sapte echipe prezente pe circuit, centrata pe trei caracteristici esentiale care pot fi cuantificate mai mult sau mai putin obiectiv: cei mai buni timpi, numarul de tururi parcurse si numarul de probleme tehnice inregistrate pe parcursul celor trei zile.

TOPUL CELOR MAI RAPIZI PILOTI

 Loc  Pilot  Echipa  Timp
 1  Alonso  Ferrari  1:11.470
 2  Massa  Ferrari  1:11.722
 3  Kobayashi  BMW-Sauber  1:12.056
 4  de la Rosa  BMW-Sauber  1:12.094
 5  Hamilton  McLaren  1:12.256
 6  Kubica  Renault  1:12.426
 7  Schumacher  Mercedes GP  1:12.438
 8  Alguersuari  Toro Rosso  1:12.576
 9  Rosberg  Mercedes GP  1:12.899
 10  Button  McLaren  1:12.951
 11  Petrov  Renault  1:13.097
 12  Barrichello  Williams  1:13.377
 13  Hulkenberg  Williams  1:13.669
 14  Buemi  Toro Rosso  1:13.823
 15  Paffett  Mclaren  1:13.846
 

Chiar daca a debutat la Ferrari in aceasta saptamana si a pilotat monopostul o singura zi, Fernando Alonso si-a demonstrat din plin abilitatile de adaptare dupa ce a stabilit cel mai bun timp al sesiunii de teste de la Valencia. Spaniolul a realizat timpul de referinta al saptamanii dupa ce a fost cronometrat cu 1:11.470 la numai cateva minute dupa intrarea pe circuit si se anunta deja drept un rival de temut pentru coechipierul sau Felipe Massa in lupta pentru suprematie in garajul Scuderiei. Revenit dupa accidentul din luna iulie, brazilianul a avut insa o prestatie buna, fiind singurul pilot care, alaturi de Alonso, a coborat sub pragul psihologic de 1:12.000.

In schimb, situatia pare sa fie ceva mai clara in tabara celor de la McLaren, acolo unde Lewis Hamilton a profitat de experienta pe care a acumulat-o alaturi de echipa pentru a se impune fara emotii in fata lui Jenson Button. Campionul mondial a fost cu peste 7 zecimi de secunda mai lent decat Hamilton, insa mai are la dispozitie trei sesiuni de teste pentru a se adapta noului monopost MP4-25.

La Mercedes GP, Michael Schumacher s-a impus relativ usor in fata lui Nico Rosberg, in ciuda absentei de pe circuit din ultimii trei ani.

Septuplul campion mondial este considerat deja de mass-media drept adevaratul lider al echipei, in timp ce Rosberg ar putea ramane in umbra mult mai cunoscutului sau coechipier.

Dueluri foarte aprinse se anticipeaza insa la BMW-Sauber si Williams. Revelatia Kamui Kobayashi a fost sensibil mai rapid decat veteranul Pedro de Rosa si si-a castigat deja simpatia fanilor, astfel ca japonezul ar putea fi una dintre surprizele placute ale sezonului. La randul sau, debutantul Nico Hulkenberg a reusit sa se mentina in plasa veteranului Rubens Barrichello si ar putea profita de anii petrecuti la Williams ca pilot de teste pentru a se impune in cadrul echipei, in ciuda lipsei sale de experienta. Lucrurile par total dezechilibrate la Renault, unde Robert Kubica si-a impus statutul in fata debutantului Vitaly Petrov, dar si la Toro Rosso, unde Jaime Alguersuari a inregistrat un timp mult mai bun decat Sebastien Buemi.

TOPUL CELOR MAI BUNE ECHIPE

 Loc  Echipa  Timp
 1  Ferrari  1:11.470
 2  BMW-Sauber  1:12.056
 3  McLaren  1:12.256
 4  Renault  1:12.426
 5  Mercedes GP  1:12.438
 6  Toro Rosso  1:12.576
 7  Williams  1:13.377
 

Ferrari este echipa de referinta a primei sesiuni de teste din aceasta iarna, iar Scuderia a obtinut un timp cu peste o  jumatate de secunda mai bun decat urmatoarea clasata. Performanta pare sa confirme ca italienii au trecut peste numeroasele probleme inregistrate in sezonul precedent, iar decizia de a dezvolta foarte timpuriu monopostul F10 tinde sa fie una decisiva in acest sens.

Surpriza saptamanii a fost insa BMW-Sauber, care a obtinut locul 2 in fiecare dintre cele trei zile de teste. Rezultatul este cu atat mai surprinzator cu cat echipa a fost la un pas sa nu fie prezenta pe grila de start, iar absenta sponsorilor ar putea afecta negativ viitoarele dezvoltari ale monoostului.

Intre timp, monopostul McLaren a fost cu aproape o secunda mai lent decat cel al rivalilor de la Ferrari, ceea ce este destul de surprinzator in contextul rezultatelor foarte bune obtinute in ultima parte a sezonului 2009. In schimb, Renault a dat primele semne de revenire dupa campaniile ratate din ultimii ani, reusind un timp chiar mai bun decat Mercedes GP.

Echipa germana pare inca in cautarea celor mai potrivite solutii pentru Schumacher si Rosberg, dupa ce timpii din aceasta saptamana au fost neconvingatori prin prisma locul 5 ocupat in acest top. Toro Rosso a ramas in coada plutonului, insa prezenta celor de la Williams pe ultima pozitie reprezinta o surpriza, mai ales ca echipa a dezvoltat monopostul FW32 de la zero.

Va reamintim insa ca aceste date trebuie privite cu precautie, intrucat timpii realizati pe circuit in teste sunt dificil de interpretat, in primul rand din cauza faptului ca echipele nu dezvaluie cantitatea de combustibil utilizata.

In plus, pilotii se concentreaza mai debraga pe alegerea celor mai bune setari decat pe stabilirea unor timpi reprezentativi.

TOPUL CELOR MAI FIABILE MONOPOSTURI

 Loc  Echipa  Tururi
 1  Ferrari  353
 2  Williams  303
 3  Mercedes GP  280
 4  McLaren  276
 5  Renault  263
 6  BMW-Sauber  250
 7  Toro Rosso  222
 

Fiabilitatea monoposturilor este un parametru ce poate fi analizat cu mai multa obiectivitate decat timpii, intrucat vizeaza numarul de tururi parcurse pe circuit, date furnizate de toate echipele. Ferrari domina autoritar si la acest capitol cu 353 de tururi in cele trei zile de teste, fiind urmata de Williams cu 303 tururi.

Mercedes GP si McLaren isi impart locurile 3 si 4 prin rezultate foarte apropiate, in timp ce Renault se pozitioneaza pe locul 4 cu 263 tururi. Surpriza BMW-Sauber ocupa doar locul 6 in acest clasament, insa trebuie luat in calcul faptul ca monopostul C29 a petrecut timp pretios in garaj in ultima zi dupa ce Pedro de la Rosa a avut un mic acrosaj cu Nico Hulkenberg. In schimb, Toro Rosso a efectuat cele mai putine tururi, in primul rand din cauza unor probleme tehnice detaliate mai jos.

Pentru evidentierea fiablitatii monoposturilor pot fi luate in calcul si problemele tehnice dezvaluite de echipe, cu mentiunea ca gravitatea acestora este subiectiva. In plus, echipele pot ascunde anumite probleme, informatiile de mai jos fiind preluate din comunicatele de presa lansate de fiecare dintre acestea.

Astfel, Ferrari, BMW-Sauber si McLaren sunt singurele echipe care nu au comunicat niciun fel de problema tehnica la noile monoposturi, in timp ce Renault a intampinat o problema minora cand Robert Kubica s-a oprit pe circuit la finalul celei de-a doua zile de teste. La randul lor, cei de la Mercedes GP au avut o problema minora la sistemul hidraulic, insa acest lucru nu a afectat in mod decisiv programul echipei. Nu acelasi lucru se poate spune despre Williams, care a avut probleme la acceleratie si la sistemul electronic in doua zile diferite ale testelor.

Cea mai afectata echipa a fost insa Toro Rosso, care a pierdut o mare parte din prima zi de teste in urma unor probleme la cutia de viteze.

Urmatoarea sesiune de teste va avea loc in perioda 10-13 februarie pe circuitul de la Jerez, acolo unde vor debuta cel putin alte trei echipe: Red Bull Racing, Force India si Virgin Racing.

Comentarii (13)

  • @admin
    Usor irelevant topul cu fiabilitatea...si as dori sa fiti obiectivi in totalitate cand e vb posturi tendentioase. Daca pe-al meu l-ati considerat tendentios, atunci ar trebui sa dispara peste 75% din posturile fiecarei stiri.
    0 0
  • FELICITARI FERRARI !!! ERA SI CAZUL...DUPA 2 ANI DE CENUSA.....
    si felicitari automarket , foarte profesional facuta comparatia
    0 0
  • @admin
    cred ca la tabelul cu cei mai rapizi piloti in cele 3 zile de teste ai gresit un pic:) petrov a scos1.13.097. nu 1.12.097.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Si ce mai este de zis
    O sa vina fanii McLaren sa ne explice ei cum ca... monoposturile astea nu sunt finale, ca testele sunt de forma si ca vezi doamne univerul este infinit. Gresit. Orice fan al oricari echipe isi pune speranta ca vor merge bine si testele vor fi un succes. Orice fan al oricarei echipa isi doreste ca echipa favorita sa domine testele si sa fie pe buzele tuturor. Chiar si nu a inceput sezonul. Testele sunt o metoda de a testa monopostul, iar in aceste teste se pun multe sperante. Fanii nu sunt piloti si de aceea noi, fanii, ne permitem sa speram ca echipa va merge si mai bine. Nu este nevoie sa fim celebrali si sa studiem in detaliu aceste teste, nu trebuie sa ne gandim mai mult este nevoie. Noi, fanii, ne exprimam altfel. Gen "Forza Ferrari', "Forza Felipe", "Forza Fernando" si asa mai departe, aici inlocuiti pilotii Ferrari cu numele preferatilor vostrii. Echipa in schimb va ramane tacuta, vor testa tot ce trebuie testat si vor lucra serios pentru ca asta este munca lor.

    Deci cum spuneam mai sus :))) "Forza Ferrari', "Forza Felipe", "Forza Fernando"
    0 0
  • ctlnmihai
    Ferrari, cea mai buna echipa in testele de la Valencia
    Eu sunt fan Mclaren si putin mai prudent in a exprima o parere despre aceste prime teste.Pe scurt Ferrari a ,,aruncat manusa'' e randul celorlalte echipe sa accepte provocarea si sa dovedeasca ca sunt mai mai bune decat Ferrari .P.S Neo cine rade la urma rade mai bine :D
    0 0
  • Automarket
    Sunt subiectiv si e firesc, doar am preferinte declarate:). Redactori Automarket, felicitari, tine-ti-o tot asa indiferent ce masina este sau nu in top. Va multumesc pentru spatiu pus la dispozitie in conditiile in care mai abuzam iar "derapajele" polemice care se nasc sunt duse uneori, chiar de subsemnatul, in extremele rationalului.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Se pare ca nu ai inteles nimic din ce am spus eu. Macar Diesel08 este onest de la inceput, ca si mine de altfel.
    0 0
  • ctlnmihai
    @Neo
    you make me laugh :D si eu sunt onest...urasc ferrari si voi fi suporterul oricarei echipe care se va lupta cu aceasta echipa(daca se va lupta pentru titlu ferrari).Cat despre comm-ul tau ,nu trebuie sa ai iq-ul lui einstein ca sa intelegi ca dupa un an de frustrari ,unii fani ferrari sunt incercati de satifactia platonica de a vedea echipa favorita pe primele locuri chiar si in niste teste .....
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Aoleo iar incepi cu prostii de genul asta? Ura, si chestii de genul asta? Repet... ai o echipa favorita, nu te bucuri cand vezi ca lucreaza cu placere si pilotii si echipa tehnica ca un tot? Eu la asta ma refeream. Cat despre ura... eu orasc un singur si ala este sa fiu ignorant. Si apropo... nu stiai ca speranta moare ultima?
    0 0
  • @urasc Ferrari
    E trist. Sincer.
    0 0
  • @baieti
    V-ati incalzit destul de tare aici. Diesel08 are dreptate, toti avem preferinte si logic ca suntem subiectivi. Din primul foc se observa, din analiza de mai sus ca monoposturile echipate cu motoare Ferrari sunt cele mai rapide. Ca sa fiu si eu subiectiva , si ca sa nu o iau razna pe aici, declar ca astept testele de la Jerez, unde se voi alatura si celelalte 3 echipe, dintre care cel mai tare ma intereseaza Red Bull. Pana atunci, numai bine tuturor!
    0 0
  • :)))
    nu va puneti cu "pilotul nostru in timpul liber" :))))))))) :)))))))))))))))))))))
    0 0
  • ...
    Dragi prieteni...totul e sa aveti putintica rabdare...macar pana la startul sezonului...si dupa aia vedem noi ce si cum...poate nici macar atunci...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru