Analiza: Evolutia lui Mihai Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După câteva sezoane petrecute în Formula BMW şi Formula Renault 3.5 Series, braşoveanul Mihai Marinescu a făcut pasul în 2010 spre Formula 2.
Alături de GP2 Series şi GP3 Series, Formula 2 este o competiţie care poate asigura o ascensiune rapidă spre lumea bună a Formulei 1, având totodată şi avantajul necesitaţii unui buget relativ redus, de 275.000 de lire sterline. Chiar dacă de câteva ori a fost la un pas să rateze anumite curse din cauza dificultăţilor financiare, Marinescu a reuşit în cele din urmă să participe la toate cele nouă etape ale sezonului, principalul sprijin venind din partea companiei KG Clean.
Pentru a justifica banii sponsorilor, Marinescu s-a aflat constant sub presiunea de a obţine rezultate bune, însă privit în ansamblu sezonul 2010 a fost mai degrabă unul mediocru. Plecat cu speranţe de a obţine constant clasări pe podium, Marinescu a fost trădat în debutul sezonului de numeroase defecţiuni tehnice, iar în a doua parte a anului nu a mai reuşit să ţină pasul cu rivalii săi, terminând de regulă la jumătatea plutonului.
Iată radiografia completă a sezonului pentru fiecare cursă în parte:
ETAPA 1: SILVERSTONE, 16-18 APRILIE
Marinescu a reuşit să câştige puncte de la prima prezenţa în competiţie, terminând cursa inaugurală pe locul şapte, după ce a plecat de pe poziţia a noua a grilei de start. El a continuat evoluţiile bune şi în cursa de duminică, când a sosit pe locul opt după ce a ocupat a 10-a poziţie pe grila.
ETAPA 2: MARRAKECH 30 APRILIE - 2 MAI
Marinescu şi-a pus mari speranţe în obţinerea unui podium la Marrakech, însă lucrurile au decurs prost pentru pilotul nostru. Plecat de pe locul 12 al grilei în cursa de sâmbătă, el a reuşit să urce pe locul cinci, însă a fost nevoit să abandoneze după numai şapte tururi din cauza unei defecţiuni tehnice la monopost. A sperat să-şi ia revanşa în cursa de duminică, când a plecat de pe locul şase, însă o nouă defecţiune la monopost l-a trădat chiar la start, motiv pentru care a fost nevoit să intre la boxe şi a terminat pe ultimul loc la două tururi în urma învingătorului.
ETAPA 3: MONZA, 21-23 MAI
Marinescu a obţinut la Monza cel mai bun rezultat din calificări în acest sezon, plecând de pe locul trei al grilei de start în cursa de sâmbătă. Chiar dacă a pierdut la start câteva poziţii, romanul a rămas în centrul atenţiei graţie un duel spectaculos cu Clarke şi a terminat în cele din urmă pe locul cinci. De pe această poziţie a plecat şi în a doua cursă, însă de data aceasta a fost nevoit să abandoneze, din nou din motive tehnice.
Monopostul său a rămas blocat pe grila de start, iar ulterior pilotul a intrat la boxe pentru remedierea defecţiunilor, terminând pe locul al 16-lea şi ultimul.ETAPA 4: ZOLDER, 18-20 IUNIE
După rezultatele mai puţin satisfăcătoare din Maroc şi Italia, Marinescu reuşeşte o nouă dublă clasare în puncte. Deşi a luat startul din pitlane, el a efectuat numeroase depăşiri şi a urcat până pe locul opt, câştigând astfel şase puncte. În cursa de duminică a obţinut locul şase după ce a plecat de pe nouă, profitând la maxim de problemelor câtorva piloţi din faţa sa. Din păcate, circuitul belgian a fost ultimul pe care Marinescu a obţinut puncte în ambele curse ale unei etape de F2.
ETAPA 5: ALGARVE 2-4 IULIE
Marinescu a terminat pe 13 prima cursă pe teren portugez, câştigând două poziţii fată de locul ocupat pe grila graţie a doua abandonuri. Ulterior, romanul a terminat pe locul cinci cursa de duminică, câştigând patru poziţii la start în urma unor incidente colective. La finalul cursei a fost însă promovat pe locul patru după penalizarea italianului de Marco, obţinând astfel cel mai bun rezultat din acest sezon.
ETAPA 6: BRANDS HATCH, 16-18 IULIE
Aflat în Marea Britanie, Marinescu a terminat prima cursă pe locul 12, după ce a câştigat trei poziţii la start, însă şi-a trecut în cont opt puncte în cursa de duminică după ce a terminat pe locul şapte. Ulterior, el a fost promovat o poziţie în urma penalizării lui Dean Stoneman, terminând astfel pe locul şase.
ETAPA 7: BRNO, 30 IULIE - 1 AUGUST
Plecat de pe poziţia a 11-a a grilei de start în prima cursă, iar în turul doi a fost implicat într-un duel în urma căruia a ieşit în decor, iar unul dintre japoanele de demarcaţie de pe margine a rămas blocat intre eleron şi braţul de suspensie. Din acest motiv, romanul a slăbit ritmul şi a fost depăşit de toţi ceilalţi piloţi, terminând pe locul al 17-lea şi ultimul. În a doua cursă, el a fost aproape de o clasare în puncte, însă nu a fructificat locul 10 de pe grila de start şi a terminat pe 11.
ETAPA 8: OSCHERSLEBEN, 3-5 SEPTEMBRIE
Marinescu a anticipat startul în prima cursă din Germania şi a fost penalizat cu un drive-through, motiv pentru care, deşi plecat de pe locul 10, a ocupat la final doar pe 13. El a avut însă mai mult noroc în cursa de duminică, când a plecat de pe locul opt şi a terminat pe şase.
ETAPA 9: VALENCIA, 17-19 SEPTEMBRIE
Marinescu a obţinut locul 13 în cursa de sâmbătă de la Valencia, câştigând patru poziţii în prima parte a evenimentului. Ulterior, el şi-a trecut în cont opt puncte în ultima cursa, după ce a terminat pe locul 6, o poziţie mai sus comparativ cu cea ocupată pe grila de start.
CLASAMENT GENERAL:
În urma rezultatelor obţinute pe parcursul sezonului, Mihai Marinescu a ocupat locul 11 în clasamentul general cu 68 de puncte, la 10 puncte în urma ocupantului locului 10. Spre comparaţie, campionul Dean Stoneman a câştigat de aproximativ patru ori mai multe puncte, şi anume 284.
Iată rezultatele complete obţinute de Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2:
Etapa | Cursa 1 |
Cursa 2 |
Silverstone | 7 | 8 |
Marrakech | abandon | 14 |
Monza | 5 | 16 |
Zolder | 8 | 6 |
Algarve | 13 | 4 |
Brands Hatch |
12 | 6 |
Brno | 17 | 11 |
Oschersleben | 13 | 6 |
Valencia | 13 | 6 |
:)))))))))))))))))))
-la capitolul "domnitori" ne mandrim cu A.I.cuza, V.Tepes,M.cel Batran, M.Viteazu etc.
-la capitolul "stiinta" cu H.Coanda, M.Eliade, N.Iorga,E.Racovita etc.
-la capitolul "literatura" ne mandrim cu M.Eminescu, I.Creanga, M.Sadoveanu etc.
-la capitolul "sport"ne mandrim cu N.Comaneci, G.Hagi etc.
s.a.m.d
Azi cu ce ne mai mandrim? Ca am ajuns de rasul lumii sau cel putin a francezilor pe care-i salutam cu "dati-mi si mie un banutz.."
Acum serios : de ce de fiecare data cand se "ridica" un roman apar cel putin 20 care sa ii denigreze?? Cum sa ne mandrim si cu alte persoane decat cele enumerate de tine , cand suntem prea ocupati cu critica persoanelor care mai "pun Romania pe harta" ? Cat despre ""patez" steagu' romaniei" , falsul tau patriotism ar trebui sa te invete ca Romania se scrie cu litera mare , cel putin cand vrei sa te dai mare patriot , daca in restul timupului nu vrei sa scrii corect. Mihai are talent , insa lipsa de experienta si-a cam spus cuvantul . Sper sa isi rezolve problemele legate de sponsori si sa-l vedem si sezonul viitor in F2 . Rezultatele sale au fost decente pentru un debutant , insa se vede ca poate mult mai mult.
PS: M.Eliade, N.Iorga sunt tot la "Literatura" , desi Eliade a fost si un istoric al religiilor .
Problema e ca mediocru sau nu, cu puncte sau fara. Am avut si sper sa mai avem piloti romani in competitiile de genul. Nu au facut multe dar macar e si Romania acolo si in stadiul in care se afla motorsportul romanesc, ar trebui sa ne bucuram pentru orice reusita. Daca Romania va da niste piloti grozavi care sa ajunga la faima celor ca Hagi sau Comaneci, toti vor trebui sa multumeasca pilotilor de acum, care acum paveaza drumul catre motorsportul International.
2)Istoria e tot stiinta asa ca n-ai ce corecta in lista aia ;)
3)Pentru ca Marinescu e la un pas de a intra in top10 in clasamentul pilotilor, voi il laudati de parca ar fi campion...
Ayrton Senna: “Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde.” -poate ma intelegi mai bine acum si intelege si Marinescu ca trebuie sa lupte si mai mult.
Nu il laudam pe Mihai , il incurajam. A facut/a avut destul boacane sezonul asta , insa se vede ca doreste sa invete si sa nu le mai repete , drept urmare merita incurajat si sustinut , pentru are loc de imbunatatiri si are cu ce. Daca toata auzi "esti prost , esti slab" , iti garantez ca moralul o ia in jos si performantele sunt pe aceeasi panta si cam aceeasi directie. Daca nu are sustinere din Romania , atunci de unde?? Ca , sincer , nu ma astept sa tipe nemtii " Ich liebe Marinescu". Daca nu stim sa ne promovam valorile , o sa fim cunoscuti ca "tara lui Guta" , "vitejii lui Salam" , "dati-mi si mie un banutz" , etc.
Overall ,sper ca anul viitor sa fie mai bine. Poate chiar o clasare pe podium , un loc 7-8 la general sau poate chiar mai sus.
Exista un site cu titlu' "Romane, fii mai neamt!
"Si de ce“neamt? Pentru ca metaforic vorbind este ceea ce ne lipseste: punctualitate, respect, si de ce nu, CHEF DE MUNCA".
Auf Wiedersehen, Herr Dpp!
PS: sunt foarte , foarte curios daca tu chiar traiesti dupa idealul maret de a fi mereu pe primul loc in toate.Nu cere de la altii ceea ce nu TU nu poti realiza.
Iti mai spun ceva si inchei discutia: si fratilor si copiilor si prietenilor mei le voi cere sa aiba realizari si mai mari chiar daca eu nu pot. Daca n-as face asta s-ar putea crede ca invidia este motivul.