ANALIZA: Cine l-ar putea înlocui pe Robert Kubica la Renault?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Accidentul suferit duminică de Robert Kubica în timpul unui raliu desfăşurat în Italia a bulversat complet programul celor de la Renault.
Echipa anglo-franceză avea speranţe mari pentru sezonul care va începe în luna martie în urma unor teste reuşite la Valencia şi, mai ales, a inovaţiei introduse la sistemul de evacuare. În plus, echipa miza pe performanţele pe care este capabil să le obţină Kubica, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din actuala generaţie şi cel care a contribuit decisiv anul trecut la revirimentul echipei după mai multe sezoane modeste petrecute la jumătatea plutonului.
În condiţiile în care polonezul ar putea rata întreg sezonul 2011, sau cel puţin primele două luni potrivit declaraţiilor şefului Eric Boullier, Renault trebuie să aleagă un înlocuitor capabil să profite de calităţile monopostului R31. Având în vedere valoarea lui Kubica, alegerea nu va fi una uşoară, însă în mod ironic echipa are numeroase variante la dispoziţie. "Am început deja să ne gândim la un plan, pentru ca în mod sigur că lipsi cel puţin două luni. Recuperarea va fi mai sucrta de un an, dar astăzi este prea devreme să ştim exact de cât timp va avea nevoie", a precizat Boullier, care a refuzat să facă orice speculaţii pe tema numelui posibilului sau înlocuitor.
Iată lista posibilor candidaţi pentru înlocuirea lui Robert Kubica:
BRUNO SENNA
Bruno Senna a fost nominalizat ca pilot de rezervă la Renault odată cu lansarea noului monopost, brazilianul reprezentând prima opţiune a echipei în cazul unei indisponibilităţi. Avantajele sale sunt experienta acumulată în sezonul precedent la Hispania Racing, dar şi popularitatea pe care o are numele Senna în Formula 1 datorită unchiului său Ayrton Senna.
El ar avea astfel o ocazie unică să demonstreze că este un pilot talentat, întrucât ar beneficia de un monopost net superior celui pe care a concurat anul trecut.ROMAIN GROSJEAN
Romain Grosjean a mai concurat pentru Renault în ultimele nouă curse ale sezonului 2009, însă nu a reuşit să impresioneze, motiv pentru care a părăsit echipa la finalul anului. Cea mai bună clasare persoanala a fost un neonorant loc 15, ceea ce nu îl recomandă ca înlocuitor de calibru pentru Kubica.
FAIRUZ FAUZY, HO-PIN TUNG şi JAN CHAROUZ
Acestia sunt ceilalţi trei piloţi de teste ai echipei, însă niciunul dintre aceştia nu are o experienţă relevantă în Formula 1 şi este exclus ca echipa să apeleze la serviciile acestora.
În schimb, pe piaţa exista numeroşi piloţi experimentaţi care au rămas liberi de contract pentru sezonul 2011 sau care au găsit doar contracte de piloţi de rezervă. Dintre aceştia, cele mai mari şanse de a concura pentru Renault le au următorii:
NICK HEIDFELD
Unul dintre cei mai experimentaţi piloţi, Heidfeld a concurat în sezonul trecut doar în ultimele cinci curse pentru BMW-Sauber, după ce în prima parte a anului a fost pilot de rezervă la Mercedes GP. Nu a reuşit să-şi găsească loc pe grila de start a sezonului 2011 întrucât marile echipe şi-au păstrat liniile de piloţi neschimbate, în timp ce echipele mici au căutat piloţi capabili să aducă sponsori. Datorită performantelor bune obţinute de-a lungul carierei, Heidfeld reprezintă cea mai bună soluţie pentru Renault.
PEDRO DE LA ROSA
Un alt candidat este veteranul Pedro de la Rosa, care anul trecut a concurat pentru Sauber în primele 14 etape. Chiar dacă nu a impresionat, actualul pilot de teste al celor de la Pirelli este o opţiune demnă de luat în seamă, în special datorită vastei experienţe acumulate ca pilot de rezervă la McLaren Mercedes.
NICO HULKENBERG
Considerat una dintre marile speranţe ale Formulei 1, Nico Hulkenberg a fost îndepărtat de Williams în ciuda pole positionului obţinut în Brazilia, întrucât nu a beneficiat de sprijin financiar din partea sponsorilor. În condiţiile unei grile de start în mare parte stabilite, germanul a găsit refugiu la Force India ca pilot de rezervă, însă este greu de crezut că actuala sa echipă ar refuza să-l elibereze de contract dacă ar fi solicitat de Renault.
KIMI RAIKKONEN
Marea surpriză de pe lista candidaţilor este Kimi Raikkonen, campionul mondial din sezonul 2007. Finlandezul a părăsit Formula 1 la finalul lui 2009 şi în prezent se pregăteşte pentru al doilea sezon consecutiv în WRC alături de Citroen.
Există mari semne de întrebare privind dorinţa sa de a rupe legătura cu raliurile şi dacă Citroen şi-ar da acordul pentru o reziliere amiabilă a contractului, în conditile în care Raikkonen nu ar putea concura în paralel în ambele competiţii.
Nu în ultimul rând, Raikkonen şi Boullier au fost implicaţi într-un schimb dur de replici după ce negocierile privind o posibilă înţelegere pentru 2011 au eşuat. Din aceste motive, includerea lui Raikkonen pe această listă reprezintă o simplă speculaţie.Renault trebuie să anunţe numele coechipierului lui Vitaly Petrov pentru Marele Premiu al statului Bahrain până în 10 martie.
HEIDFELD
DE LA ROSA
HULKENBERG si poate
RAIKKONEN desi stim ce s-a intamplat intre cei doi.
Dpdv sponsori samd, poate
SENNA.
Sunt speculatii insa linia se va trage de catre Boullier care va incerca sa obtina pilotul cel mai bun privind raportul "calitate/pret".
Restul pilotilor sunt.."just in case".
S-auzim de bine si insanatosire grabnica lui KUBICA.
Senna: does need a chance in F1 dar nu stiu if he's got what it takes...
De La Rosa: nice guy, bun pilot de teste, prea batran si incet
Hulkenberg: Cea mai buna optiune, numai ca ii stuck acuma cu Force India
Grojean: Renault F1 does NOT need another rookie pe langa Petrov
Raikkonnen: de ce nu, numai ca nu cred ca el ar fi intelept indeajuns sa vada oportunitatea asta as Renault pot fi marea surpriza in 2011 !
De La Rosa nu a demonstrat nimic la Sauber , fiind eclipsat de Kobayashi , care , desi era un debutant , i-a tinut piept si mult mai experimentatului Heidfeld , in ultimele 5 curse.
Personal , cred ca Hulkenberg mai are multe de aratat ,existand sansa sa "explodeze" la Renault.
Alegerea cea mai sigura este insa Heidfeld. Se stie deja ce poate , deci ar minimiza sansele unui sezon ratat complet de Renault.
Raikkonennu nu cred ca se mai intoarce in F1.Iar pilotii de rezerva sunt mult (parca prea mult) sub Hulkenberg , Heidfeld sau De La Rosa.
E bun,talent are cu carul si acum si intr-o noua forma:CU EXPERIENTA!
1. Raikkonen
2. Hulkenberg
3. Heifeld
4. De La Rosa
Gluma e gluma dar daca serios e cel mai potrivit NICO HULKENBERG!!!
@gabi: scrie mà bàiete clar daca ai ceva a spune!!!
Senna este disponibil dar valoarea nu-l recomanda.
Grosjean asijdelea.
Hulkenberg este varianta ideala. E tanar, ambitios si foarte talentat. Desi e sub un contract, nu e exclus ca Weber sa-l aduca la Renault.
Heidfeld disponibil, are experienta, dar nu e de top. Posibil sa fie varianta de avarie mai ales ca Kubica poate sa revina pe final de sezon.
Si daca tot ati speculat cu Raikkonen, de ce nu Villeneuve?:)Macar ala vrea F1.
1. Senna
2. Hulkenberg
3. Heidfeld
restul nu conteaza
http://www.youtube.com/watch?v=WJ17wzNoBLE :))
off Doamne ce chin ce jale...
mai usurel cu aceasta ambitie pe care pui mare pret. Nu tine loc de valoare, experienta, talent. Asa cum nici tupeul si nesimtirea nu tin loc de inteligenta. "De ce sa nu-l aduci pe Villeneuve ca macar el vrea F1." Atunci de ce nu tataie, poate si el vrea F1...
ps: Toaregu ramane in parcare .....
Lucrusoarele pe care le faci (eu oricum nu cred) iti pot raspunde la intrebarea: cate calorii are un gram de alcool? Fara Google.
Cum se impaca lucrusoarele pe care le faci cu bautul care mai nou este in slujba creatiei - scrisul de lucruri interesante.
Tocmai ai recunoscut ca le tragi la masea ..... mai ai sa recunosti ca conduci beat si in ultima instanta ca, Kimi e un sfant pe langa tine. Vezi ce bine te-am mirosit .... Primul care pune mana pe bolovan e chiar pacatosul ......
Eu ce am avut de scos de la tine am scos. Ai recunoscut ca bei (cu prea putie exceptii fiecare isi justifica inclinarea spre alcool fie pompos fie hazliu etc. Tu de exemplu ai doua motive de a turna pahare pe gat: unul (destul de comun - ca esti barbat daca bei ..... de fapt, nici bautul nu te face neaparat barbat nici lipsa alcoolului nu-ti dauneaza in acest sens ..... dar vise placute) Celalalt motiv (asta e dea dreptul hazliu) - bautul in slujba aprofundarii gandirii ..... Si aici tot vise placute.
Kimi este una din putinele exceptii care nu se justifica in fata nimanui pentru ce face. In plus nu s-a dus la servici beat (ca tine) nu a condus beat (ca tine) nu a deranjat deci pe nimeni, altii l-au deranjat pe el.
Esti mult mai josnic decat Raikkonen din toate ponctele de vedere si mai iti asumi rolul de a-l judeca.
2.Sofez doar cand plec la serviciu
3.Nu plec niciodata la serviciu
Vreau sa ma mai amuz asa ca las deschisa orice varianta de comentariu la cele 3 puncte....dodoloata mica;), vreau sa cred ca mai poti stoarce ceva din capsorul ala frumusel, rotofei, nu ma dezamagi...
ma doare undeva de kimi al tau, ideea e ca nu mai are treaba cu F1, e istorie. Apropo, stie ca existi?:)
Mintea ta nu poate vedea prea departe, esti limitat de propriile preconceptii. Ca sa te ajut un pic sa vezi esentialul:
este de-a dreptul dezgustator modul in care unii oameni care sunt continuu in mizerii pana la urechi mai au si tupeul si nesimtirea de a critica pe altul ca a calcat in ceva.
Vezi? Despre asta era vorba.