ANALIZĂ: Ce sancţiuni riscă Ferrari pentru ordinele de echipă din Germania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari va apărea în faţa Consiliului Mondial al FIA pentru ordinele de echipă transmise condificat prin radio în timpul Marelui Premiu al Germaniei.
Echipa a fost deja amendată cu 100.000 de dolari pentru încălcarea articolului 151c din Regulamentul Sportiv, care se referă la afectarea imaginii Formulei 1, însă se anticipează o pedeapsă diferită pentru ordinele de echipă. Acestea cad sub incidenţa articolului 39.1 din Regulamentul Sportiv, care stipulează că "ordinele de echipă care influenţează rezultatul cursei sunt interzise".
Acest articol a fost introdus după Marele Premiu al Austriei din sezonul 2002, însă este pentru prima oară când o echipă este acuzată de încălcarea acestei reguli, motiv pentru care decizia Consiliului Mondial al FIA va crea în mod cert un precedent în Formula 1, indiferent de natura acesteia.
Iată lista posibilelor decizii pe care le poate lua Consiliul Mondial al FIA în acest caz:
- FERRARI PIERDE PUNCTELE CÂŞTIGATE ÎN CLASAMENTUL CONSTRUCTORILOR
Aceasta este una dintre cele mai comode sancţiuni pe care le poate impune Consiliul Mondial. O astfel de decizie ar afecta numai echipa prin scăderea celor 43 de puncte câştigate în clasamentul constructorilor.
Fernando Alonso şi Felipe Massa nu ar primi nicio sancţiune, întrucât au acţionat strict la ordinele echipei.- FERRARI ESTE DESCALIFICATĂ DIN MARELE PREMIU AL GERMANIEI
Într-o astfel de situaţie, Ferrari ar pierde cele 43 de puncte câştigate, iar Alonso şi Massa ar fi la rândul lor descalificaţi din cursă. Decizia ar avea drept efect modificarea în consecinţă a clasamentului de cursă, prin desemnarea lui Sebastian Vettel drept câştigător şi completarea podiumului de către Lewis Hamilton şi Jenson Button.
- FERRARI PRIMEŞTE O AMENDĂ CONSISTENTĂ
Practic, aceasta ar fi decizia cu cel mai minor impact asupra sezonului 2010. Chiar dacă amenda ar putea fi de câteva milioane de dolari, cuantumul acesteia nu ar reprezenta o problemă de natură financiară pentru Ferrari, care ar rămâne astfel cu toate punctele câştigate pe circuit la Hockenheim.
- FERRARI PRIMEŞTE O PENALIZARE CU SUSPENDARE
Ferrari ar putea primi o "suspendare cu suspendare" pentru câteva Mări Premii. Cu alte cuvinte, Ferrari ar putea fi avertizată că va primi o suspendare de două-trei curse în Formula 1 dacă încalcă din nou articolul 39.1 într-un interval de doi-trei ani.
O astfel de pedepasa a fost dictată împotriva echipei McLaren după scandalul Liegate de la Marele Premiu al Australiei, dar şi împotriva echipei Renault pentru scandalul Crashgate de la Marele Premiu al statului Singapore din 2008.- FERRARI AR PUTEA SCĂPA FĂRĂ NICIO PEDEAPSĂ
Nu este exclus ca Consiliul Mondial al FIA să nu ia nicio decizie împotriva Scuderiei Ferrari sub pretextul că noţiunea de ordin de echipă este interpretabilă, mai ales că mesajul primit de Massa de la boxe a fost codificat într-o anumită măsură.
Vă reamintim că aceste posibile sancţiuni se referă strict la articolul 39.1 din Regulamentul Sportiv. În cazul în care va fi judecată şi pentru încălcarea articolului 151c din acelaşi regulament, Ferrari riscă în cel mai rău caz excluderea din campionatul constructorilor în acest sezon. O astfel de pedeapsa a fost dictată împotriva echipei McLaren în urma scandalului Spygate din sezonul 2007.
Consiliul Mondial al FIA se va reuni la o dată ce va fi anunţată ulterior.
stiu ce spuneai in 2008...cine stie ce-o sa mai spui peste un an-doi, o sa razgandesti din nou:)
cati anisori ai ?
Eu zic sa incepem cu pedepsele exemplare cat mai repede, inainte ca sa se transforme Marele Circ intr-o circoteca. Ferrari ne ofera o oportunitate acum. FIA trebuie sa profite de ea.
Hmmm... Ce zici? Incepem...
@mad79 Eu zic ca pe viitor sa vorbesti in numele tau si sa nu foloseste "noi"...
Principala problema este ca se creaza un precedent, iar echipele vor interpreta ca ordinele de echipa sunt in continuare interzise insa foarte ieftine. Cam 100.000 euro.
Din pacate pentru fanii macanici la FIA este oameni cu mai multa decenta.
Probabil va fi ceva de genul Renault, oricum e mai putin grav ce au facut ei.
Va dati seama ce va fi daca acuma ili taxeaza. Orice recomandare de economisire de benzina sau menajare a gumelor va fi sesizata si se va judeca.
Vorba lui Briatore, FIA ar trebui sa elimine paragraful 39.1 din regulament. Oricum fiecare echipa are ordine de echipa. Ca unii sunt mai fraieri si au nevoie sa li se spuna pe fata e alta problema.
PS.
Prostia asta nu se termina niciodata?
http://www.totalf1.com/full_story/view/348453/Time_to_bin_team_orders_rule/
Aici veti vedea ca nu este vorba de italieni !