Analiza: Brawn GP si Toyota, revelatiile de la Barcelona
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Testele de la Barcelona din aceasta saptamana au rasturnat complet toate calculele hartiei, dupa ce Brawn GP a impresionat prin timpii excelenti realizati pe circuit.
Pe de alta parte, McLaren Mercedes a reprezentat surpriza neplacuta a saptamanii, echipa fiind depasita la toate capitolele inclusiv de Force India, codasa anului trecut.
Rezultatele total opuse obtinute in aceasta saptamana de Brawn GP si McLaren au minimalizat rezultatele celorlalte echipe, motiv pentru care Automarket a initiat o analiza pentru a stabili performantele relative ale tuturor echipelor pareticipante la test. Testele de la Barcelona au, probabil, cea mai mare relevanta din aceasta iarna, intrucat a fost pentru prima si singura oara cand toate cele zece echipe din Formula 1 s-au aflat pe acelasi circuit in acelasi timp.
Iata clasamentul timpilor medii realizati de echipe in aceasta saptamana:
Loc | Echipa | Timp mediu |
1 | Brawn GP | 1:20.040 |
2 | Ferrari | 1:20.517 |
3 | Toyota | 1:20.655 |
4 | BMW-Sauber | 1:20.727 |
5 | Williams | 1:21.204 |
6 | Renault | 1:21.282 |
7 | Red Bull | 1:21.333 |
8 | Force India | 1:21.719 |
9 | McLaren | 1:21.866 |
10 | Toro Rosso | 1:21.945 |
Conform asteptarilor initiale, Brawn GP conduce detasat clasamentul timpilor medii de la Barcelona, echipa reusind un impresionant 1:20.040 pe parcursul celor 4 zile de teste. Jenson Button si Rubens Barrichello au reusit, in medie, sa fie cu aproape o jumatate de secunda mai rapizi decat urmatorii clasati, ceea ce reprezinta o performanta pentru orice echipa, cu atat mai mult pentru una care a luat fiinta oficial cu exact o saptamana in urma.
Pe de alta parte, alte trei echipe par sa alcatuiasca in acest moment plutonul echipelor de top.
Din acest grup fac parte Ferrari, Toyota si BMW-Sauber, absenta de marca fiind, bineinteles, McLaren Mercedes. Astfel, Ferrari continua sa fie inaintea tuturor rivalilor, cu exceptia celor de la Brawn GP, insa merita remarcata diferenta foarte mica fata de Toyota si BMW-Sauber. Mai mult, daca cu cateva saptamani in urma remarcam potentialul celor de la Toyota de a concura de la egal la egal cu BMW-Sauber, acum putem spune ca japonezii au reusit chiar sa ii devanseze pe germani, apropiindu-se foarte mult chiar si de Ferrari.Toyota demonstreaza astfel inca o data ca se afla pe drumul cel in privinta dezvoltarii noului monopost TF109, devenind astfel o amenintare chiar si la adresa celor de la Ferrari. Desi si-a propus sa lupte pentru titlul mondial, BMW-Sauber pare sa fie cu un pas in urma celor de la Ferrari si, acum, si in urma celor de la Toyota, insa echipa germana nu poate in niciun caz sa fie scoasa din calcule.
In clasamentul saptamanii urmeaza un alt grup compact de trei echipe, format din Williams, Renault si Red Bull. Surprinza placuta in acest caz este Williams, care par sa fi trecut peste probleme inregistrate in sezonul precedent, fiind acum capabili sa lupte pentru o pozitie cat mai buna in clasamentul constructorilor. Pe de alta parte, declaratiile lui Fernando Alonso despre ccele 3-4 echipe aflate in fata echipei franceze sunt acoperite de matematica, Renault pozitionandu-se in prezent undeva la jumatatea clasamentului, la mare lupta cu Red Bull Racing.
Un alt grup de trei echipe incheie clasamentul constructorilor, prezenta celor de la Force India si Toro Rosso in aceasta categorie nefiind deloc surprinzatoare.
Desi si-a propus o prezenta constanta in puncte in 2009, Force India pare inca departe de forma necesara pentru atingerea acestui obiecitv, iar plecarea lui Sebastian Vettel de la Toro Rosso pare sa fi lasat urme adanci in echipa care obtinea o victorie de prestigiu la Monza anul trecut.Bineinteles, adevarata surpiza neplacuta este reprezentata de McLaren Mercedes, care ocupa un incredibil loc 9 in acest clasament. Echipa din Woking a ratat complet dezvoltarea aerodinamica a noului MP4-24, fapt recunoscut inclusiv de Martin Whitmarsh, seful echipei anglo-germane. Este greu de crezut ca McLaren va ocupa penultima linie a grilei de start la Melbourne, insa in lumina rezultatelor obtinute de Brawn GP, Ferrari sau Toyota devine tot mai putin probabil ca McLaren sa lupte pentru victorii in primele curse ale anului.
Mai multe concluzii despre performantele echipei McLaren in Australia vom putea extrage in urma testelor de saptamana viitoare de pe circuitul de la Jerez.
keep up the good work!
2. F. Alonso Renault R29 1:19.895 +0.659 33 de tururi
3. N. Hülkenberg Williams FW31 1:20.013 +0.777 69 de tururi