Alonso termina testele de la Valencia pe primul loc
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a debutat miercuri cu dreptul la Scuderia Ferrari, dupa ce a demonstrat ca se poate adapta cu usurinta la o echipa pentru care nu a mai pilotat niciodata.
Aflat pentru prima oara la volanul noului F10, dublul campion mondial a impus rapid ritmul in ultima zi de teste de la Valencia si a doborat cu usurinta timpul realizat de coechipierul sau Felipe Massa in ziua precedenta. Spaniolul a fost cronometrat cu 1:11.470, in timp ce Massa stabilise marti un timp de referinta 1:11.722. In plus, Alonso a parcurs nu mai putin de 127 de tururi, devenind astfel pilotul cu cele mai multe tururi parcurse intr-o singura zi.
La randul lor, cei de la BMW-Sauber au continuat evolutiile excelente din precedentele doua zile, iar Pedro de la Rosa a stabilit al doilea timp al zilei dupa ce a fost cronometrat cu 1:12.094. Revenit la volanul monopostului Mercedes GP dupa testele de luni, Michael Schumacher a stabilit al treilea timp al zilei cu 1:12.438.
Ultima zi de teste a marcat o revenire a celor de la Toro Rosso, care au reusit chiar sa se impuna in fata echipei McLaren Mercedes prin Jaime Alguersuari. Cel de-al treilea spaniol prezent pe circuit a fost cronometrat cu 1:12.576, in timp ce debutul lui Jenson Button la McLaren a fost umbrit partial de rezultatul relativ nesatisfacator, campionul mondial reusind sa coboare putin sub 1:13.000.
Un alt debut a fost consemnat in dreptul lui Vitaly Petrov, primul rus din istoria Formulei 1 terminand pe locul 6 dupa ce a fost inregistrat cu 1:13.097. Ultima pozitie in clasamentul zilei a fost ocupata de germanul Nico Hulkenberg la volanul unui monopost Williams FW32. Iata clasamentul complet al ultimei zile de teste de la Valencia:
Loc
Pilot
Echipa
Monopost
Timp
Diferenta
Tururi
1
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:11.470
127
2
Pedro de la Rosa
BMW-Sauber
C29
1:12.094
0.624
80
3
Michael Schumacher
Mercedes GP
W01
1:12.438
0.968
82
4
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
STR5
1:12.576
1.106
97
5
Jenson Button
McLaren
MP4-25
1:12.951
1.481
82
6
Vitaly Petrov
Renault
R30
1:13.097
1.627
75
7
Nico Hulkenberg
Williams
FW32
1:13.669
2.199
126
Urmatoarea sesiune de teste va avea loc pe circuitul de la Jerez in perioada 10-13 februarie. Pana atunci, ramaneti alaturi de Automarket pentru a citi o analiza completa a primei sesiuni de teste din aceasta iarna.
* 1:12.600
* 1:12.302
* 1:12.133
* 1:11.985
* 1:12.122
* 1:12.133
* 1:12.240
* 1:12.00
* 1:11.669
* 1:13.205
* 1:11.625
Ar trebui sa credem ca sunt in fata. Nu se stie exact distanta. Oricum stau bine stau chiar foarte bine. Au lucrat la masina din iulie 2009 si se vede. Personal astept Red Bull care cred ca vor fi si ei in fata anu asta.
"... ajung la perechea de spuse care e subiectul întîlnirii din această seară: "datorită" şi "din cauză". Folosirea lor generează, în practică, anumite confuzii pe care, cu modesta mea putere de lămurire, încerc să le spulber. Diferenţa dintre cele două vorbe este următoarea: din punctul de vedere al celui ce cuvîntă, "datorită" trebuie să fie legat de un efect favorabil, plăcut, convenabil, în timp ce "din cauză", de unul negativ, nemulţumitor, defavorabil. "
"Să stăm cîteva clipe aici: dacă am spune: "Multe lucruri merg prost datorită corupţiei", propoziţia ar avea, în esenţă, ceva absurd: ca şi cum ar trebui să fim recunoscători corupţiei că ne-a ajutat să ne ducem de rîpă. E drept, sunt posibile contexte în care e corectă folosirea lui "datorită" (care e sinonim cu "graţie" sau cu "mulţumită"), deşi efectul a fost negativ: e vorba de contexte ironice, sarcastice, batjocoritoare: Mulţam, stimabile, datorită dumitale sunt în halul ăsta! Adică, ce mai: îţi sunt profund îndatorat pentru cîte rele mi-ai făcut!"
În toate exemplele pe care le-am dat, "din cauza" este echivalent (deci poate fi înlocuit) cu "din pricina". La rîndul său, "datorită" poate fi substituit prin "graţie" sau "mulţumită". Există, vă spuneam acum cîteva minuţele, şi situaţii cînd diferenţa dintre cele două posibilităţi dispare. E vorba de acele împrejurări, de acele enunţuri în care subiectivitatea celui care vorbeşte nu are nici un amestec, acelea în care este exclusă logic vreo participare sufletească. În genere, într-o asemenea postură se află adevărurile ştiinţifice: "DIN CAUZA atracţiei universale descoperite de Newton, corpurile cereşti au orbite previzibile" sau "DATORITĂ atracţiei universale, corpurile cereşti au orbite previzibile" - este exact acelaşi lucru. Sau: Apa se evaporă datorită căldurii / Apa se evaporă din cauza căldurii - cele două propoziţii sunt în mod egal corecte.
În concluzie: dacă efectul, rezultatul este din punctul nostru de vedere unul BUN, vom folosi "datorită"; dacă este unul RĂU, vom folosi "din cauza". "
George PRUTEANU
a. Intensiunea unui termen - ceea ce este general acceptat despre acel termen de absolut toata lumea (i-l iei si-l cauti de exemplu) - obiectivitate si
b. Extensiunea unui termen - ceea ce fiecare om in parte intelege ca aplicatie practica despre acel termen, filtrat de proprie constiinta asupra existentei acelui fapt/obiect pentru persoana respectiva. Nu sunt 2 oameni la fel pentru care sa existe aceeasi insemnatate pentru un cuvant avand in vedere un exemplu clar a ceea ce se intampla in procesul de constientizare: Nu exista 2 persoane care sa pastreze aceeasi imagine in minte la constientizarea unui lucru pe Terra avand in vedere ca Psihologia - ca stiinta implica in gandire totalitatea evenimentelor petrecute in trecut directe sau indirecte despre acel lucru ca principala relatie de cauzalitate pentru insemnatatea subiectiva a acelui lucru pentru subiectul analizat. Tocmai de aceea exista si se practica cu succes terapiile bazate pe imagini, unde nenea Psihologu te intreaba ce vezi - de aici el facandu-si analiza psihologica si determinand ce fel de persoana esti si gradul de compatibilitate pentru functia potrivita. (E un exemplu).
In cazul meu este greseala de exprimare: Am inlocuit un cuvant cu alt cuvant din pura greseala de exprimare, gandindu-ma la acelasi lucru ("Teste" asa cum bine ai observat au fost numite irelevante din punct de vedere al analizei timpilor fara sa cunosti conditiile in care s-a testat - Nimeni n-a testat cu aceeasi incarcatura nimeni nefacand public ce au testat si cum - Te duce capu macar atat)- Extensiunea termenului s-a pastrat. Asadar - Argumente, nu vorbe aiurea. Offf, Doamne! De asta nu comentez eu pe Automarket - risc sa ma contrazic cu "inteligente limitate" si sa-mi pierd vremea cu explicatii de gramatica, Logica si Argumentare pentru un ignorant care trebuia sa le studieze la timpul lor nu sa le invete de la altii pe site-uri ca replica la comment-urile puerile adresate respectivului ignorant. Ar trebui sa-mi multumesti nu sa te ataci aiurea si sa te simti jignit. Din greseli invatam. Poate te-am convins sa pui mana pe carte. LA REVEDERE!
Corpurile ceresti nu au orbite previzibile "din cauza" sau "datorita" ci acele orbite sunt previzile deoarece sunt eliptice. In acelasi timp acele oribite sunt eliptice deoacere atractia gravitationala a unei planete nu este identica in toate punctele campului ei gravitational.
Fugi la invatat. "Este usor a spune cand nu ai nimic a zice". Scrii mult si prost. Pacat!
Aici se discuta despre FORMULA 1. Incearca si creioneaza-ne "alb-negru" parerile tale, LA OBIECT. Multumesc! O zi buna!