Fernando Alonso a abandonat în ultimele două curse de Formula 1 desfășurate la Monaco și Montreal, iar rezultatele contrastează puternic cu cele obținute în Campionatul Mondial de Anduranța cu Toyota.
Înaintea Cursei de 24 de ore de la Le Mans în care are mari șanse să obțină victoria, pilotul spaniol a dezvăluit că planurile sale de viitor vor fi influențate semnificativ de direcția în care merge Formula 1 ca sport.
"Cel mai important lucru pentru mine este direcția în care merge Formula 1. Nu mă gândesc prea mult la cât de competitiv voi fi anul viitor pentru că este imposibil de anticipat. Este un campionat al constructorilor, nu un campionat al piloților", a declarat el.
Alonso este astfel mai preocupat de aportul piloților în competiții, sugerând astfel că nu apreciază un sport în care piloții nu au un cuvânt de spus decisiv din punct de vedere tehnic.
"Nu este vorba despre cât de competitiv ești. Ideea este cât de important devine aportul pilotului și care este direcția pe care vrea să o ia sportul", a adăugat el.
Presa internațională a speculat anterior că Alonso ar putea concura anul viitor în competiția nord-americană IndyCar.
Via Motorsport
Cam aiurea comparatia: Toyota, in campionatul de anduranta, in momentul de fata nu prea are rivali - Porsche s-a retras si erau cam singurii care le puneau probleme japonezilor. E normal sa fie rezultate contrastante in aceasta situatie.
Parerea mea este ca, desi bun, nu mai poate avansa mai sus de stadiul McLaren si ca ar face bine sa se indrepte, cat mai are timp, spre alte tinte din competitii, gen Indy, in F1 cariera ii este incheiata. Dar daca tine neaparat sa ramana si pe mai departe la McLaren ...
Una e ce spune popa, alta e ce face popa ...
Alonso merge in LM unde aportul pilotului Alonso poa' sa fie cat de mic, cursa se castiga oricum, prin lipsa concurentei, prin ordine de echipa.
P.S. Scuze am cautat acel articol, te rog da-mi un link, nu l-am gasit... scuze...
Îmi pare rău dar nu-l mai găsesc, este in motorsport.com, varianta în franceză, ca și subarticol la un articol principal. În esență Wolff spune că Alonso este un pilot foarte bun, dar că lasă foarte mult de dorit ca și caracter, amintind de conflictele avute la prima descălecare McLaren, de suta de milioane plătită de aceștia, de modul de lucru conflictual avut la Ferrari și de tendința de a-și subordona, prin orice mijloace, echipa tehnică cu care lucrează. Fapte care, după Wolff, i se permit la McLaren, dar îl fac incompatibil cu cele trei mari. Bine, declarația este mult mai lungă și mai complectă.
@Radu
Care struguri sunt acri ? Mercedes l-a ofertat pe Alonso, înaintea lui Bottas, dar acesta a răspuns, prin intermediul impresarului, că rămâne la Mclaren, să ia campionatul cu ei !!! Frica să nu fie zdrobit de Hamilton, foamea de bani ușori, cu coechipier de doi lei ? Senna declara în '93 că s-ar duce pe jos și gratis la Williams, numai să aibă cea mai bună mașină ! Diferența este că Senna știa că este cel mai bun, iar Alonso știe că sunt alții mai buni ca el ! De altfel, în ultimii ani, și-a oferit serviciile numai după ce locurile la cele trei mari au fost ocupate. Fără excepție !
Exact, Alonso stie ce inseamna sportul de performanta, stie ca sunt altii mai buni. Isi pregateste o iesire frumoasa din F1, adica nu lasa lucruri sa-i umbreasca, cariera. Cum ar fi fost sa-l bata tocmai Vettel la Ferrari sau sa sa si-o ia din nou de la Ham dar mai rau?
Partea proasta e ca procesul asta al lui de retragere murdareste F1. Critica F1 ipocrit fiind. Vezi doamne de ce nu ramane el in F1. Parca ceilalti piloti nu au aerul asta superior.
Oricâte mânuțe roșii ne-ar da fanii lui Alonso, câteva lucruri sunt certe și le vor înțelege și ei, la timpul lor. Viitorul lui în F1, cât va mai fi, nici vârsta nu-l mai ajută, nu va trece mai sus de McLaren, adică un nivel cel mult mediu. Nu este suficient să te autoconsideri "unul dintre cei mai buni din istorie", chiar trebuie să fii și nu tu, alții trebuie să te categorisească astfel, ceea ce, având în vedere rezultatele din ultimii cinci ani și starea conflictuală cultivată permanent, devine din ce în ce mai puțin probabil. Mi-a plăcut foarte mult în anii când se bătea cu Scumi, dar mi-e teamă că va rămâne în istoria F1 doar ca fiind singurul pilot pentru care o fostă mare echipă a renunțat la un furnizor de motoare, prostie uriașă după părerea mea.
Și tot părerea mea este că va rămâne cantonat în categoria piloților de mijloc, gen Lauda, Piquet, sau Hakkinen, dar nu în categoria celor cu adevărat mari.
Dacă la voi Hakkinen , Mansell si Piquet sunt piloți de duzină , nu mai e nimic de comentat. Si cine ma rog au fost piloți de vârf ai F1 ? Salo , Irvine , Herbert , Panis ? Eu cred că dacă ar fi concurat acum în " Marele Circ " si Taki Inoue cu un Mercedes sau Ferrari termina in primi 6 la finalul sezonului. Bine la voi etalonul absolut e Lewis Hamilton care este după părerea voastră cel mai bun pilot al vremurilor trecute , prezente si viitoare vorba lui Neubauer.
Nu fi ridicol amice, învață să citești în română și pe urmă comentează, nu aiurea, unde ai văzut tu la mine formularea "piloți de duzină" ? Te-ai botezat degeaba cu numele unei legende, dacă pe tine te duce mintea la Irvine, sau Panis și nu la Senna, Schumi, sau Villeneuve ! Vorba lui lol, mai trage o fisă și încă una și încă una, până îți iese !
Eu am vorbit la plural. Si nu am făcut aluzie la tine când am spus acea expresie. Eu am fost ironic când i-am menționat pe respectivii deoarece tu ai spus despre Hakkinen , Lauda si Piquet ca au fost piloți de nivel mediu. Normal ca Panis sau Irvine nu au fost piloți de vârf. Dar dacă tu nu înțelegi aluziile eu nu am ce sa îți fac. În concluzie te-ai făcut de râs și cauți și tu afirmare pe blocul asta bagandu-te sub protecția " bunului meu prieten " lol ( am fost ironic si aici , să nu crezi ca am vreo părere comuna cu el ).
"Dacă la voi Hakkinen, Mansell și Piquet sunt piloți de duzină, nu mai e nimic de comentat". Stai rău cu atenția distributivă, omule ? Uiți ce ai scris de la o frază la alta ? Și stai la fel de rău la capitolul ironie amice, iar aluziile tale ... prefer să nu le categorisesc.
Vreau să mă afirm pe acest site ? Mai ales "băgându-mă" sub pulpana cuiva ? Ca să fiu elegant, devii rizibil, ăsta este un site de comentarii, simple comentarii, nu de teste IQ și de afirmări personale. Poate o fi pentru tine, pentru mine, nu.
Bine punctat !
PS
Îmi cer scuze pentru expresiile injurioase , dar cu un asemenea specimen nu se poate vorbi civilizat.
Sunt bancuri cu Chuck Norris, eu la astea m-am referit. Cat de idiot sa fii sa iei de bun ce vezi in filme. Gen Van Damme vs Stallone, Arnold vs Hulk, Norris vs Bruce Lee, Superman vs Ironman samd. Gradinita! De asta ai imaginea asta distorsionata despre F1, iaca modul (si nivelul) in care pui problema.
Autosprint, "Perche nessuno vuole piu Alonso in Formula1".
Ultima sansa a lui Alonso a fost in 2016 cand a plecat Rosberg. A zis ca ramane sa ia titlul cu Mclaren. Unii campioni isi apara imaginea in felul asta ...
lol sigur plange de "bucurie".
Trebuia sa urmaresti toata cursa! (de fapt te prefaci ca nu ai vazut ce s-a intamplat...)
Din pacate Toyota a vrut si a putut sa faca publicitate. Profitand de instalarea zonelor lente au tras echipajul cu nr 7 in jos. Apoi au mimat pana prostului. Pacat, pilotii de pe echipajul cu nr 7 au fost mai buni. Era de ajuns faptul ca Toyota joaca singura, acum si asta ..
Daca lol nu dormea cu ochii deschisi intelegea cum au stat lucrurile.Pilotii din echipajul cu nr. 7 nu au fost mai buni pt. ca au avut veriga slaba:Jose Maria Lopez.Alonso i-a dat clasa lui Lopez pe timp de noapte cand a topit distanta dintre ei dar si la ultimul lor schimb cand argentinianul a gresit ca un amator.Probabil lol crede ca Alonso avea un buton pe masina cu ajutorul caruia sa-l faca pe Lopez sa execute piruete.
Nu neg ca poate Toyota a favorizat masina 8 dar asta nu scade din meritul pilotilor.Alonso si Nakajima au fost fara greseala.Buemi nu a incetinit cand trebuia dar in rest a mers bine.
Performanta lui Alonso este si mai notabila daca tinem cont ca un alt debutant de renume (J.P. Montoya) s-a descurcat lamentabil iar unul dintre cei mai titrati piloti din istoria Le Mans (Andre Lotterer) a gresit la start ca un incepator.
Ofticatul lol daca era corect il felicita pe maestrul Alonso.Din pacate lol este plin de ura si invidie.
Am urmarit in fiecare an LM. Anul asta interesul a fost doar pentru GT, blaturile nu ma intereseaza. E modul in care mai castiga si Alonso cate ceva, nimic nou. Ironia e ca, chiar pe pagina asta isi asuma rolul de critic.
Pe de altă parte, bravo lui, este o victorie de palmares și, într-un fel, prin publicitatea primită, și de prestigiu, pentru prima dată în carieră a reușit să fie la locul potrivit și în timpul potrivit ! Din păcate pentru el, momentul de glorie se termină duminica viitoare. Tot în Franța.
Fac atata scandal si arunca cu noroi, ca ala nu merita, nici alalalt, ca e de carton, ca e competitia nu stiu cum, etc. Dar cand castiga si al lor, nu mai conteaza cum, e valoare pura.
Alonso s-a ridicat la asteptarile celor de la Toyota, si pt asta merita laudat.
Nu mi-a placut manevra celor de la Toyota mai ales ca a fost inutila. Oricum masina cu nr 8 termina pe primul loc ptr ca a avut un ritm mai bun de cursa (Alonso a recuperat 2 minute in decursul unui stint de aproximativ 3 ore, si ptr un incepator la Le Mans este ceva extraordinar).
Dar asta e, unui hater nu ii poti explica ce inseamna obiectivitatea.
Button, Montoya au fost si ei acolo pe pista dar nu la pomana si de asta nu i-a vazut nimeni. In plus pilotii valorosi de P1 au trecut la pro GT.
@tag
Era prea putin probabil sa aibe Toyota problemele avute anii trecuti. Concurand singura a putut lasa mai jos presiunea pe masina.
https://www.crash.net/sportscars/feature/889175/1/how-norris-stole-show-alonso-daytona
https://www.youtube.com/watch?v=QdzeBgeUuRo
https://www.youtube.com/watch?v=z1tauJMKbpE
https://www.google.com/search?q=bancuri+chuck+norris&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
Termenul "exceptie" in folosesti cand dai de asa ceva. In Indi a castigat Satto, in F1 castiga Vettel sau Hamilton. In WRC Leob era exceptionalul. Iar la LM a concurat precum Dragnea la congresul PSD.
Daca ar mai fi fost Audi sau Porsche sau Peugeot precum in anii trecuti, Toyota nu si-ar fi permis asa ceva decat eventual in ultima clipa daca ar mai fi fost posibil. Toyota a pus cate un japonez pe fiecare echipaj (ca sa treaca linia de sosire) dar Alonso a inclinat balanta de la masa verde. Asta vorbeau toti pe toate programele pentru ca exista deja precedentul Spa, iar japonezii au refuzat sa comenteze. Asta e adevarul, ceva gen "Fernando is faster than you". Daca asta va place sa vedeti treaba voastra, numai nu mai apareti cu critici cand castigatorii sunt altii.
Toti vedeau asta numai ca unii vorbeau la cald iar altii asteptau doar rezultatul ca sa deschida gura. Iar altii sunt doar jurnalisti care stiu din tot cate nimic si prezinta orice ambalat cum li se furnizeaza. A fost chinuitor pentru Alonso toti acesti ani ca nu a mai putut face teatrul asta. Titlurile le-au luat altii, meritat sau nu.
Decenta sa faca masini egale. Da, asta e ... decenta intr-adevar. Au mai avut decenta asta si in trecut, la Spa. Atunci au zis asa: mai Conway, ai si tu putina decenta ca noi am avut si ti-am furnizat masina egala.
Ia citeste acum ce ai scris. Nu cumva tu nu ai bunul simt? Vrei sa inchida toti ochii si sa laude, ca ... asa e frumos? Deci daca spun ca Toyota a mimat pana prostului ca sa castige cu un anumit echipaj 8 inseamna ca il injur pe Alonso. Asteptau sa iasa SC mai intai si apoi chemau echipajul 7 la pit stop ca altfel le strica socoteala. Eu asta am vazut Urat. Urat de tot. Oricum nu era nimic de vazut ca Rebellion nu au contat. Daca te supara adevarul, mergi pe alonso.com daca e si nu te vei mai simti agresat. Aici e naspa.
That "thing" Alonso and any other Primadonnas s'got to go from Motorsports. Who gives a **** about Alonso or any other "star"? I treat every driver that straps in an LMP1 car the same. They should have the same shot at winning it. Please give me a break.
Toyota "produced" the win for the 8 car. 20 years of disasters and the year you can actually win it, you screw around with the fans.
Maybe you guys bought it. I did not.
Don't get me wrong, I like Toyota, but this was garbage.
Problema e modul in care Toyota a tratat avantajul asta. Daca vedeam o lupta pe bune intre echipajele 7 si 8 ar fi fost ok. Doar astept un an sa vad LM ... Nu era nevoie sa lupte pana in punctul in care sa se scoata de pe pista, dar macar cat sa lasi rezultatul liber. Mi-a parut rau pentru ei anul trecut... si in '99. Acum nu imi mai pare.
Toyota a castigat. Era de asteptat, nu au cumpetitie in secunda asta.
Il laudam pe Alonso ca a facut si ca a dres... toti pilotii au fost buni, din crew-ul 8. E adevarat ca au existat niste suspiciuni cu privire la echipajul 7. Dar la sfarsit, indiferent de numarul inscris pe masina, tot un LMP Toyota castiga. Rebellion erau departe.
LMP1 nu conteaza de cand s-au retras Audi si Porsche - se stie echipa campioana de anul asta in WEC.
Atat il ridicati in slavi pe Alonso sau il huiduiti, de parca v-ar da de mancare cineva. Personal nu m-a impresionat Alonso, dar nici sa spui ca e fix pix... Montoya a dat-o de gard si era unul dintre pilotii laudati.
Hai, reveniti-va, ca ramanem cu F1 care e tot pe taram frantuzesc.
Toyota are alta parere.