Fernando Alonso a părăsit Formula 1 la sfârșitul sezonului 2018, iar la vremea respectivă a menționat că ar putea reveni în Marele Circ în 2021, atunci când regulamentul tehnic urma să fie modificat radical.
Între timp, noul regulament a fost amânat cu un an pentru 2022, ceea ce i-ar putea afecta planurile pilotului spaniol. Alonso sugerează însă că a decis deja în competiție va concura anul viitor și că un anunț oficial ar putea fi făcut în curând.
"Am spus că m-aș putea întoarce în Formula 1 în 2021 datorită noilor reguli și pentru că poate îmi voi dori să călătoresc din nou. Formula 1 a amânat acum regulile pentru 2022. În cazul meu, știu mai mult sau mai puțin ce voi face anul viitor și sper ca mulți dintre voi să afle în curând", a explicat el.
Cu două titluri la activ în Campionatul Mondial de Anduranță și o participare în Raliul Dakar, presa a speculat că Alonso ar putea fi tentat de un sezon complet în IndyCar. Totuși, spaniolul susține că nu este pregătit să se dedice competiției nord-americane.
"Am luat asta în considerare acum doi ani.
Dar acum, să particip la 16-17 curse, să învăț toate circuitele, aș avea nevoie de multă pregătire pe care poate sunt dispus să o fac în prezent. Nu-mi pot imagina un sezon complet, ar necesita devotament complet", a adăugat el.Via Motorsport
Investisera 5 ani dezvoltand pentru Alonso si nu a dat roade. Era momentul (tarziu) sa schimbe asta.
Dar cum voi credeti ca asa axiomatic Alonso e mai bun decat Vetttel pe orice masina, atunci da, traiti cu iluzia ca Alonso ar fi facut mai bine (lua titlul).
In al doilea rand, parca in perioada aia Mercedes cu Hamilton domina campionatul. Pai Alonso nu l-a batut pe Hamilton pe masini egala dar l-ar fi batut cand Ham avea prima masina de pe grila? Hai ca e prea trasa de par
pai cum sa-i ajunga vreodata vettel lu' alonso la glezne ?!?
pai cum sa-si permita una ca asta tocmai sebastian ?!?
iata ca dupa 5 sezoane atat pentru vettel cat si pentru alonso la ferrari numerele arata un felu' urmator:
vettel -14 victorii vs alonso 11 victorii;
vettel -1361acumulate in 5 sezoane pentru ferrari ;
alonso -1190 puncte in 5 sezoane pentru ferrari;
unul aparent mizerabil pentru sebastian vettel cu noile motoare V6T Renault dar totusi cu 3 locuri trei si un loc 5 la general cu 167 puncte iar alonso cu un singur loc 3 in 2014 si locul 6 la final de sezon cu 161 puncte pentru ferrari
asadar titlul lui raikonnen din 2007 ii mai mult decat conjunctural , chiar se poate spune ca o fost cadoul lui Ron Dennis peentru scuderia ,asta numa' din cauza disputelor interne de la Mclaren
Bai de unde le tot scoateti? Fiica sefului, prietena prietenei si mama omida, toate au conspirat impotriva formidabilului.
Fiecare stire cu Alonso la comedie ajunge multumita istetilor sai fani.
Pai daca nu castiga Raikkonen ar fi castigat Hamilton si ar fi fost drama de 10 ori mai mare. A rasuflat usurat Alonso ca a castigat Raikkonen.
hamilton castiga titlul in ultimul viraj tot cu un punct avans dar numai cu 5 victorii si un abandon in intreg sezonul spre deosebire de massa care o castigat 6 curse dar o avut si doua abandonuri in 2008!
In F1 a facut la fel, in primul an s-a acomodat, in al doilea a castigat. Alonso avea nevoie de un dus rece atunci si l-a primit.
nu-i nicidecum vreun robot iar la 26 de ani !!! si cu patru titluri mondiale in buzunar parca-i cautionabil sa bifezi si-un aparent recul generat taman de posibilele momente de respiro , cat despre ricciardo pe care-l consider si azi un pilot peste medie ,cert peste mark webber, observ ca cifrele seci genereaza niscaiva disconfort unora dintre noi , asa ca imi fac datoria sa le reamintesc, fara vreo doza de pizma, faptul ca in perioada 2015-2018 tot alaturi de RBR-Renault australianul si-a insusit inca 4 victorii iar in intervalul de timp similar sebastian vettel numa' 13 izbanzi alaturi de ferrari
in ultimul viraj al ultimului tur din ultima cursa 2008 toate amanuntele ce tin de corectitudinea deznodamantului acelui sezon is la cote care sa nu trezeasca niciun fel de suspiciune pentru "cel mai bun pilot dupa Schumacher in ultimii 25 de ani" dupa cum afirma atat de nonsalant da' parca numa' in inocenta vestitu' "erudit " @Rocco ?
Deci Alonso a avut bani, Hamilton a avut bani. Hamilton a dominat fecare competitie in care a fost. Din pacate pentru voi, sunteti fanii celui care a pierdut rusinos in fata unui debutant din postura de campion mondial. Era plin de ifose ca il batuse pe Schumacher. Nu mai contau pneurile, nu mai contau banii, nu mai conta nimic. Si acum sa-i intoarcem propria replica: "acum EU (Hamilton) sunt campionul mondial".
Bravo dude, ai gasit nichelul in dex si in tabelul periodic. Esti mare.
Pana la urma, Alonso e cel care a spus ca titlul garanteaza ca detinatorul e cel mai bun pilot. Asa sec. Fiti profesionisti ce drcu.
Pe Gilles Villeneuve casatoria nu l-a incetinit. Nici pe Schumacher. Asta a zis-o prima data , daca nu ma insel Enzo Ferrari , dar nu cred neaparat asta. In fine , situatia difera de la caz la caz.
in situatia in care-as aduce in discutie ultimele doua sezoane complete ale lui Senna in F1 , 1992 si 1993 ,ce zici , care-s sansele ca cifrele brute ale respectivilor ani sa-l compromita pe pilotul nepereche ?
nicidecum total ,doar partial....
-in 1992 batut la fundu' gol de Mansell (108p vs 50p) dar deopotriva si de Patrese cu 56p si Schumacher cu 53p
-in 1993 o fost rapus de Prost fara drept de apel , chiar si dupa un an sabatic al francezului (99p vs 73p);
parca simt ca-mi apari numaidecat cu destule argumente ,asa cum fiecare dintre fanii altor piloti din cu totu' alte decade ale marelui circ fac uz de ele pentru a incerca sa-si protejeze ,macar in aparenta, idolii
Zau asa , nu e neaparat vorba de argumente aici. Statisticile sunt statistici in fond :). Dar daca nu ati vizionat , sezonul 1993 integral eu va recomand sa il vizionati. Tocmai datorita acelui sezon , eu cred ca s-a pus una dintre cele mai mari trepte la temelia legendei lui Ayrton. In rest , incerc sa fiu pe cat de obiectiv pot si de asemnea , incerc sa port o discutie ( fie ea si virtuala ) , cu argumente sau dovezi daca le detin eventual :) .
destul de evaziv in argumentatie ,asta fiindca poate ca nici nu prea exista , dar vreau sa-ti spun cat se poate de clar, fara vreo urma de parti-pris-uri , pentru ce-o reusit Prost in 1993 la 38 de ani in fata lui Senna la 33 de ani , francezul avand totusi si handicapul unui an intreg petrecut in/prin diverse chezlonguri ma face sa-i identific pe cei care l-or supranumit "Le Professeur" ca fiind doar niste carpanosi ai cuvintelor si posibil diletanti ai competitiei :-)), Alain Prost ii fara doar si poate unul dintre foarte putinii Doctor honoris causa atunci cand aducem in discutie competentele pilotajului in F1
Prost a fost un pilot extraordinar. Dar sa nu uitam ce masina a avut Williams in 1993. Hill s-a clasat in fata lui Prost , de vreo cateva ori in calificari. Francezul a dat-o de gard in Brazilia , la Donington a fost batut de Hill , aflat la a 3-a cursa la Williams. Tot in cursa respectiva , Senna i-a dat un tur si a realizat cel mai bun timp al cursei , trecand pe linia boxelor. Asta ca sa nu mai vorbesc , de cel mai bun prim tur din istoria F1. La Monaco l-a dublat din nou. La Silverstone a facut din nou o prima jumatate de cursa magistrala. In San Marino , Canada , Anglia , Ungaria a abandonat fie din motive tehnice , fie din cauza consumului de combustibil. In Italia , Brundell l-a scos afara , Portugalia ,probleme tehnice. Deci in 6 curse a pierdut aproximativ 30 de puncte. Prost a abandonat doar in Italia , la Spa a pierdut cu strategia , la Monaco a furat startul , iar la Interlagos s-a rasucit pe asfalt ud. A mostenit 2 victorii la Silverstone si Hockenheim datorita problemelor lui Hill. Brazilianul a fost impiedicat de ghinioane tehnice , altfel se batea la titlu cu Prost , pana in ultima etapa , cu toate ca McLaren era mai lenta in medie cu 2-2.5 secunde pe tur decat Williams. Si ca un ultim argument , Prost s-a opus venirii lui Senna la echipa in 1993 , avea o clauza in contract care stipula acest lucru. Oare de ce o avea , daca era cel mai bun ? Stiu ca pentru unii doar statistica conteaza , dar totusi sa analizam obiectiv faptele petrecute...
te-oi adus prin dialog acolo unde o fost calcaiul lui Ahile atat pentru Mclaren in urma cu 27, 28 de ani dar si pentru ferrari si restul in acesti ultimi ani ai F1 in lupta asta surda cu Benz in era V6T :
nicidecum la piloti ci tocmai la monoposturi (sasiu , aero,motor)
pachetul Benz fiind impecabil inca din 2014 , avantajul urias generat de W05 care oferea o average winning margin de 23 de secunde scazand totusi datorita eforturilor celorlati adversari pana la cca 7 secunde in 2018 pentru W09, cele 89 de victorii si 48 de duble!!! in 6 sezoane ,48 de duble in cca 120 de gp-uri mie generandu-mi mai multe angoase ca tot covidu' din lumea-ntreaga , absolvindu-l astfel nu numai pe sebastian vettel ci pe oricine altcineva care ocupa cockpitul scuderiei de vreo culpa majora/decisiva in ratarea obiectivelor in ultimii 5 ani
2014, 2015, 2016 au fost indiscutabili ani Mercedes. Din 2017 incoace se putea face ceva. Doar ca la Ferrari s-au luat decizii gresite , iar odata cu moartea lui Sergio Marchionne , lucrurile s-au deteriorat si mai rau. La Italieni ar trebui din nou un Ross Brawn , un Jean Todt , un Rory Byrne si desigur un nou Schumacher. O cooperare perfecta intre piloti si echipa , strategii ingenioase sau macar corecte si executate la timp , asta cred ca le lipseste celor de la Ferrari, pentru a face performanta. Din 2008 incoace , cand au luat ultimul titlu la constructori , se mai puteau castiga un campionat sau doua , mai ales ca au avut ceva ocazii.
@Neutru
In 94 a fost alta poveste. Senna ii dadea lui Hill , 1-1.5 secunde pe tur in calificari si in cursa. In Brazilia l-a dublat. Din pacate datorita unui cumul de factori ( regulamentul , Bennetonul suspect al lui Schumacher , masina conceputa pe dimensiunile lui Prost ) , Senna si-a pierdut viata . Abia din Spania , lucrurile au inceput sa se indrepte la Williams.
intr-adevar , excluzand mercedes ii loc de mai bine peste tot, se puteau realiza categoric mult mai multe la ferrari in ultimii 5 ani dar tot pacatoasele astea de cifre joaca in favoarea germanului , conferindu-i lui sebastian vettel postura de singur pilot non-mercedes care o reusit macar 5 victorii intr-un sezon in era V6T ,in anul 2017 !
si fiindca tot nu-ti plac statisticile ,ma vad obligat sa-ti reamintesc ca in primul sezon 1.6 V6T dintre cei 3 motoristi prezenti la start numa ferrari a ocolit victoria in intreg sezonul 2014 !