Alonso: "Stilul de pilotaj nu se va schimba semnificativ în 2014"

de Daniel Popescu
Vineri, 31.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso consideră că stilul de pilotaj nu se va schimba radical în sezonul 2014 după ce a parcurs primele tururi la volanul noului monopost Ferrari.

Esential 58 de tururi a parcurs Fernando Alonso in prima sa zi de teste pentru Ferrari de la Jerez
Ziua de miercuri din cadrul sesiunii de teste de la Jerez a marcat debutul lui Fernando Alonso la volanul noului monopost Ferrari F14 T.

La finalul celor 58 de tururi parcurse, spaniolul şi-a exprimat opinia cu privire la faptul că stilul de pilotaj nu se va schimba radical în acest an, în ciuda introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi a apariţiei unui sistem suplimentar pentru recuperarea energiei.

"Sincer să fiu, nu este o mare diferenţă în privinţa stilului de pilotaj sau a modului în care lucrăm în acest an. Sunt mai mulţi parametri de controlat, dar până la urmă cred că ne vom obişnui repede. Trebuie să gestionăm o singură baterie, dar care este mai mare pentru că are mai multe funcţii, pe când anul trecut era doar pentru KERS. Dar în termeni de pilotaj nu cred că vor fi diferenţe mari", a declarat el.

Sunt mai mulţi parametri de controlat, dar până la urmă cred că ne vom obişnui repede.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Înainte să concureze pentru prima oară în teste, Alonso anticipa că stilul de pilotaj se va schimba radical din cauza necesităţii de a utiliza maxim 100 de kilograme pe cursa, de trei ori mai puţin decât în prezent.

Referitor la prima experienţă pe circuit cu noul F14 T, dublul campion mondial s-a declarat mulţumit de modul în care a decurs prima sa zi de teste.

"Am descoperit unele potenţiale probleme, am descoperit şi lucruri noi.

A fost o zi bună, am revenit la volan şi am pilotat în faţa spectatorilor cu un sentiment mai bun decât cel pe care îl avem în simulator. Sunt câteva luni de când nu am mai pilotat aceste monoposturi şi nu este niciodată la fel, chiar dacă simulatorul îţi oferă o idee", a adăugat el.

Via Adam Cooper

Comentarii (10)

  • Cand Kimi sustinea ca stilul de pilotaj nu se va schimba prea mult , multi "specialisti" si chiar piloti au sustinut contrariul.
    Acum , dupa primele teste se vede cine a avut dreptate.
    25 3
  • bernie
    Asa este L.Ai dreptate.Kimi se referea strict la pilotaj.Dar sunt cativa comentatori pe acest site care in prostia lor se cred mari specialisti.Deh...Ei au proiectat monoposturile,ei le-au asamblat si tot ei le-au pilotat pana acum si de aici inainte.Ce dracu...Kimi e un fraier pe langa ei.alonso un zeu.Ei ar trebui sa reflecteze mai mult asupra unei ziceri din popor:Sa te fereasca Dumnezeu de credinta prostului,ca astuia cand ii intra ceva in cap nu i-o mai scoti nici cu clestele.Cam asa sta treaba cu superspecialistii nostri.
    18 4
  • Tanase
    "...chiar dacă simulatorul îţi oferă o idee"

    era o vreme cand pilotii spuneau ca simulatorul (de fapt nu era vorba atunci de un simulator in adevaratul sens al cuvantului) e bun doar pentru invatarea trasei. Facem progrese!
    Era o vreme cand Fangio se antrena cu masina de strada ca sa nu ramana inactiv prea mult timp. Acum nu merge nimeni in Fiat pentru antrenament, nici macar intr-un Ferrari de strada, nici macar intr-un Ferrari de competitie altul decat de F1. Pentru ca simulatorul iti ofera o idee ... cea mai buna idee. Evident sunt si hateri, dar cine ii mai baga in seama acum
    2 6
  • Clasament 2014
    1. Raikkonen
    2. Vettel
    3. Alonso

    ca sa vedeti ca problema lui Alonso nu era masina
    14 21
  • @Clasament 2014
    Zi-mi si mie numerele la loto
    15 0
  • daci76
    Alonso si Kimi au cam acelasi stil de pilotaj,parerea mea e ca lupta va fi foarte stransa intre cei doi,iar daca Alonso pierde .... sigur pleaca,cat despre Kimi ...inca nu-i batran pt WRC.
    13 1
  • GrosJan
    Alonso si Kimi au stiluri foarte diferite. Nu stiu de unde ai scos asta. Uita-te macar onboard pe youtube. Nici macar trasele (care sunt cel mai vizibil reper) nu sunt la fel, difera si punctele de franare. Alonso se urca prea mult pe vibratoarele de iesire, daca concura cu stilul asta cand inca mai erau borduri inalte pe care pilotii nu se urcau (nu foarte demult) nu facea mare branza. Tot Alonso are tendinta de a atinge tarziu coarda, ce ar avantaja iesirea din viraj. Kimi e pe stilul "totul fata", incearca sa puna botul masinii pe viraj si sa derapeze usor si controlat (in esenta nu e un derapaj dar pare astfel cand pilotezi) cu puntea din spate. Asta o stiu sigur pentru ca a declarat-o chiar el.
    7 2
  • daci76
    @Grosjean,nu ma refeream neaparat la tehnica de pilotaj,mai degraba la faptul ca se adapteaza la orice conditii f bine,iar anul acesta cred ca amandoi vor fi in elementul lor in cursele astea de 'anduranta'.
    6 1
  • ridiqul
    doi piloti rapizi in elementul lor in anduranta? Nu as prea crede
    0 0
  • GrosJan
    sa mai adaug: am zis ca Kimi e pe stilul totul fata. Reperul sau este puntea fata cand piloteaza, mai precis roata fata interioara virajului. Cel putin eu asta am observat urmarind poate sute de filme onboard cu el. Alonso are tendinta de a atinge apexul cu centrul masinii. La masini scurte este greu de observat asta, poate chiar inselator. Dar ca sa va dau o imagine mai clara despre ce vorbesc: probabil ati mers intr-un autocar pe drumuri inguste si virajate. Daca ati observat, soferul aseaza autocarul astfel incat atinge apexul (si chiar il atinge ca drumul e ingust) cu centrul autocarului (pe partea dinspre viraj) , care se poate sa fie si la 5 m in spatele soferului. Asta e si unul din motivele pentru care iti trebuie alt carnet pentru autovehicule lungi, e o cu totul alta abordare a sofatului.Asta legat de chestiuni observabile.

    Din ce am citit, Kimi seteaza masina usor supraviratoare, iar despre Alonso Berger spunea ca masina lui are o tendinta puternic subviratoare (probabil de aceea si iese de multe ori larg) si ca nu intelege de ce acest stil este eficient. El credea ca Aonso ar fi mai bun decat Kimi. Alti piloti celebri cred invers, asta asa ca o dovada ca nimeni nu stie dinainte. Poti face zeci de observatii cu privire la stilul de pilotaj dar cand vine vorba de a compara doi piloti de top singura verificare ramane lupta pe circuit. Pentru mine asta e singurul motiv pentru care am vrut sa vina Kimi la Ferrari - ca acolo e Alonso, si se poate face comparatia in sfarsit.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru