La finalul celor 58 de tururi parcurse, spaniolul şi-a exprimat opinia cu privire la faptul că stilul de pilotaj nu se va schimba radical în acest an, în ciuda introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi a apariţiei unui sistem suplimentar pentru recuperarea energiei.
"Sincer să fiu, nu este o mare diferenţă în privinţa stilului de pilotaj sau a modului în care lucrăm în acest an. Sunt mai mulţi parametri de controlat, dar până la urmă cred că ne vom obişnui repede. Trebuie să gestionăm o singură baterie, dar care este mai mare pentru că are mai multe funcţii, pe când anul trecut era doar pentru KERS. Dar în termeni de pilotaj nu cred că vor fi diferenţe mari", a declarat el.
Înainte să concureze pentru prima oară în teste, Alonso anticipa că stilul de pilotaj se va schimba radical din cauza necesităţii de a utiliza maxim 100 de kilograme pe cursa, de trei ori mai puţin decât în prezent.Referitor la prima experienţă pe circuit cu noul F14 T, dublul campion mondial s-a declarat mulţumit de modul în care a decurs prima sa zi de teste.
"Am descoperit unele potenţiale probleme, am descoperit şi lucruri noi.
A fost o zi bună, am revenit la volan şi am pilotat în faţa spectatorilor cu un sentiment mai bun decât cel pe care îl avem în simulator. Sunt câteva luni de când nu am mai pilotat aceste monoposturi şi nu este niciodată la fel, chiar dacă simulatorul îţi oferă o idee", a adăugat el.Via Adam Cooper
Acum , dupa primele teste se vede cine a avut dreptate.
era o vreme cand pilotii spuneau ca simulatorul (de fapt nu era vorba atunci de un simulator in adevaratul sens al cuvantului) e bun doar pentru invatarea trasei. Facem progrese!
Era o vreme cand Fangio se antrena cu masina de strada ca sa nu ramana inactiv prea mult timp. Acum nu merge nimeni in Fiat pentru antrenament, nici macar intr-un Ferrari de strada, nici macar intr-un Ferrari de competitie altul decat de F1. Pentru ca simulatorul iti ofera o idee ... cea mai buna idee. Evident sunt si hateri, dar cine ii mai baga in seama acum
2. Vettel
3. Alonso
ca sa vedeti ca problema lui Alonso nu era masina
Din ce am citit, Kimi seteaza masina usor supraviratoare, iar despre Alonso Berger spunea ca masina lui are o tendinta puternic subviratoare (probabil de aceea si iese de multe ori larg) si ca nu intelege de ce acest stil este eficient. El credea ca Aonso ar fi mai bun decat Kimi. Alti piloti celebri cred invers, asta asa ca o dovada ca nimeni nu stie dinainte. Poti face zeci de observatii cu privire la stilul de pilotaj dar cand vine vorba de a compara doi piloti de top singura verificare ramane lupta pe circuit. Pentru mine asta e singurul motiv pentru care am vrut sa vina Kimi la Ferrari - ca acolo e Alonso, si se poate face comparatia in sfarsit.