Introducerea unui nou regulament tehnic, care prevede şi trecerea la motoare turbo V6 de 1.6 litri, îl determina însă pe Fernando Alonso să fie optimist că talentul natural al piloţilor va fi mai important în 2014.
"Să vedem de ce stil de pilotaj vom avea nevoie. Sper ca deciziile piloţilor să devină mai importante şi că inginerii vor avea un control mai redus", a declarat spaniolul.
Opinia sa este susţinută şi de Sebastian Vettel, care anticipează că limitarea consumului de carburant la 100 de kilograme pe cursă va necesita noi tehnici de pilotaj."Imaginaţi-vă că vom avea numai 100 de kilograme de combustibil disponibile pentru cursă.
Asta ar putea necesita tehnici complet diferite pentru a-ţi permite să fi la fel de rapid ca în mod obişnuit, dar şi să salvezi combustibil", precizat pilotul Red Bull Racing.Până în prezent, consumul de carburant al motoarelor nu era restricţionat în niciun fel, iar piloţii avea nevoie de 150-170 de kilograme de combustibil pe cursă.
O altă problemă este generată de pneurile Pirelli, ca urmare a faptului că bucăţi de cauciuc ajung frecvent pe circuit în afara traiectoriei ideale. Din acest motiv, piloţii întâmpină dificultăţi în momentul în care iniţiază depăşiri, iar Pirelli a admis că trebuie să rezolve această problemă.
"Ştim că problema este legată strict de uzură, practic avem unele rupturi ale cauciucurilor, în special cu cele supersoft şi, într-o oarecare măsură, cu cele soft. În unele curse nu avem deloc rămăşiţe pe circuit, când folosim pneurile hard şi medium sau anumite suprafeţe cutin abrazive. Aşa că lucrăm pentru a îmbunătăţi asta", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Via Motorsport, Autosport
Comentarii (4)