Kimi Raikkonen explică rezultatele modeste înregistrate în calificări începând de la Marele Premiu al Germaniei exclusiv prin schimbarea pneurilor, el fiind surclasat pe grilă de coechipierul Romain Grosjean în patru dintre ultimele şase sesiuni de calificări.
"De când am schimbat pneurile este mai mult ca anul trecut. Cu siguranţă aveam performanţe mai bune cu celelalte pneuri. Trebuie să găsim o metodă de a reveni la situaţia anterioară, pentru că am avut de suferit în calificări în ultima perioadă. Sunt sigur că putem găsi ceva. De obicei, pneurile se comportă mai normal în condiţii de cursă", a declarat finlandezul.
Între timp, Fernando Alonso este nemulţumit că nu are posibilitatea de a pilota la capacitate maximă din cauza faptului că trebuie să protejeze pneurile, însă admite că nu acesta este motivul dominaţiei lui Sebastian Vettel din ultimele curse."Trebuie să fim sinceri, calitatea pneurilor este la limită.
Dacă am forţa cu toţii la 100% de la începutul primului tur, pneurile nu ar rezista nici 5 km. Nu ne ajută prea mult şi nu este frumos să pilotez la 95% tot turul. Dar dacă am pune un pneu care poate face mai mult de 5 km, şi cei de la Red Bull ar fi mai rapizi. Ne obişnuim cu pneuri care nu pot rezista un tur şi cu resturi de pneuri pe pista care fac că circuitul să aibă doar doi metri lăţime. Sunt sigur că, cu un pneu mai bun, şi ceilalţi ar putea forţa mai mult. Deficitul faţă de restul ar fi acelaşi, dar cel puţin ai putea să pilotezi", a precizat spaniolul.Pirelli a reacţionat prompt la acuzaţiile lui Alonso, iar directorul de motorsport Paul Hembery îi recomandţ acestuia să-i solicite sfaturi lui Sebastian Vettel.
"Alonso este unul dintre marii piloţi ai Formulei 1, aşa că este dezamăgitor şi sub nivelul unui asemenea campion să facă astfel de comentarii. Pot doar să-i sugerez să-l întrebe pe viitorul cvadruplu campion mondial cum să obţină tot ce este mai bun din aceleaşi pneuri", a precizat britanicul.
"Alonso este unul dintre marii piloţi ai Formulei 1, aşa că este dezamăgitor şi sub nivelul unui asemenea campion să facă astfel de comentarii. Pot doar să-i sugerez să-l întrebe pe viitorul cvadruplu campion mondial cum să obţină tot ce este mai bun din aceleaşi pneuri", a precizat britanicul.
Mortal comentariul.
aici red-bull a gasit o portita sa se poata plange si sa fie si ascultati
oricum, acum nu sunt sanse ptr nici o masina sa poata concura cu Red-Bull
la inceput de sezon existau premisele unui sezon competitional foarte disputat; au venit apoi testele ilegale de la mercedes si schimbarea pneurilor ptr ca red-bull nu performau pe ele; asa ca s-a dus naibii competitia
cum au spus-o si altii au schimbat regulile in timpul jocului la presiunile mizeriilor de la redpull...aici coruptia e la nivel de arta..jocuri de culise,au tras jarul la oala lor..
n-are nici o legatura cu ce s-a intamplat la silverstone..
Nu sunt de acord cu declaratiile celor doi piloti. Indiferent de pneu nu ai cum sa fortezi 100% ca asa e sportul lui Bernie acum. Inainte trebuia sa ai grija de benzina acum de pneuri. Ar fi mai bine ca pneurile sa fie mult mai durabile, poate cu 3 specificatii folosite pt o cursa(obligatoriu)-ca sa-i bagi la boxe. De aici se pot face strategii diverse. Solutii sunt. Dar daca pornesti la drum cu un regulament, du-l pana la final. Incidentele de la Silverstone au fost provocate de nerespectarea echipelor a modului de utilizare a pneurilor.
Iar eu nu sunt de acord cu tine. Exista pneu cu care pilotul sa poata merge cat de tare vrea. Asta inseamna 100%, e vorba de pilot si nu 100% din potentialul masinii ca pe acela nu il atinge nimeni.
E o mare diferenta in a-ti impune un ritm ridicat pe care sa-l mentii toata cursa si alta este sa mergi intentionat putin mai incet (si asta este chiar mai dificil pentru pilot) ca sa-ti reziste pneul pala la urmatorul schimb. Au zis mai multe echipe ca daca s-ar forta ar rezista 5 ture un pneu din asta.
Motivul introducerii acestui tip de pneu era ca pilotii la care li "s-a dus" pneul in cursa sa fie depasiti usor de cei cu pneuri proaspete ca sa fie depasiri multe. Am criticat masura asta de a face depasiri artificiale si fara substanta dar .... deh, acum culegeti roadele.
In final adaug remarca: fanii ferrari erau fericiti cu pneul asta daca Alonso castiga. Si nu vor fi niciodata multumiti de regulamentul tehnic atat timp cat Alonso pierde. Eu insa pot ramane obiectiv, pentru ca pe mine ma intereseaza sa vad o F1 regele formulelor de sprint indiferent cine castiga.
Penibila F1.