Echipa britanică a decis de comun acord cu partenerii de la Honda ca Fernando Alonso şi Jenson Button să primească o a nouă unitate de propulsie, ceea ce echivalează cu o penalizare de 10 poziţii pe grila de start. În plus, este posibil ca cei doi piloţi să folosească şi alte componente noi pentru unitatea de propulsie pe parcursul weekendului şi, astfel, să primească şi alte penalizări.
Singurul lucru cert este că McLaren nu va apela la strategia folosită în Marele Premiu al Belgiei, când a schimbat de două ori unitatea de propulsie şi numeroase alte componente care au dus la o penalizare cumulată record de 105 poziţii.
Prin această strategie, ambii piloţi McLaren vor avea la dispoziţie câte trei motoare relativ noi pentru ultimele şapte curse.
Echipa îşi pune speranţele în special pentru Marele Premiu al statului Singapore din 20 septembrie, întrucât monopostul se potriveşte configuraţiei circuitului Marina Bay.Alonso şi Button se vor alătura astfel altor trei piloţi care au fost deja confirmaţi pe lista celor care vor fi penalizaţi în Italia: Daniil Kvyat, Daniel Ricciardo (ambii Red Bull Racing) şi Max Verstappen (Toro Rosso) vor pierde câte 10 poziţii pentru utilizarea unui motor suplimentar.
▶ Lista penalizărilor complete pentru Marele Premiu al Italiei
Via Autosport
In ultimele curse unele echipe ca Sauber, Force India sau Torro Rosso probabil o sa mearga cu setari conservatoare pentru motoare, nefiind noi si in acelasi timp McLaren poate folosi setari foarte agresive similare calificarilor.
"To be clear on our engine plan: Ninth ICEs fitted for FP1; used (in Hungary) engines fitted for FP2. Used (in Spa) engines for Sat/Sun"
E clar ca strategia lor in 2015 este sa testeze cat mai mult posibil.