Expansiunea a necesitat prelungirea sezonului până la sfârşitul lunii noiembrie, în condiţiile în care anterior ultima cursă avea loc de regulă la jumătatea luni octombrie. În acelaşi timp, Formula 1 a renunţat la testele din timpul sezonului cu scopul de a reduce costurile, singurele oportunităţi de pregătire fiind acum înaintea unui nou sezon competiţional.
Această situaţie îl deranjează pe Fernando Alonso, care consideră că sunt prea multe curse în calendar şi prea puţine teste, lucruri care îl forţează să lucreze până în apropierea sărbătorilor de iarnă.
"Anul trecut, ultimul Mare Premiu a avut loc la sfârşitul lunii noiembrie şi chiar până aproape de Crăciun a trebuit să iau parte la evenimente (n.r - organizate de Ferrari pentru sponsori). Asta înseamnă chiar finalul vacanţei pe care o poţi avea şi voi încerca să mai găsesc câteva zile libere până la Melbourne pentru a-mi încărca bateriile. 20 de curse sunt multe şi nu este uşor să te menţii la nivelul maxim de performanţă, atât fizic, cât şi mental, pe parcursul întregului an. Poate ar fi mai bine să avem cu una sau două curse mai puţin şi ceva mai multe sesiuni de teste", a declarat spaniolul.
Ecclestone a forţat în ultimii ani extinderea calendarului pentru a obţine mai mulţi bani din partea organizatorilor Marilor Premii. În schimb, testele de Formula 1 nu aduc beneficiare.
Via YallaF1
Una peste alta, chiar Alonso e de parere ca e prea obositor pentru el. Citeste ce spune!
Una-doua tam-tam! Vorbeste prea mult, cand ar trebui sa taca din gura si sa se pregateasca de sezon.
Daca nu mai face fata, sa se retraga si sa ii lase pe altii care se descurca mai bine in conditii mai mari de stres.
Ferarri Revenue € 2.2 billion (2011)
Cifre oficiale.
Nu vad de ce nu s-ar mari numarul testelor. E penibil sa poti face un monopost in garaj fara sa poti sa-l testezi decit in antrenamente si curse. Si mai vin si ametitii de la Pirelli cu niste pneuri pe care nici ei nu le inteleg. F1 din zilele noatre e prea mult dependent de hazard.
Si din pacate nu mia produce nimic util pentru masinile de strada asa cum o facea in trecut.
Alonso nu e singurul de parere ca sezonul este prea lung. Pentru fani este minunat sa bada curse la nesfarsit si sezonul sa nu se mai termine, insa ganditi-va la cei care se afla pe drumuri pana spre Craciun. Sunt oameni si sa lucreze la foc continuu, in ciuda banilor, atrage nemultumirea acestora.
Mi se pare normal de ce considera ca ar fi in regula mai putine curse, iar in ceea ce priveste testele..unele curse sunt sesiuni de teste in sine, lucru care nu s-ar mai intampla daca ar avea ceva fixat ca pana acum. Asa, am vedea mai mult spectacol si mai putine teste in calificari ori chiar in cursa..
Ar trebui sa-si schimbe numele in Formula Lux. Frumos, domnilor. Maine o sa-i vedem pe piloti concurand cu costume Versace pe ei, si fara casca, iar parul lor o sa reziste, o sa reziste. Inainte de cursa nu vor mai avea in jur mecanici, vor avea designeri de moda, ca sa dea bine la imagine.
Pe bune... Pe vremuri Formula 1 era o lupta. Oamenii aia se duceau acolo sa castige. Astazi se duc sa faca parada modei, sa faca poze cu maimutele de ziaristi, sa dea interviuri pentru 700 de televiziuni(acelasi interviu). Comercialul si globalizarea distruge Formula 1. In plus, aia in India merg cu caruta trasa de boi, ce naibii le dai Formula 1????
copacul nu face fructe!
si acum Alonso:voi ce intelegeti din argumentul lui,ca eu inteleg mai putine curse si mai multe teste ca in prezent dar care insumate sa ocupe o perioada mai scurta din sezonul competitional,cred?
COPÁC, copaci, s. m. Plantă cu trunchiul lemnos și înalt, ale cărei crengi se ramifică la o distanță oarecare de sol, formând o coroană; arbore, POM.
Tot aia e ma si asa suna proverbul original. Cine Dumnezeului te-a promovat la romana?
http://www.ferrari.com/english/formula1/news/headlines/Pages/130117-wrooom-2013-massa-and-alonso-launch-a-piste-for-the-azzurri-di-madonna-di-campiglio.aspx?utm_campaign=130118_F1_EN+%28wroom+%2B+concorso%29&utm_content=4156327594&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=401276610
Si inca odata despre Alonso :ar fi deosebit de avantajat in situatia unui sezon nu cu 2,ci cu 3-4curse mai putin dar si cu mai putine sesiuni de teste,el fiind cel mai eficient pilot la capitolul teste...
Eficient si astfel avantajat ca s-ar descurca cel mai bine fara teste sau cu putine curse .... hmm, nu se vede. De fapt nu se remarca niciun pilot ca, fara niciun dubiu, ar avea un avantaj in fata celorlati in lipsa testelor. De Raikkonen se stia ca nu-i place sa testeze, ca ii dai o masina si el doar sa o piloteze si reuseste sa fie rapid imediat cu ea.
Dar F1 e mai interesanta cand iti propui sa-l vezi pe unul dintre piloti nemaipomenit.