Alonso propune mai puţine curse şi mai multe teste

de Daniel Popescu
Vineri, 18.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a criticat creşterea numărului de curse din calendarul Formulei 1 şi spune că ar fi mai bine să existe mai multe sesiuni de teste.

Poate ar fi mai bine să avem cu una sau două curse mai puţin şi ceva mai multe sesiuni de teste.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Calendarul Formulei 1 s-a extins rapid în ultimii ani, iar în 2012 a ajuns la un număr record de 20 de curse care s-ar fi repetat şi în acest sezon dacă Marele Premiu de la New Jersey nu ar fi fost amânat pentru 2014.

Expansiunea a necesitat prelungirea sezonului până la sfârşitul lunii noiembrie, în condiţiile în care anterior ultima cursă avea loc de regulă la jumătatea luni octombrie. În acelaşi timp, Formula 1 a renunţat la testele din timpul sezonului cu scopul de a reduce costurile, singurele oportunităţi de pregătire fiind acum înaintea unui nou sezon competiţional.

Această situaţie îl deranjează pe Fernando Alonso, care consideră că sunt prea multe curse în calendar şi prea puţine teste, lucruri care îl forţează să lucreze până în apropierea sărbătorilor de iarnă.

"Anul trecut, ultimul Mare Premiu a avut loc la sfârşitul lunii noiembrie şi chiar până aproape de Crăciun a trebuit să iau parte la evenimente (n.r - organizate de Ferrari pentru sponsori).

Asta înseamnă chiar finalul vacanţei pe care o poţi avea şi voi încerca să mai găsesc câteva zile libere până la Melbourne pentru a-mi încărca bateriile. 20 de curse sunt multe şi nu este uşor să te menţii la nivelul maxim de performanţă, atât fizic, cât şi mental, pe parcursul întregului an. Poate ar fi mai bine să avem cu una sau două curse mai puţin şi ceva mai multe sesiuni de teste", a declarat spaniolul.

Ecclestone a forţat în ultimii ani extinderea calendarului pentru a obţine mai mulţi bani din partea organizatorilor Marilor Premii. În schimb, testele de Formula 1 nu aduc beneficiare.

Via YallaF1

Comentarii (41)

  • Cand nu mai ai argumente pe pista,incepi sa vorbesti ca Aliosa.Asta e el,pierde pe pista si castiga in afara ei(cu Briatore bineinteles).dar nu mai e cazul.Ciauu
    11 27
  • imbatraneste saracul... Prea solicitant pentru el un campionat cu asa multe curse. Pe final e deja daramat de oboseala si pierde campionatul ... Uf, uf, of, of
    16 17
  • O singura cursa de 3 ture in jurul locului de vacanta al lui Alonso. Doar el cu Masa. Cel mai bun se da la o parte!
    20 14
  • Marian
    Asa e la pensionari. Se culca devreme si au nevoie de multa odihna. Noaptea dorm si ziua se odihnesc.
    17 15
  • dap, se pare ca nu-i este usor sa se mentina la nivelul maxim de performanta, nici mental si nici fizic. Vettel poate insa ...
    15 14
  • Probabil simti ca atat "energizantele" cat si "ala micu" se sprijina in legea ce le impune, in special mai marilor echipe (Ferrari, McLaren, Mercedes si de ce nu si Lotus) s-o lase mai moale cu munca si cheltuielile... asta te framanta pe tine (si nu numai) @marius_kji si mai zici ca Briatore il ajuta pe Alonso. Rogu-te sa vi cu argumente clare si nu mai discut, dar pana atunci taci si constientizeaza ca numai datorita echipelor de rahat F1 nu mai inregistreaza progrese majore la capitolul tehnologie. Ce-ar fi sa facem un sondaj de opinie legat de imaginea F1 de acum 10ani si cea de azi, sau un alt sondaj de opinie legat de sansele la victorie a celor de la Red Bull daca actualul regulament n-ar mai baga bete-n roate echipelor in vederea dezvoltarii monoposturilor ? Cred ca ti-ai face mil. de pacate bagandu-ti p...a in gura la milioane de fani F1 ce-ar fi de acord ca Red Bull castiga datorita regulamentului si ca in trecut F1 era un sport mai placut de urmarit.
    14 12
  • Ceapa, marian sandu si coco, tinand cont de timpii in care ati postat va intreb: nu cumva sunteti @marius_kji ce s-a simtit deteriorat de 9 voturi negative si ca sa-si repare imaginea v-a scris si pe voi ca sa zica "ia uite domne cati sunt de aceeasi parere ca si mine"? =))
    11 15
  • mavrice
    regulamentul este acelasi pentru toti. Ba spui ca RBR e super iar Ferrari varza ba RBR e echipa de rahat si din cauza acestui neam de echipe nu se mai inregistreaza progrese. Sa inregistreze Ferrari cu super-pilotul-de-teste Alonso progrese miraculoase. Deocamdata tot spui ca RBR se descurca mai bine
    10 8
  • nu mavrice, asa faci tu insa cu conturi: Bishuc, mavric, Simona, F1_zone, si altii, multi
    Una peste alta, chiar Alonso e de parere ca e prea obositor pentru el. Citeste ce spune!
    10 8
  • Jugarugabi
    Alonso sa mai taca dracului din gura, vorbeste prea mult. Sa spuna ce are de spus pe asfalt si gata!
    Una-doua tam-tam! Vorbeste prea mult, cand ar trebui sa taca din gura si sa se pregateasca de sezon.

    Daca nu mai face fata, sa se retraga si sa ii lase pe altii care se descurca mai bine in conditii mai mari de stres.
    9 10
  • Arata-mi si mie cand am zis ce spui tu? Bai fanilor, din respect fata de echipa voastra de ce d...u va stricati imaginea mancand c...at cu lopata? Pe cat de corect e sa spui "copacul dupa fruct se cunoaste" pe atat de corect e sa spui "echipa"dupa caracterul moral al fanilor se cunoaste(fanii sunt principalii sponsori ai unei echipe, de n-ar avea fani ar fi in faliment). Voi si idolii vostri dati dovata a fi numai niste pute mici ce ii roaga pe mama si pe tata (cu alte cuvinte FIA) sa nu-i mai lase pe fratii sai mai mari (Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus) sa concureze decat cu niste monoposturi de rahat ca ei n-au bani pentru altele mai bune (evident si mai scumpe). Cu astfel de copii (echipe in cazul nostru) se pot lauda acei parinti (in cazul nostru F1)? N-am zis ca regulamentul se aplica diferit de la echipa la echipa, am zis ca ACTUALUL REGULAMENT BAGA BETE IN ROATE ECHIPELOR MARI (FERRARI, MCLAREN, MERCEDES, LOTUS) IMPIEDICANDU-LE PE ACESTEA IN A NU PROGRESA DECAT ATAT CAT POT SI ECHIPELE DE RAHAT.
    8 11
  • Sa va ajute Dumnezeu pe cat de mult adevar spuneti despre mine!
    3 10
  • Marian
    RedBull cumpara Ferarri la orice ora din zi. Daca Ferrari ar trai din ce castiga de pe urma fanilor din F1 ar inchide de maine. Echipele mari sunt limitate de motoare. Asa ca vorbim de Renault, Mercedes si calutul cocosat.
    9 11
  • Buna gluma asta bai Marian "RedBull cumpara Ferarri la orice ora din zi"
    13 6
  • O fabrica de sucuri sa cumpere o fabrica care face si masini(Fiat) si motoare.
    12 5
  • Marian
    Nu e gluma. Red Bull Revenue €4.253 billion (2011)
    Ferarri Revenue € 2.2 billion (2011)
    Cifre oficiale.
    9 8
  • Da mariane dar ia calculeaza Fiat+Ferrari
    5 7
  • Acelasi lucru l-a spus si bossul de la Ferrari (Luca di Montezemolo) anul trecut dupa incheierea campionatului: vrem mai putine curse si mai multe sesiuni de teste.
    Nu vad de ce nu s-ar mari numarul testelor. E penibil sa poti face un monopost in garaj fara sa poti sa-l testezi decit in antrenamente si curse. Si mai vin si ametitii de la Pirelli cu niste pneuri pe care nici ei nu le inteleg. F1 din zilele noatre e prea mult dependent de hazard.
    Si din pacate nu mia produce nimic util pentru masinile de strada asa cum o facea in trecut.
    12 4
  • Marian
    Cand o sa cumpere Ferrari pe Fiat o sa le iau la gramada. Momentan e invers. Nu am pus la gramada veniturile RedBull RENAULT ca sa calculez Fiat + Ferrari.
    8 6
  • bbrunes
    M-am amuzat citind comentariile de mai sus. Ar trebui insa sa faceti abstractie de la ce parere aveti voi despre Alonso ori RBR ori mai stiu eu cine, atunci cand comentati un astfel de articol.
    Alonso nu e singurul de parere ca sezonul este prea lung. Pentru fani este minunat sa bada curse la nesfarsit si sezonul sa nu se mai termine, insa ganditi-va la cei care se afla pe drumuri pana spre Craciun. Sunt oameni si sa lucreze la foc continuu, in ciuda banilor, atrage nemultumirea acestora.
    Mi se pare normal de ce considera ca ar fi in regula mai putine curse, iar in ceea ce priveste testele..unele curse sunt sesiuni de teste in sine, lucru care nu s-ar mai intampla daca ar avea ceva fixat ca pana acum. Asa, am vedea mai mult spectacol si mai putine teste in calificari ori chiar in cursa..
    8 5
  • formula lux
    Decat sa vad curse in Coreea, India, Singapore, Abu Dhabi, SUA sau Bahrain, mai bine lipsa. A, da, sunt circuite moderne. Dar eu nu ma uit la F1 ca sa vad peisaje si sa admir luxul arabilor sau asiaticilor. F1 nu e National Geographic.
    Ar trebui sa-si schimbe numele in Formula Lux. Frumos, domnilor. Maine o sa-i vedem pe piloti concurand cu costume Versace pe ei, si fara casca, iar parul lor o sa reziste, o sa reziste. Inainte de cursa nu vor mai avea in jur mecanici, vor avea designeri de moda, ca sa dea bine la imagine.
    Pe bune... Pe vremuri Formula 1 era o lupta. Oamenii aia se duceau acolo sa castige. Astazi se duc sa faca parada modei, sa faca poze cu maimutele de ziaristi, sa dea interviuri pentru 700 de televiziuni(acelasi interviu). Comercialul si globalizarea distruge Formula 1. In plus, aia in India merg cu caruta trasa de boi, ce naibii le dai Formula 1????
    16 4
  • mihnea
    ba din contra. Pe vremuri erau acei gentlemen driver frezati si cu pantofi care veneau la curse. Acum pilotii au casca si combinezon si ai vazut si tu cum le sta parul dupa ce-si dau casca jos la finalul unei curse. Eu nu am nimic impotriva mondializarii F1 (daca nu era) dar sunt impotriva circuitelor nasoale, urate cum tot apar. Ok, sunt pline de cladiri frumoase in jur si aduc bani. Dar un Imola sau Valencia (Ricardo Tormo), Estoril sau Donington sunt mult mai frumoase.
    11 0
  • @mavrick :nu-i OK sa spui "copacul dupa fruct se cunoaste" ci pomul,
    copacul nu face fructe!
    si acum Alonso:voi ce intelegeti din argumentul lui,ca eu inteleg mai putine curse si mai multe teste ca in prezent dar care insumate sa ocupe o perioada mai scurta din sezonul competitional,cred?
    4 1
  • =)) Stimati europeni, fie-va mila de mine si nu ma comparati cu cei de cetatenie romana!!! Dar copacul ce e ma, stalpi de sustinere a cablurilor de inalta tensiune?
    COPÁC, copaci, s. m. Plantă cu trunchiul lemnos și înalt, ale cărei crengi se ramifică la o distanță oarecare de sol, formând o coroană; arbore, POM.
    Tot aia e ma si asa suna proverbul original. Cine Dumnezeului te-a promovat la romana?
    5 1
  • Hai sa va dau un link sa vedeti ce tare se munceste la Ferrari :)
    http://www.ferrari.com/english/formula1/news/headlines/Pages/130117-wrooom-2013-massa-and-alonso-launch-a-piste-for-the-azzurri-di-madonna-di-campiglio.aspx?utm_campaign=130118_F1_EN+%28wroom+%2B+concorso%29&utm_content=4156327594&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=401276610
    1 4
  • cind vorbesti de fructe,@mavrick,nu alatura "copac"sau"arbore"ca nu da bine...copac fructifer !!
    Si inca odata despre Alonso :ar fi deosebit de avantajat in situatia unui sezon nu cu 2,ci cu 3-4curse mai putin dar si cu mai putine sesiuni de teste,el fiind cel mai eficient pilot la capitolul teste...
    1 1
  • neadoe
    de unde ati mai scos-o si p-asta cu alonso pilot bun de teste? Nu e demult rasuflata?
    1 0
  • MAVRI-cutule ,ce am spus eu acum Un an si ceva adica ca nerecunosatere valorii lui Vettel ca pilot si implicit a realitatii de catre anumiti fani(apropo Briatore la "ajutat" pe Aliosa cel putin o cursa sing-sing) le va provoca probleme PSIHICE,dovada esti tu cu posturile de mai sus precum ca postez si cu alte nume si alte aberatii si minciuni.Tu vrei sa castige numai echipele cu traditie,asa ceva nu se poate pt. ca intr-o competie castiga cel mai bun idiferent cum se numeste si cum arata,Si RBR si Vettel asta sunt.Imi spui mie sa tac,nici o problema dar vezi ca tu ai pierdut si in lumea normala cine pierde recunoaste si lasa sonorul mai incet.Deci bucucura-te de locul 2 si incearca sa-ti revii mental. PS:Daca imi stergi postul inseamna ca am dreptate in privinta ta si a oricui care va face asta
    3 1
  • bizbiz
    Alonso propune, mEccle nu dispune; pam pam
    2 0
  • bizbiz
    Ecclestone trebuie sa lase de la buzunar ca sa fie mai putine curse. Alonso ar lasa din buzunar ca sa lucre mai putin?
    1 1
  • Am inteles sefu', asa voi face cand vei iesi din balbaiala ta de "buCUCUra-te" si cacofonia matale "adiCA CA" =)) Pentru asta iti recomand Deprexil- realizeaza echilibrarea micronutritionala a dietei persoanelor cu tendinta la depresie care, prin aport alimentar obisnuit, nu-si pot obtine micronutrientii necesari unei functionari optime a organismului, Administrare:Cate 1 capsula de trei ori pe zi, dupa mesele principale, cel putin 3-6 luni consecutive pe an.; Asa deci prin aprilie (la cel putin 3 luni de tratament) sa te uiti sus si sa-mi spui daca mai vezi la mine POSTURI ca eu nu vad decat postari. ;) Multa sanatate!
    1 4
  • "eficient" am spus,asta inseamna avantaj Alonso in teste putine,ce spune el acolo cred ca e o doleanta a echipei ,Ferrari se pare ca aduce mai multe inovatii care necesita teste,naiba stie ca de la ei nu afli niciodata esentialul si tot ei spera intr-o comprimare a sezonului,pentru a micsora sansele concurentei sa adapteze inovatii Ferrari
    0 0
  • neadoe
    Alonso eficient?! pe asta de unde ati scos-o? Vine bine numai pe langa aura de el magnifico si atat; aura aia si ea tot din burta. E un fost campion care momentan e la ferrari; e normal sa fie umflat. Eficient, etc. etc., sunt cuvinte mari fara nicio sustinere clara, argumentata.
    Eficient si astfel avantajat ca s-ar descurca cel mai bine fara teste sau cu putine curse .... hmm, nu se vede. De fapt nu se remarca niciun pilot ca, fara niciun dubiu, ar avea un avantaj in fata celorlati in lipsa testelor. De Raikkonen se stia ca nu-i place sa testeze, ca ii dai o masina si el doar sa o piloteze si reuseste sa fie rapid imediat cu ea.
    3 0
  • Eu iti recomand sa nu te mai uiti la F1 in urmatorii 10 ani,mai ales ca Vettel o sa vina la Ferrari(atunci sa te vad,iti dai seama o sa-l vezi imbracat in rosu)si o sa fii tare confuz,acum esti un pic probabil ca esti pe pastile(pe care mi le-ai recomandat,dar nu mersi) ceea ce e de inteles la cate ai trecut in ultimii 3 ani,Sunt alaturi de tine in suferinta ta si iti doresc tot binele din lume.9999
    2 0
  • corect prietene,dar n-am sustinut ca" cel mai eficient"e intotdeauna un "as"iar meseria de "eficient in teste"se invata f usor de catre pilotii motivati...
    2 0
  • neadoe
    e doar in capul tau amice. In realitate habar nu ai care dintre piloti este cel mai eficient, as sau nu. Probabil ca unul este cel mai bun in anumite privinte, altul din alt punct de vedere. Cu ecart minor. Dar sunt prea multi factori implicati. Este imposibil sa garantezi ca cutarica este iar celalalt cutarica nu.
    Dar F1 e mai interesanta cand iti propui sa-l vezi pe unul dintre piloti nemaipomenit.
    0 0
  • ma straduiesc sa nu fac greselile de care amintesti @neadoe,dar ceea ce e "doar in capul meu"se numeste apreciere subiectiva asupra potentialului unui anumit pilot,fie ca-l socot pe"cutarica"nemaipomenit asa cum crezi tu ca fac,fie studiez reactii la concluzii d-ale mele,intelegi?Si pentru putin obiectivism:am sarit la concluzii fara sa mentionez macar o ipoteza,cum ar fi prima parte a anului 2006,cind au fost interzise testele in timpul sezonului a adus o "bruma"de avantaj unui "cutarica"care combinat cu mult noroc a devenit si dublu campion.
    3 0
  • neadoe
    ignori principalul aspect al anului 2006 - pneurile. Cand vrei sa fi obiectiv nu ignori nimic. Bruma aia de avantaj poate fi foarte bine tot o impresie de-a ta. Deci nu te dezminti.
    1 1
  • ca Alonso a castigat in 2006 si ca tot atunci s-au limitat testele este ... o coincidenta. Pentru in realitate motivul a fost intr-adevar pneurile. Dar sunt unii care au revelatii din astea: waw, ce chestie am observat, limitari de teste & alo campion. Tot asa putem sa spunem ca Vettel campion in ultimii trei ani cand nu sunt teste aproape deloc deci Vettel e cel mai bun in lipsa testelor; ignorand total alti factori. Priceput?
    0 0
  • Da' eu tot nu inteleg ce-i veni lui Alonso sa declare asa ceva...sau , poate, masina Ferrari din 2013 o fi tot la fel ca aia de anul trecut...plina de bolile copilariei...si o vrea sa limiteze daunele prin scaderea numarului de curse?
    0 0
  • andrey_1293
    Pai normal ca vrea mai putine curse, ca asa poate nu mai pierde titlul. Ar fi mai bine sa fie un campionat cu 5-6 curse, eventual primele din calendar, unde Alonso exceleaza, se detaseaza imediat si gata campionatuu'. Asa ar face 69 de titluri =)))))). Nu serios acum...doar el si cred ca Luca di Montezemolo au declarat asa ceva. Ar face orice ca sa revina pe primul loc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru