Fernando Alonso era principalul favorit la titlu înaintea ultimei curse a sezonului 2010, însă o greşeală de strategie din partea Scuderiei Ferrari l-a ajutat pe Sebastian Vettel să devină campion.
Situaţia este diametral opusă în acest sezon, însă pilotul Ferrari afirmă că nu caută să-şi ia revanşa, ci doar să câştige un titlu mondial pentru echipă.
"O victorie va fi o revanşă pentru cursa de la Abu Dhabi din 2010? Nu, cred că va fi doar fericire pentru noi şi pentru 99% dintre oameni, poate nu şi pentru cei de la Red Bull. Ferrari este ceva special, fiecare dă 100% şi chiar mai mult, pentru că fiecare simte că face parte din această familie", a declarat spaniolul pentru SkySports.
Ferrari va introduce noi update-uri minore pentru cursa de la finalul acestei săptămâni, însă chiar dacă va câştiga la Interlagos Alonso va avea nevoie ca Vettel să termine cel mult pe locul cinci pentru a fi campion. Chiar dacă şansele sunt mici, Alonso insistă că va da totul pentru a obţine cel mai bun rezultat posibil în cursă, fără să se gândească prea mult la rezultatele rivalului său."71 de tururi vor decide rezultatul final. Efortul întins pe mai multe luni se va decide într-un interval foarte scurt de timp. Apoi, ce se va întâmpla se va întâmpla şi cel mai important lucru este să facem totul perfect. Ştim că un loc pe podium ar putea fi suficient. Am încredere în mine şi în echipă şi vom lupta până la capăt", a adăugat el.
Via SkySports
ps: alta poza cu Alonso - alta fata. Acum pare un catelus certat.
Am vazut un film incredibil de prost (pentru ca prezenta exact ce nu as vrea sa vad in motorsport) cu masini de curse. Juca Stalone intr-un rol de pilot care facea cam multe sa-si scoata coechipierul campion.
Partea cu adevarat cretina era ca pilotl numarul doi (Tanto parca) era prezentat ca fiind mai bun decat cel pe care il ajuta. Era un scenariu hilar, in care Tanto asta depaseste tot ca sa-l ajunga pe cel care conducea cursa si sa-l incurce ca sa-si ajute coechipierul. Aiurea.
Cred ca singura sansa al lui Alonso este sa fie ploaie pe perioada cursei si/sau Vettel sa abandoneze. Insa oricit ar fi de injurat strategia Ferrari de a ajuta pana la limita regulamentului pilotul aflat inca in lupta pentru titlul mondial aceeasi strategie are darul de a oferi o miza ultimei curse.
Daca le iese pot salva un intreg sezon mai mult sau mai putin reusit (mai bun decit ce din 2011 insa mai slab decit in 2010).
Daca nu, macar nu au ce sa-si reproseze ulterior.
Sa castige cel care merita (SI VREAU CIRCUIT UMED IN CURSA, VREAU SPECTACOL IN ULTIMA CURSA).
La cate gainarii au facut ferrari ca sa-l mentina pe Alonso in joc nu ar fi un titlu meritat pentru ei. Er fi ca o diploma cumparata, obtinuta nemeritat. Asa cum o diploma cumparata atesta oficial valoare dar in realitate nu e, asa si un titlu obtinut cu gainarii atesta oficial valoare dar ea nu exista. Eu nu sunt de parere ca "s-au straduit prea mult tot anul sa fure, sa castige asa ca merita".
Motorul este limitat ca si putere si cuplu inainte de un GP printr-un soft care NU poate fi modificat in timpul cursei (doar RBR face asa ceva ... vezi ca anul asta lui RBR i s-a atras atentia asupra problemei). Despre ce vorbesti tu sint trepte de utilizare a motorului in timpul cursei (5-6 in functie de producatorul motorului). Nu e acelasi lucru cu modificarea maparii motorului. Asta nu o mai poti face in timpul cursei.